Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

winnaars??

Discussie gestart

heivalido

een brandende vraag.

Zijn er al winnaars van de DV-2005, ik bedoel dus mensen die hun koffers kunnen gaan inpakken??
Of zijn er mensen die in ieder geval een brief hebben ontvangen met een datum voor het intervieuw??

Wij beginnen een beetje zenuwachtig te worden omdat we nog steeds niets hebben gehoord.

Groetjes Hein.
#1 - 26-07-2004, 23:18 uur

Kasj

dan krijg je ook niets meer te horen, tussen mei en juni krijg je of bericht of niet...

better luck next year I guess...

ik heb ook niet gewonnen dit jaar (dv2005)
#2 - 31-07-2004, 10:01 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

heivalido

dat begrijp ik maar wij hebben in mei al een brief gehad, we hebben die volledig ingevuld met de nodige papieren en foto`s toegevoegd en die ruim op tijd terug gestuurd naar Kentucky, alleen hebben we daar nog geen reactie op gehad, en onze vraag is of er al mensen zijn die reactie hebben gekregen met een uitnodiging voor een interview.
#3 - 02-08-2004, 11:59 uur

Kasj

http://www.workpermit.com/news/2004_07_22/us/usa_green_card_winners.htm

kijk maar eens hoeveel polen dit jaar uitgeloot zijn t.o.v. nederland. pffff
#4 - 02-08-2004, 12:53 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

dat begrijp ik maar wij hebben in mei al een brief gehad, we hebben die volledig ingevuld met de nodige papieren en foto`s toegevoegd en die ruim op tijd terug gestuurd naar Kentucky, alleen hebben we daar nog geen reactie op gehad, en onze vraag is of er al mensen zijn die reactie hebben gekregen met een uitnodiging voor een interview.

Maak je maar geen zorgen!

Wij hebben vorig jaar in juni of juli 2003 een brief gehad omdat wij de DV2004 'gewonnen' hebben. Ons case-nummer is 2004EU00026xxx en ook al hebben wij zowat dezelfde dag nog alles teruggezonden, tot op de dag van vandaag hoor je gewoon helemaal niets!

Het is gewoon een kwestie van de hoogte van je case-nummer. Elke maand vanaf ca. de 15e publiceert KCC namelijk de case-nummers die aan de beurt zijn. Deze case-nummers vind je op de website http://travel.state.gov/visa/frvi_bulletincurrent.html

Is jullie case-nummer laag, dan zijn jullie waarschijnlijk al snel aan de beurt, maar is jullie case-nummer hoog (zoals die van ons) dan ben je waarschijnlijk pas volgend jaar om deze tijd aan de beurt en tot die tijd hoor je echt helemaal niets!!!

Omdat ik ook nog niets heb gehoord van KCC heb ik ze gebeld en gaven ze mij alvast telefonisch door wanneer wij op het interview worden verwacht in Amsterdam. Wij kunnen vanaf nu elke dag deze afspraak via de post verwachten. Dit is meestal zo'n 4 weken voor de afspraak.

Dus dat jullie niets hebben gehoord of zullen horen, dat klopt! Wat je wel kunt doen is KCC een e-mail sturen met de vraag of jullie papieren zijn aangekomen. Heb ik vorig jaar ook gedaan en wij kregen keurig netjes een mailtje terug (na ca. 1 week) dat alles was aangekomen en in hun systeem was verwerkt.

SUCCES!!! Heb alleen wel een engelen geduld, want dit heb je echt nodig!

Groetjes!
Chiefram
#5 - 04-08-2004, 21:13 uur

heivalido

Allereerst gefeliciteerd met het succes in de DV2004, echt super voor je, nu nog even dat interview positief afsluiten.
Ten tweede erg bedankt voor alle informatie, het klinkt gek maar het is een hele opluchting te horen dat het zo lang kan duren. Een mail sturen om te kijken of ze alles hebben ontvangen is in ons geval niet nodig, we hebben alles met UPS express verstuurd en we hebben een handtekening met naam van de ontvanger als bevestiging. Dus dat zit wel goed. Het enige wat we dus kunnen doen is in volle spanning afwachten. Ppfff

Bedankt en veel succes.

Esther en Hein
#6 - 05-08-2004, 10:32 uur

Chiefram

Graag gedaan hoor!  ;)

Veel succes met het wachten op antwoord. Dat is het hele nadeel van dit alles, dat het allemaal zo lang duurt (maanden tot een heel jaar zelfs, zoals in ons geval) voordat er weer een teken van leven komt vanuit Kentucky.

Gewoon elke maand even die Visa Bulletin in de gaten houden, dan kun je ongeveer een schatting maken wanneer jullie aan de beurt zijn.

Chiefram
#7 - 05-08-2004, 10:41 uur
« Laatst bewerkt op: 05-08-2004, 10:41 uur door Chiefram »

heivalido

Ok bedankt weer.

We hadden niet zo`n heel hoog nummer dus meschien gaat het wachten nog wel meevallen.

Groetjes Esther en Hein.
#8 - 05-08-2004, 10:47 uur

Chiefram

Vorig jaar waren de eerste 8000 voor Europa al in de eerste maand (oktober) aan de beurt... Daarna gaat het vaak in kleinere stapjes van ca. 1000 a 1500 per maand.  :D
#9 - 05-08-2004, 11:14 uur

schorpioenvrouw

Wanneer kan er ingeschreven worden voor de loterij van dit jaar. Is dit de DV2006?????
#10 - 05-08-2004, 11:16 uur

heivalido

volgens mij kan je vanaf november weer inschrijven voor de nieuwe DV2006, wij zijn nog in afwachting voor de resultaten van de DV2005.

Ons nummer is iets hoger dan 3000, dus zullen we aardig snel aan de beurt zijn....als we mazzel hebben.

groetjes Hein
#11 - 05-08-2004, 11:22 uur

Chiefram

WOW!  :D ;)

Ik denk dat je dan in oktober al direkt als een van de eerste aan de beurt bent!!! SPANNEND !!!

Toevallig kreeg ik vandaag de 2e en tevens de laatste Notification Letter van KCC in de bus, met daarin de bevestigde afspraak voor in september. En geloof me, ik sta stijf van de zenuwen, haha... zo dichtbij ineens...  :)

Ga maar snel zorgen dat je alle benodigde papieren in huis hebt, als het eenmaal gaat lopen dan vliegt de tijd voorbij!

Hou ons ook op de hoogte okay?
#12 - 05-08-2004, 18:15 uur

heivalido

ik heb een tip van een vriend van me uit Florida. Tijdens het interview, blijf serieus, deze vriend vertelde me dat de mensen met wie je praat weinig tot geen gevoel voor humor hebben. Meschien hebben jullie dan toevallig net die ene grapjas uit het team, ik zou de interviewer de sfeer laten bepalen en geheel op zijn stijl en humeur inspelen, beetje ja en amen knikken indien nodig.  ;D Heel veel succes en houd ons op de hoogte.

Esther en Ik.
#13 - 06-08-2004, 10:58 uur

Chiefram

Dat heb ik ook al begrepen. Een vriendin van ons is Amerikaanse en heeft jaren lang op het Amerikaans consulaat gewerkt. Ook zij vertelde ons dat ze zich nogal streng en bot moeten voordoen, omdat men op die manier kan merken met welke bedoelingen iemand zo graag naar de US wil.

Inderdaad, haal geen gekke dingen uit, blijf jezelf en geef normaal antwoord op alle vragen en ga zeker geen overbodige excusses of wat dan ook lopen uitkramen, dan is er niets aan de hand.

Blijf maar gewoon 'COOL' !  ;)

Vaak schijnt men kompleet om te slaan zodra bekend geworden is dat alles in orde is. Dan ineens komt er schijnbaar een vriendelijke lach op hun gezicht.

Maar ik geef toe... wij hebben in september een afspraak en ondanks ik weet dat alle papieren in orde zijn, voel ik me toch heel erg onzeker. Bang dat ik iets niet goed heb gedaan of ben vergeten of verkeerd zou hebben begrepen. Ik moet er niet aan denken dat door een klein onopvallend lullig dingetje de hele zaak zou worden afgeblazen. Ik denk dat je dan ook niet meer weet hoe je het hebt.

Hopelijk sta ik die dag opgelucht buiten en kan eindelijk mijn jongensdroom in vervulling gaan!  :D ;)
#14 - 06-08-2004, 13:27 uur

heivalido

ik denk dat je je daar niet veel zorgen om hoeft te maken, als je iets fout gedaan zou hebben dan had je waarschijnlijk nooit een uitnodiging voor een interview gehad.
 Dat is waar ik dus wel bang voor ben, heb ik alles wel goed gedaan, krijg ik mijn interview uberhaupt wel ??? Het is allemaal bere spannend, en we kunnen niet meer doen dan ons uiterste best. Maar ik denk dat je wel heel gek moet doen wil je het interview verpesten.
#15 - 06-08-2004, 14:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15