Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wonen en Werken in Amerika?

Discussie gestart

student

Ik wil naar Los Angeles, Hollywood (op vakantie). Ik wil daar werk zoeken en daar vestigen. Wie wilt met mee en de uitdaging aan?
#16 - 01-02-2004, 20:59 uur

muis

Wonen en werken in de VS is een zware opgave. Ik zou er zeker niet te licht over denken.

Allereerst even reageren op die personen die "de gok gaan wagen" en van plan zijn illegaal te blijven.

Dit is een optie en het zal je ook lukken als je op een gegeven moment trouwt met een amerikaans staatsburger. Indien je dat niet van plan bent heb je dus een GROOT probleem.

Als je namelijk langer blijft dan de 90 dagen die je met je I94W (Visa Waiver) mag blijven krijg je een 'ban'. Als je minder dan een jaar langer blijft krijg je een 3 jaar ban en als je langer dan 365 dagen blijft dan mag je 10 jaar lang de States niet meer in.

Als je het op de legale manier wilt doen adviseer ik je het volgende:

1. Netwerken

Begin met contacten aan te leggen vanuit Nederland. Naar Amerika gaan om te solliciteren wordt niet op prijs gesteld. Zeg dus ook NOOIT tegen de immigratie officier dat je werk komt zoeken anders loop je het risico terug gestuurd te worden.

2. Schrijf een miljoen brieven

Solliciteer vanuit Nederland. De kans is zeer klein dat je wordt aangemomen, maar probeer het in ieder geval. Kijk vooral op de website van de Nederlands-Amerikaanse Kamer van koophandel (http://www.nacwest.net) om te zoeken naar Amerikaanse bedrijven met Nederlandse eigenaars. Wellicht dat die je een kans willen geven.

3. Vakantie

Ga op vakantie en loop bij bedrijven naar binnen. Email je CV naar jezelf zodat je die daar kunt downloaden. Bewaar ze NIET in je koffer/tas, want als ze worden gevonden ben je ook zuur. Het is natuurlijk niet illegaal om ze mee te nemen, maar ze kunnen je de toegang ontzeggen.

4. Ga studeren

Als je wat geld hebt, ga dan studeren in Amerika. Je kunt dan blijven op een studenten visa en haal je ook nog papieren die in Amerika worden erkend.

In de tijd dat je studeert kun je ook weer ter plaatse lobbyen voor een baan na je studie.

Mocht je ooit gearresteerd zijn, dan heb je weer een ander probleem. Het aanvragen van je papieren wordt dan een lastige zaak en de kans dat je binnenkomt is dan ook weer kleiner.

Kortom, doe het via de juiste kanalen... en wees vooral niet ongeduldig. Emigreren kost tijd en een goede voorbereiding. Hou dat altijd in je achterhoofd.

Ik ga 6 maart voor 3 maanden naar de VS. Lekker vakantie :)
#17 - 03-03-2004, 00:02 uur

DeWilde

Ha Muis,

Ik heb weleens gelezen dat je bij een Nederlandse vestiging van een Amerikaans bedrijf kunt gaan werken op management niveau en dan om overplaatsing te vragen.
Wat vind je hiervan en weet je ook een site met een lijst van Amerikaanse bedrijven in Nederland?

BTW, moet eerst mijn studie logistiek en economie nog afmaken. Heeft iemand contacten bij logistieke bedrijven in San Diego of Long Beach?

Greetz, Joost
#18 - 04-03-2004, 23:28 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

baller

Nieuw!
Muis,
Volgens mij is emigratie niet moeilijk als je de juiste opleiding hebt.

Op de site van de U.S. Department of Labor staat precies aan wat voor mensen een tekort is. Aan nurses, pharmacists en bepaalde engineers is een enorm tekort. Als je één van deze vakken studeert, heb je een heeeele grote kans dat eeen werkgever je met alle papieren wil helpen, verwacht ik..

En deze vakken zijn behoorlijk belonend. In elk van de drie vakgebieden kun je een six-figure salary verdienen als je hard werkt en doorklimt in het bedrijf waar je werkt.

Ja, misschien denk ik te makkelijk. Ik heb er over nagedacht, in theorie is het zo makkelijk als ik het zeg. Maar ja, ik ben niet zo een Amerika kenner...
#19 - 20-03-2004, 19:20 uur
« Laatst bewerkt op: 20-03-2004, 19:25 uur door baller »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15