Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verhuisbedrijven.

Discussie gestart

Chiefram

Zo zie ik het ook, maar elk verhuisbedrijf heeft exakt dezelfde manier van kalkuleren: alles is inklusief, behalve uitzonderingen die de regel bevestigen.

Nou, op twee punten werd die regel dus bevestigd door uitzonderingen.

Zo is dus alles ingekalkuleerd en door de klant betaald om de goederen de USA in te krijgen, met alle douane formaliteiten die ervoor nodig zijn. Maar ja, het verhuisbedrijf zegt natuurlijk ook dat wanneer de douane bepaalt dat er extra handelingen aan de kontainer verricht moet worden dat buiten het standaard gebeuren valt, dat die kosten dan alsnog moeten worden verrekend.

Dus denk niet dat als je alles inklusief hebt, dat je niet nog extra kunt worden doorbelast, want die vlieger gaat niet op.
#106 - 02-04-2005, 20:56 uur

heivalido

Volgens onze tussenpersoon in Boston was dit geintje kosteloos zolang het niet te extreem lang duurt, zoland de douane de handel in bezit heeft kost dit het verhuis bedrijf geen tijd of werk dus hij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. We hebben ook al afgesproken dat zodra het vrij komt, ze het gelijk kunnen komen leveren.
#107 - 03-04-2005, 22:22 uur

Chiefram

Ik hoop dat je een veel betere tussenpersoon hebt dan wij gehad hebben. Het zit me nog steeds niet lekker, die extra toeslagen waar wij niet om gevraagd hebben.
#108 - 03-04-2005, 23:57 uur

Chiefram

Dat staat in het kontrakt. Alles in inklusief, zolang er maar geen steekproeven bij de doune worden gedaan. Deze kosten zullen op de eigenaar worden verhaald.

Wij werden ook ineens met $258 dollar EXTRA belast omdat de doune waarschijnlijk iets langer de tijd nodig had om onze inventarislijst in te zien. Gelukkig werd onze kontainer niet eens extra doorgelicht...

Daarna werden we nog eens voor EXTRA $225 dollar belast, omdat het Amerikaanse verhuisbedrijf geen truck kon kon regelen op vrijdag, waardaar onze goederen 3 dagen extra lang op het railstation moest blijven tot na het weekend.

Kosten konden wij nergens verhalen, omdat dit buiten de schuld van de verhuizer is. Zouden wij niet betalen, dat lieten ze gewoon de kontainer staan en werden wij elke dag met $75 dollar belast. Nou, dan betaal je wel hoor, ook al is het onder protest.

Dit heeft overigens helemaal NIETS met De Gruijter in Nederland te doen, maar met het Amerikaanse verhuisbedrijf Nelson Westerberg uit Elk Grove, IL.

In Amerika word je aan alle kanten belazert als je de weg niet weet te vinden. Dat hebben wij meerdere keren ondervonden helaas. Maar goed, het is leergeld en wij worden ook steeds harder.

Even een up-date:

Vanmorgen kreeg ik totaal onverwachts een e-mail van De Gruijter uit Nederland, dat alsnog die $225 dollar zal worden gekrediteerd aan ons.

Dit verbaasde ons, omdat deze claim in de eerste instante werd afgewezen en wij geen beroep hebben aangetekend op dit besluit van De Gruijter. Het is ons ook niet om het bedrag te doen, maar om de manier waarop het Amerikaanse verhuisbedrijf met ons is omgegaan.

Wederom mijn komplimenten voor wat De Gruijter betreft!

 ;D
#109 - 05-04-2005, 18:36 uur

Ebelix

Waarschijnlijk lezen ze ook dit forum  ;D ;D

Is weer mooi meegenomen. Heb je alweer 1 zaterdag shoppen terugverdiend.
#110 - 05-04-2005, 20:19 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Ja, zo kun je het ook zien! LOL!

Ik had ook ergens een vaag vermoeden dat ze dit forum lezen, want ineens kreeg ik die email terwijl ik er niet eens meer mee bezig was.

Toeval? LOL
#111 - 05-04-2005, 22:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15