Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ziekte

Discussie gestart

lindat47

Ik ben al langere tijd serieus aan het nadenken om te emigreren naar Amerika, maar ik kan heel weinig vinden over het land in komen met een medische aandoening.
Ik heb zelf een chronische darmziekte en vraag me af of ik hiermee naar Amerika kan emigreren. Ik heb wel gelezen dat het een probleem is als je mee wilt doen aan de loterij...
#1 - 26-08-2009, 18:13 uur

Johan

Nee een chronische darmziekte is niet per definitie een probleem als je meedoet aan de loterij! Het medische onderzoek (mocht je ingeloot zijn) van het consulaat richt zich vooral op besmettelijke ziektes, soa's en TBC. Daarnaast wil men weten of er geen psychische aandoeningen zijn. Ook ziektes die jou een last voor de Amerikaanse maatschappij laten worden kunnen een probleem zijn. Als je wat medische problemen hebt waarvoor je bijvoorbeeld wat medicatie moet hebben zal er niet zoveel aan de hand zijn. Echter je zult je ook in Amerika moeten verzekeren tegen ziektekosten en de kans dat een evrzekeringsmaatschappij al aanwezige chronische ziektes wil uitsluiten is wel aanwezig. Of je moet meer premie betalen.
#2 - 26-08-2009, 20:07 uur

bgroeneveld

Sterker nog: tenzij we hier binnen afzienbare tijd een ingrijpende verandering krijgen in de ziektekostenverzekering, kun je je met jouw ziekte alleen verzekeren als je bij een groot bedrijf met een goede ziekteverzekering gaat werken. En dan heb je nog de kans, dat je de kosten voor je ziekte het eerste jaar niet betaald worden, geen medicijnen, geen behandeling, niets.
#3 - 26-08-2009, 23:22 uur

lindat47

Het zijn inderdaad meer medicijnen die ik moet hebben, moet wel lukken dan denk ik. Als ik afgestudeerd ben begin ik of daar mijn eigen apotheek of ga daar in een ziekenhuis werken, dus met die verzekering moet het wel goed komen. Bedankt voor de reacties in ieder geval!
#4 - 27-08-2009, 10:24 uur

Dutchess

Onderschat die verzekeringskwestie niet. Als jij je eigen bedrijf (zoals een apotheek) begint, zal het bijna onmogelijk zijn om met jouw chronische ziekte een ziektekostenverzekering af te sluiten. Het gaat er niet alleen om de kosten van jouw medicijnen te dekken. Je zult voor niets verzekerd ziijn (ongelukken, andere ziektes, etc). Als er ook maar iets gebeurd zit je zwaar in de schulden.

Je enige hoop is bij een groter bedrijf te werken dat een goede verzekering aanbiedt (en dat kan inderdaad een ziekenhuis zijn). Maar zoals bgroeneveld al zei, zelfs dan kan het zijn dat jouw ziekte de eerste 6-12 maanden niet gedekt is. En bovendien heb je hier geen sociaal vangnet, je staat evengoed zo weer op straat - onverzekerd.

Sorry dat ik zo'n pessimistisch beeld voorschilder, maar het is helaas de realiteit. Obama doet z'n best, maar of het echt radicaal zal veranderen weet ik niet.
#5 - 27-08-2009, 15:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15