Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ziektekostenverzekering

Discussie gestart

Karina

Hallo Johan,

Fijn te horen dat het jullie zo goed vergaat daar in Fla. Gisteren was Michael Moore's documentaire ' Sicko' weer eens op tv. Mijn (Amerikaanse) man en ik hebben er naar gekeken, en kregen naderhand een aardige discussie hierover. Ik had ' Sicko' al eens eerder gezien, dus was voorbereid. Maar voor mijn man was het de eerste keer. En hij herkent zijn situatie van een aantal jaren geleden in Amerika totaal niet in Michael Moore's verhaal. Mijn man had een prima health insurance via zijn werk. Hij betaalde zo'n 60 dollar per maand, en 5 dollar per artsenbezoek!!!!! (Hij woonde in NH). Eerlijk gezegd kwam mijn man pas over de slechte health care omstandigheden te weten toen hij naar NL verhuisde.  Hij ging altijd naar een prima ziekenhuis, prima dokter, en ging voor zijn jaarlijksel tests. En dat viel allemaal binnen de verzekering. Zijn moeder had gewoon Medicare. Hij heeft nooit iets gemerkt van de problemen waar vele Amerikanen mee kampen. (Zegt misschien ook wat over de Amerikaanse media) Nu belicht Michael Moore natuurlijk ook wel een bepaalde kant van het verhaal, maar die drama's zijn er toch echt. Natuurlijk is er nu wel wat gaande wat ziektekostenverzekering betreft in de US. Ziektekostenverzekering voor iedereen. Dus ik vraag mij af hoe jij en jouw familie jullie zorgverzekering hebben geregeld? Ben ook benieuwd naar de ervaringen van andere ' Nederlandse Amerikanen'.  ???
#1 - 07-11-2010, 19:14 uur

Johan

Wij hebben een NL zorgverzekering met dekking in Amerika. We hebben dus vooralsnog geen Amerikaanse verzekering genomen, volgend jaar gaan we daar wel naar kijken maar we hebben helaas al wat ervaring opgelopen met ziekenhuizen hier. Ik kan niet anders zeggen dat het werkelijk absurd is. De prijzen die je hier moet betalen voor 5 minuten zorg is gewoonweg belachelijk. Ik kan dat niet anders omschrijven dan ronduit crimineel. Legaal weliswaar maar ok. Net zoals banken hier ook, echt niets anders dan legale boeven.
#2 - 08-11-2010, 02:00 uur

Freckles49

Wij hebben een NL zorgverzekering met dekking in Amerika. We hebben dus vooralsnog geen Amerikaanse verzekering genomen, volgend jaar gaan we daar wel naar kijken maar we hebben helaas al wat ervaring opgelopen met ziekenhuizen hier. Ik kan niet anders zeggen dat het werkelijk absurd is. De prijzen die je hier moet betalen voor 5 minuten zorg is gewoonweg belachelijk. Ik kan dat niet anders omschrijven dan ronduit crimineel. Legaal weliswaar maar ok. Net zoals banken hier ook, echt niets anders dan legale boeven.
Op het gevaar af dat deze topic een andere kant op gaat wil ik reageren op de healthcare in Amerika.
Ongeveer 10 jaar geleden brak mijn dochter haar arm. In het ziekenhuis in Orlando (aan de andere kant van I-drive en de I-4) werden wij als een koning behandeld. Na 1 minuut begreep ik waarom. De arts vertelde mij namelijk dat hij vond dat Nederlanders altijd zo goed verzekerd waren en dat zij altijd zonder zeuren geld kregen. Ik belde gewoon naar de reisverzekeraar en ik heb zelf nooit iets betaald, kreeg wel de rekening die door hen was betaald. 1 rekening voor het gebruik van de ER. 1 rekening voor de arts. 1 rekening voor het consult. 1 rekening voor de foto. 1 rekening voor het gips. lol Ik weet niet eens meer hoeveel dat was. Nou wil ik niet zeggen dat in Nederland alles goed geregeld is maar naar mijn mening nog altijd beter dan in Amerika. Wij zijn verwend en de Amerikanen weten niet beter. Of is dat te zwart/wit bekeken?
#3 - 08-11-2010, 07:25 uur

Pieter79

Heb dit jaar nog een uitstekende verzekering via mijn werk, volgend jaar iets duurder uit helaas (dankzij Obama). Volgend jaar moet ik voor mijzelf + partner + zoontje (meer kinderen zou overigens geen verhoging van de vezekering betekenen) $135 dollar per maand betalen. Dit is incl tandarts en vision care. Helaas is de deductable hoog, wel 4000 dollar per familie. Mijn bedrijf stort 1800 dollar in m'n healthcare account om zo nog iets tegmoet te komen in de deductable. Verder kan ik (vrijwillig) een gedeelte van m'n loon onbelast in ons healthcare account storten waarmee we onze ziektekosten kunnen betalen (als we die hebben. Gelukkig zijn we allemaal vrij van pillen etc. op dit moment maar als we serieus iets krijgen dan weten we dat we per jaar heel wat kwijt gaan zijn. Zoals ik het nu zie gaan chronisch zieken er flink op achteruit, met dank aan Obama dus.

Gr. Pieter
#4 - 09-11-2010, 00:38 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

ned in MO

$4000 deductible en $135 per maand. Tax free bijstorten. werkgever stort jaarlijks $1800. Begrijp ik dat goed?

Weet niet in welke taxbracket je zit maar zeg dat een derde van je inkomen naar belasting gaat.

Jaar1 $4000 - $1800 = $2200eigen risico. Komt neer op max $1400 out of pocket max per jaar
Jaar2 $4000 -$1800 = $2200. Reeds in de pot $1800. Dus $400 is na taxes $250 eigen risico dat jaar
Als je 65 wordt en het nooit gebruikt is die pot voor jou tegen die tijd

De mijne werkt ook zo. Ik ben alleen self employed en "krijg" dus geen $1800 :'(
#5 - 09-11-2010, 01:39 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Heb dit jaar nog een uitstekende verzekering via mijn werk, volgend jaar iets duurder uit helaas (dankzij Obama). Volgend jaar moet ik voor mijzelf + partner + zoontje (meer kinderen zou overigens geen verhoging van de vezekering betekenen) $135 dollar per maand betalen. Dit is incl tandarts en vision care. Helaas is de deductable hoog, wel 4000 dollar per familie. Mijn bedrijf stort 1800 dollar in m'n healthcare account om zo nog iets tegmoet te komen in de deductable. Verder kan ik (vrijwillig) een gedeelte van m'n loon onbelast in ons healthcare account storten waarmee we onze ziektekosten kunnen betalen (als we die hebben. Gelukkig zijn we allemaal vrij van pillen etc. op dit moment maar als we serieus iets krijgen dan weten we dat we per jaar heel wat kwijt gaan zijn. Zoals ik het nu zie gaan chronisch zieken er flink op achteruit, met dank aan Obama dus.

Gr. Pieter

Of je hebt het aan de Republikeinen te danken dat Obama niet zijn volledige zorgplan kon invoeren en veel goede dingen heeft moeten laten vallen tijdens het onderhandelen.

Maar goed dat terzijde: Jullie praten over deductibles (eigen risico) maar wat ik niemand hoor zeggen is hoeveel procent dekking er is. Heel veel Amerikaanse zorgverzekeringen betalen alleen maar bepaalde percentages uit. Dus stel je krijgt een open hartoperatie die 100.000 dollar kost maar volgens je polisvoorwaarden betaald de verzekering maar 90 % van een dergelijke ingreep uit, dus 10 mile moet je zelf schokken plus je deductible natuurlijk over de 90 mile die wel worden uitbetaald. Want das nog steeds het geval! Ben benieuwd?
#6 - 09-11-2010, 02:41 uur

Pieter79

$4000 deductible en $135 per maand. Tax free bijstorten. werkgever stort jaarlijks $1800. Begrijp ik dat goed?

Weet niet in welke taxbracket je zit maar zeg dat een derde van je inkomen naar belasting gaat.

Jaar1 $4000 - $1800 = $2200eigen risico. Komt neer op max $1400 out of pocket max per jaar
Jaar2 $4000 -$1800 = $2200. Reeds in de pot $1800. Dus $400 is na taxes $250 eigen risico dat jaar
Als je 65 wordt en het nooit gebruikt is die pot voor jou tegen die tijd

De mijne werkt ook zo. Ik ben alleen self employed en "krijg" dus geen $1800 :'(

Sorry, alles klopt zoals je zegt alleen na de 4000 deductable moet ik nog 20% van de kosten betalen. Als je op het bedrag van 6000 dollar uitkomt per jaar dan wordt alles verzekerd. De maximum out-of-pocket is dus 6000 plus de 135 per maand aan premie. Totaal 6000 + 1620 = 7620 dollar. Dit bedrag minus de 1800 is 5820 dollar per jaar maximum die ik kwijt kan zijn.

Normaal gesproken hebben wij geen vaste medische kosten, alleen in 2010 een baby (via keizersnede) wat 33000 dollar kostte maar wij hebben daar maar 680 dollar van hoeven te betalen. Met alle copay etc dit jaar zijn we hooguit 1000 dollar kwijt geweest plus 2900 aan premie. Ik heb op dit moment 0 dollar deductable.

Aangezien we misschien in 2011 een tweede krijgen ga ik dus zeker m'n maximum out-of-pocket bereiken. Dat betekent dus meer kosten. Als we hopelijk gezond blijven dan zullen we de jaren erna niet veel aan ziektenkosten kwijt zijn, maar dat betekent wel dat als iemand chronisch ziek is elk jaar naar z'n maximum out-of-pocket gaat. Mensen met ziektenkosten gaan in het nieuwe systeem gewoon meer zelf betalen (om zo waarschijnlijk de kosten van onverzekerden te dekken). Om het maar cru te zeggen gaan 'zieken' meer zelf betalen en 'gezonden' minder. Gelukkig waren de Republikeinen winnaar afgelopen week, hopelijk ook over 2 jaar de winnaars.
#7 - 09-11-2010, 03:21 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Aangezien we misschien in 2011 een tweede krijgen ga ik dus zeker m'n maximum out-Mensen met ziektenkosten gaan in het nieuwe systeem gewoon meer zelf betalen (om zo waarschijnlijk de kosten van onverzekerden te dekken). Om het maar cru te zeggen gaan 'zieken' meer zelf betalen en 'gezonden' minder. Gelukkig waren de Republikeinen winnaar afgelopen week, hopelijk ook over 2 jaar de winnaars.

Dat deden ze al jarenlang voor de plannen van Obama. Het hele systeem van ziektekosten en verzekeringen hier in Amerika is verziekt. Zowel door de Republikeinen als Democraten. Al die onverzekerde die in het weekend binnenlopen bij de eerste hulp worden al jaren betaald door absurd hoge prijzen die je betaald als verzekerde.

Ook het systeem van absurd hoge bedragen voor chronisch zieken is hier niet nieuw, of erger nog, ze worden/werden gewoon uitgesloten van een verzekering. 3 x maal raden wie betaald als die onverzekerde mensen weer aan de deur van het ziekenhuis staan. Dus het wordt er niet beter op als de Republikeinen weer eens aan de beurt zijn hoor.

En nee die plannen van Obama zijn ook niet erg goed hoor! Als je hier iets aan dat zooitje wilt doen moet echt alles op de schop en dat willen zowel de Republikeinen als de Democraten niet.
#8 - 09-11-2010, 03:36 uur

Pieter79

Of je hebt het aan de Republikeinen te danken dat Obama niet zijn volledige zorgplan kon invoeren en veel goede dingen heeft moeten laten vallen tijdens het onderhandelen.

Maar goed dat terzijde: Jullie praten over deductibles (eigen risico) maar wat ik niemand hoor zeggen is hoeveel procent dekking er is. Heel veel Amerikaanse zorgverzekeringen betalen alleen maar bepaalde percentages uit. Dus stel je krijgt een open hartoperatie die 100.000 dollar kost maar volgens je polisvoorwaarden betaald de verzekering maar 90 % van een dergelijke ingreep uit, dus 10 mile moet je zelf schokken plus je deductible natuurlijk over de 90 mile die wel worden uitbetaald. Want das nog steeds het geval! Ben benieuwd?

Ik ben Republikein in hart en nieren en heb dus niets met Obama op, maar ik respecteer de kiezersuitslag en hoop de volgende keer weer op een Republikeinse president. Laat ik het daar maar bij houden.

Om antwoord te geven op je vraag; als ik alleen zou zijn dan was m'n deductable 2000, na dat bedrag zou ik 20% van de rekeningen zelf moeten betalen tot een maximum van 4000 dollar. Het maximum zou dus 4000 plus 60 dollar per maand aan premie zijn wat uitkomt op 4720 per jaar. Werkgever stort 900 in m'n account dus maximaal, wat er ook gebeurd, zou ik 3820 per jaar kwijt zijn (inclusief premie).

Met een familie is het 4000 deductable, daarna moet je 20% zelf betalen tot een maximum van 6000 dollar per jaar per familie. Met een premie van 1620 per jaar is dat 7620, minus de 1800 die ik van het bedrijf op m'n rekening krijg blijft voor een familie de maximale kosten per jaar over van 5820 dollar. Het voorbeeld wat je geeft klopt dus niet, er is een maximum out-of-pocket waar je nooit en te nimmer overheen kunt gaan.
#9 - 09-11-2010, 03:37 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Ik ben Republikein in hart en nieren en heb dus niets met Obama op, maar ik respecteer de kiezersuitslag en hoop de volgende keer weer op een Republikeinse president. Laat ik het daar maar bij houden.

Om antwoord te geven op je vraag; als ik alleen zou zijn dan was m'n deductable 2000, na dat bedrag zou ik 20% van de rekeningen zelf moeten betalen tot een maximum van 4000 dollar. Het maximum zou dus 4000 plus 60 dollar per maand aan premie zijn wat uitkomt op 4720 per jaar. Werkgever stort 900 in m'n account dus maximaal, wat er ook gebeurd, zou ik 3820 per jaar kwijt zijn (inclusief premie).

Met een familie is het 4000 deductable, daarna moet je 20% zelf betalen tot een maximum van 6000 dollar per jaar per familie. Met een premie van 1620 per jaar is dat 7620, minus de 1800 die ik van het bedrijf op m'n rekening krijg blijft voor een familie de maximale kosten per jaar over van 5820 dollar. Het voorbeeld wat je geeft klopt dus niet, er is een maximum out-of-pocket waar je nooit en te nimmer overheen kunt gaan.

Het voorbeeld wat ik geef klopt misschien niet voor jou maar er zijn duizenden voorbeelden van mensen die dachten goed verzekerd te zijn en dat dus uiteindelijk niet waren of ziek werden en geconfronteerd met torenhoge extra kosten buiten hun deductable. Ik zeg ook niet dat het voor jou geld, het is alleen opvallend dat ik het niemand van jullie hoor zeggen. Helaas zie ik om me heen de schrijnende gevallen waar dit wel het geval is. Ook allang voor Obama's plannen.

Ik ben overigens niet voor Obama's plannen hoor maar denk wel dat het te gemakkelijk is om de schuld te geven aan enkel en alleen Obama als het gaat om dit systeem. Het moge duidelijk zijn hoe ik er over denk, Amerika is een geweldig land om te wonen, maar dit is echt iets wat mij persoonlijk en sociaal dwars zit. Ik denk dat er veel betere systemen zijn om de ziektekosten lager te houden! In dat opzicht mis ik Nederland wel ;-)

Ik ben zowel geen democraat als republikein in hart en nieren. Zakelijk gezien zie ik veel voordeel bij de plannen en filosofie van de republikeinen. Sociaal gezien iets meer bij de democraten. Verder hou ik me liever niet al te veel met datgene bezig wat ze politiek noemen. Dat heb ik al te lang (verplicht) gedaan toen ik in Nederland woonde, waar het ook allemaal niet perfect is. Ach zo blijven we altijd wel wat houden denk ik ;-)


#10 - 09-11-2010, 03:47 uur

Pieter79

Het voorbeeld wat ik geef klopt misschien niet voor jou maar er zijn duizenden voorbeelden van mensen die dachten goed verzekerd te zijn en dat dus uiteindelijk niet waren of ziek werden en geconfronteerd met torenhoge extra kosten buiten hun deductable. Ik zeg ook niet dat het voor jou geld, het is alleen opvallend dat ik het niemand van jullie hoor zeggen. Helaas zie ik om me heen de schrijnende gevallen waar dit wel het geval is. Ook allang voor Obama's plannen.

Ik ben overigens niet voor Obama's plannen hoor maar denk wel dat het te gemakkelijk is om de schuld te geven aan enkel en alleen Obama als het gaat om dit systeem. Het moge duidelijk zijn hoe ik er over denk, Amerika is een geweldig land om te wonen, maar dit is echt iets wat mij persoonlijk en sociaal dwars zit. Ik denk dat er veel betere systemen zijn om de ziektekosten lager te houden! In dat opzicht mis ik Nederland wel ;-)

Ik ben zowel geen democraat als republikein in hart en nieren. Zakelijk gezien zie ik veel voordeel bij de plannen en filosofie van de republikeinen. Sociaal gezien iets meer bij de democraten. Verder hou ik me liever niet al te veel met datgene bezig wat ze politiek noemen. Dat heb ik al te lang (verplicht) gedaan toen ik in Nederland woonde, waar het ook allemaal niet perfect is. Ach zo blijven we altijd wel wat houden denk ik ;-)

Als ik naar 2010 kijk dan hebben we een betere ziektekostenverzelering en goedkoper dan in Nederland. Hoe ik dit weet? Mijn broer met z'n vrouw en zoontje betalen standaard al veel meer aan premie en ik zij hebben een verplichte eigen bijdrage van 150 euro. Dit jaar had ik een lagere premie met zo goed als dezelfde voorwaarden zonder eigen bijdrage, alhoewel wel kleine copay bijdragen (iets dat goed gemaakt werd door m'n lagere premie). We hadden dit jaar dus eenzelfde gezinssituatie en we zijn beiden werktuigbouwkundig ingenieur.

De huidige situatie hier is dat ieder gezin zo rond de 3000 dollar per jaar kwijt is aan verzekering en copay. Dit ongeacht je 'ziek' bent of niet. Er zijn mensen die ik ken die aan pillen zijn voor het hart en bloeddruk pillen. Zij betalen per maand voor die (dure) pillen maar $25 copay. Ziek of niet, dit jaar was iedereen hier plusminus 3000 per jaar kwijt. In 2011 gaat de premie naar ongeveer 1600 wat iedereen dus kwijt zal zijn, maar 'zieken' zullen de eerste 4000 dollar (tot 6000 max) voor hun pillen zelf moeten betalen. Heb je suikerziekte dan komen de eerste 4000 tot 6000max voor je eigen rekening. In de nieuwe situatie dragen 'gezonde' mensen dus niet meer bij voor 'zieken'. Heb je iets chronisch dan ben je dus voor je leven getekend aan torenhoge medische kosten die niet meer door iedereen gedragen worden. De 'gezonden' betalen nog maar 1600 per jaar.
#11 - 09-11-2010, 04:27 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Ik blijf het bijzonder vinden wat je zegt! In Florida is het kennelijk allemaal anders, de meeste mensen die ik hier spreek (overigens wel bijna allemaal zelfstandige of mensen met zeer goed betaalde banen (zoals je weet ik zit in een erg rijk gebied) komen bij lange na niet aan die bedragen die jij noemt. Even daargelaten of ze ziek zijn of niet betalen ze veelal veel meer geld dan wat jij noemt. Iedereen hier noemt de ziekenhuizen zakkenvullers, er zijn diverse medische faciliteiten hier die los staan van ziekenhuizen om zorg goedkoper aan te bieden. Niet omdat de mensen het hier niet kunnen betalen maar kennelijk willen ze het dus niet.

Daarnaast is 1 van de belangrijkste onderwerpen van mijn klanten de ziektekosten in Amerika in vergelijking tot Nederland.  Op een enkele uitzondering na hoor ik iedereen klagen over de kosten en vooral maandelijkse betalingen. Ze horen graag de verschillen met Nederland omdat ze natuurlijk veelal weten dat ik uit Nederland kom. Als ze het nog niet weten dan is dat na de eerste woorden wel al snel duidelijk ;-)

Overigens een ander belangrijk onderwerp is Obama, vrijwel iedereen hier ziet de beste man liever gaan dan staan dus het is wel duidelijk dat ik in een Republikeins bolwerk zit.

Er zijn wel uitzonderingen hoor, allerlei overheidsfunctionarissen die ik beroepsmatig spreek (en dat zijn er best veel) spreken veelal over goede benefits, met name op het gebied van ziektekosten.
#12 - 09-11-2010, 04:44 uur

Pieter79

Nog een toevoeging; diegenen die nu geen verzekering hebben zouden iets gemakkelijker een premie kunnen betalen (3000 naar 1600), maar als ze kosten krijgen dan zullen ze eerst een heel groot gedeelte alsnog zelf moeten betalen.

Conclusie: Obama heeft inderdaad een goedkopere basispremie voor elkaar gekregen, maar als je medische kosten hebt of chronisch ziek bent dan ga je er flink op achteruit. De schrijnende gevallen die er nu zijn zijn er altijd en worden altijd overbelicht. Tegenover de 100 daklozen die je op straat ziet staan 10000 mensen die je niet ziet maar er wel zijn waarover je niets hoort.

Een goede ziektekostenverzekering in mijn visie is een vezekering waar iedereen evenveel betaald, wat je ook verdiend, zodat alle kosten door iedereen worden gedeeld (en dus ook kosten van onverzekerden die hulp nodig hebben en het ook krijgen). Immers, iedereen kan ziek worden, rijk of arm. Het nieuwe systeem (Obama) schuift daar dus verder van weg. Een iets lager bedrag voor niet-rokers en iets meer premie voor rokers kan wel vind ik, al is het maar om roken te ontmoedigen. Het jaar 2011 is het jaar voor de 'gezonden', met dank aan Obama. Hopelijk wordt dit plan snel weer teruggedraaid, alhoewel het daar waarschijnlijk al te laat voor is.
#13 - 09-11-2010, 04:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

In mijn ogen is een goed ziektekosten systeem een systeem waarbij mensen niet meer hun huis uit moeten om de rekeningen te kunnen betalen. Daarnaast geloof ik ook in gezondheids bevordende premies maar niet alleen voor rokers. In mijn opinie zou dat voor meer zaken moeten gelden. Ik deel ook je mening dat kosten gelijk verdeeld zouden moeten worden. Ik geloof niet in het systeem waarbij ik voor junks medicatie moet betalen die ze zelf niet kunnen betalen. Zowel hier als in Nederland niet. Dus ja voor onverzekerden betalen oke maar er zijn grenzen.

Ik zou een goede basis willen leggen bij de ziekenhuizen die voor een bezoek aan de 1ste hulp (waar letterlijk 5 minuten is gekeken naar een kneuzing en 3 foto's zijn gemaakt, en that is it) 1300 dollar rekenen. Dergelijk absurd hoge kosten zorgen ervoor dat de verzekerden exorbitante bedragen betalen voor zorg.
#14 - 09-11-2010, 05:06 uur

Pieter79

Ik zou een goede basis willen leggen bij de ziekenhuizen die voor een bezoek aan de 1ste hulp (waar letterlijk 5 minuten is gekeken naar een kneuzing en 3 foto's zijn gemaakt, en that is it) 1300 dollar rekenen. Dergelijk absurd hoge kosten zorgen ervoor dat de verzekerden exorbitante bedragen betalen voor zorg.

Een significante reden voor de hoge bedragen die gerekend worden komt doordat artsen zichzelf moeten indekken tegen 'fouten' die ze maken. Advocaten(kantoren) betalen zelfs TV commercials om in contact te komen met mensen waar iets (medisch) fout is gegaan om zo artsen en instellingen te kunnen uitkleden.

Verder houdt mijn verzekering blijkbaar de kosten die gerekend worden in de gaten. Ik heb rekeningen waarbij het ziekenhuis bijvoorbeeld 550 rekent voor iets, en de verzekering zegt gewoon dat voor die behandeling maximaal 480 gevraagd kan worden. M'n verzekering betaald dus maar 480 dollar en daarmee is het af (nee, ik hoef het verschil niet bij te leggen).

Voor de goede orde, ik ben in loondienst en m'n werkgever betaalt ook een gedeelte van de premie, dat zat in m'n benefit pakket.
#15 - 09-11-2010, 13:37 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15