Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tweede reis naar het westen

Discussie gestart

leendert en maria

Ik zie dat de website er niet goed op staat. Nog een poging: www.ontdek-amerika.nl
#61 - 26-05-2011, 18:09 uur

Marianne

Wij hebben meestal ook een map per dag, met het adres en routebeschrijving van het hotel (alleen voor de steden, de rest vind je zonder adres/routebeschrijving wel), en soms ook wat tips. Ik maak tegewoordig vaak een planning op web-log of blogger en schrijf daar tips op die ik van het forum haal. Maar meestal weet ik de meeste dingen wel uit mijn hoofd. En natuurlijk kun je ter plekke ook de nodige informatie krijgen. Bij de parken heb je een visitor center en rangers die je kunnen helpen. En je krijgt een krantje bij de ingang van het park met allerlei activiteiten, trails, rangerprogramma's etc. Je kunt die Guides ook al online bekijken, meenemen hoeft dus niet.

Hier een voorbeeld van mijn planning voor september: http://marianne-usa2011.blogspot.com/
Het handige van een online planning is dat je het overal kunt bekijken waar je internet hebt. We hebben een keer een gedetailleerde planning in excel uitgeprint en pas ter plekke ontdekten we dat we de kolombreedte niet goed ingesteld haden zodat allerlei informatie onleesbaar was.

Marianne
#62 - 26-05-2011, 19:30 uur

Dirc

Mooi dan denk ik dat de route zo gaat blijven aangezien ik volgens mij de best mogelijke route in mijn tijdsbestek gemaakt heb.

Dan gaan we maar eens beginnen aan het samenstellen van een document met alles wat er te zien is en te doen is, samen met afstanden die we gaan rijden en geschatte rijtijden.
Dan kunnen mensen zich mooi voorbereiden en alles op hun gemak doorlezen!
#63 - 30-05-2011, 12:42 uur

Tet14

Voorbereiden???
#64 - 30-05-2011, 12:48 uur

Dirc

Naja ik heb de route min of meer samengesteld.
Het is wel zo leuk voor andere mensen die meegaan om ook even te lezen wat het idee is.

Ik had al een conceptje, maar inmiddels is er veel gewijzigd. Ook kosten is handig om globaal te schatten.

En ik den kdat de dag-tot-dag route nu wel vast ligt inmiddels  ::)
#65 - 30-05-2011, 12:49 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2011, 12:51 uur door Dirc »

Dirc

Ik zie trouwens dat Goblin Valley State Park niet echt op de route ligt.
Ik wil verder per dag eens opschrijven wat ik allemaal (volgens mij logischerwijs) zou kunnen doen en dan met hulp van jullie de dag zo plannen dat ik hem optimaal benut.

Reden is ook dat ik geen idee heb wat veel tijd kost en wat niet. Ik weet dat ik nu veel te veel heb opgeschreven en vast nog veel meer op kan schrijven.
Op te beginnen maar eens 5 dagen die al redelijk vol geplanned staan.

Wat is haalbaar???

Zo heb ik nu:

Dag 1: Phoenix
-Auto ophalen, verder niets geplanned

Dag 2: Phoenix - Sedona - Grand Canyon
Momenteel genoteerd:
-Montezuma castle
-Red Rock Loop
-Sedona
-Slide Rock SP
-Grand Canyon

Dag 3: Grand Canyon
-Evt de imax voor of achteraf
-Of langs de rim, of een halve trail omlaag

Dag 4: Grand Cayon - Page
-Desert View aan de east rim
-Cameron Tranding post
-Navajo Bridges
-Marble Canyon
-Lees ferry
-Horseshoe bend
-Glen Canyon dam

Dag 5: Page - Monument Valley
-Antelope Canyon
-Monument Valley
#66 - 30-05-2011, 14:02 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2011, 14:33 uur door Dirc »

Hans B

Dag 2 staat behoorlijk vol (zoals vele van je dagen).
Ik zou op Dag 1 proberen zo ver mogelijk naar het noorden van Phoenix te rijden en daar te overnachten.
Vanaf het vliegveld ongeveer een uur rijden, scheelt je de volgende dag weer.
#67 - 30-05-2011, 14:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ik weet het. Het idee is ook om even te inventariseren wat past en wat niet en dus ook te schrappen.

Ik kan me voorstellen dat je bij een brug niet uren hoeft te zitten, maar dat sommige parken enorm veel tijd kosten.
Zo wil ik een hele dag plannen voor de zonsopkomst in Canyonlands en vervolgens Arches.

Bij veel dingen weet ik niet hoelang iets duurt op de google maps indicatie na. Aangezien ik nog even heb kan ik dit topic mooi gebruiken om de dagen goed te plannen en niet te vol te douwen.
#68 - 30-05-2011, 14:42 uur

Hans B

Het ligt er ook een beetje aan hoe heet het is.
Vorig jaar (New Orleans / Atlanta en omgeving) hadden wij elke dag 40 graden, nou dan heb je echt niet veel puf om te wandelen.
Montezuma Castle - 1 max. 2 uur
Red Rock Loop - ??
Sedona - kun je dagen zijn, maar jij zal misschien even gaan wandelen in het dorp en wat foto's maken van de eerste rode rotsen, reken 2 a 3 uurtjes.
Slick Rock SP - net zo lang van de rotsen glijden totdat je zwembroek versleten is.
Grand Canyon - slaap je daar ergens?, probeer er rond 6 uur te zijn om een zonsondergang te zien bij Hopi Point.
De 'kale rit' Phoenix - Grand Canyon Village is ± 4 uur rijden.
#69 - 30-05-2011, 14:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Het ligt er ook een beetje aan hoe heet het is.
Vorig jaar (New Orleans / Atlanta en omgeving) hadden wij elke dag 40 graden, nou dan heb je echt niet veel puf om te wandelen.
Montezuma Castle - 1 max. 2 uur
Red Rock Loop - ??
Sedona - kun je dagen zijn, maar jij zal misschien even gaan wandelen in het dorp en wat foto's maken van de eerste rode rotsen, reken 2 a 3 uurtjes.
Slick Rock SP - net zo lang van de rotsen glijden totdat je zwembroek versleten is.
Grand Canyon - slaap je daar ergens?, probeer er rond 6 uur te zijn om een zonsondergang te zien bij Hopi Point.
De 'kale rit' Phoenix - Grand Canyon Village is ± 4 uur rijden.

Dit was ook precies het idee. Hierdoor dacht ik dat dit wel zou passen.
De dag ervoor in Phoenix kunnen we rusten en op tijd naar bed.

Dan in de ochtend naar Montezuma.
Vervolgens kunnen we in Sedona lunchen en even rond kijken.
Daarna inderdaad even het water in bij Slide rock om in de avond aan te komen bij de grand canyon.

Dit lijkt vrij ruim te passen. De Red Rock loop wellicht overslaan dan. (http://www.pr.state.az.us/parks/RERO/downloads/RERO_Park_Map.pdf)

Dag 2 zijn we gewoon in de GC dus die is ook prima lijkt me.
Alleen dag 3 zit ook wat vol. Daar moet wellicht e.e.a. geschrapt worden, alhoewel er wel een dam, een brug enzo bijzit die je vrij snel meepikt omdat ze langs de route liggen.
#70 - 30-05-2011, 14:52 uur

Dirc

Iemand die toevallig tips kan geven over dag 3?
De rest van bovenstaande dagen lijken wel ok te zijn
#71 - 30-05-2011, 21:53 uur

Marianne

Ik heb geen ervaring met de IMAX. Misschien voor als het regent? Persoonlijk zou ik liever gaan wandelen, en bijvoorbeeld een bezoek aan het visitor center brengen of een ranger activiteit bijwonen. Ik had begrepen dat jullie niets tegen een forse wandeling hebben, dus waarom niet een stuk naar beneden én een stuk langs de rim? Zijn weer heel verschillende dingen.
Ik zit er zelf over te denken om het stuk naar Hermits rest te gaan fietsen, dan hoef je niet op de shuttlebus te wachten, hoewel die wel heel frequent rijdt.

Marianne
#72 - 30-05-2011, 22:31 uur

Dirc

Is dit wat veel op een dag of zijn er aardig wat plaatsen die niet veel tijd kosten??

-Desert View aan de east rim
-Cameron Tranding post
-Navajo Bridges
-Marble Canyon
-Lees ferry
-Horseshoe bend
-Glen Canyon dam
#73 - 31-05-2011, 08:58 uur

Tet14

Red Rock loop zou ik overslaan. Als je ook nog wil gaan wandelen neemt dit te veel tijd. Wel een aardig visitor center.   Als je in het hoogseizoen gaat is er een dikke kans dat het parkeerterrein bij Slide Rock tjokvol staat en je kan niet langs 89A parkeren.   Wel even stoppen bij Oak Creek Canyon op weg naar Flagstaff.
GC-Desert View-Cameron-Navajo Bridges-Marble Canyon-Lees Ferry-Page is prima te doen dag 4. Je kan zelfs ook nog even naar de dam. Horseshoe bend kan je het best bezoeken in de morgen dus dag 5 zou ik 1. Horseshoe bend. 2. Antelope Upper Canyon 3. Naar Monument Valley doen. Je verliest een uur tussen Page en MV. 
#74 - 31-05-2011, 10:27 uur

Dirc

Kijk weer een nuttige toevoeging! Scheelt veel dat mensen stukken al kennen!

Ik denk dat de eerste 5 dagen nu mooi zijn:

Dag 1: Phoenix
-Auto ophalen, verder niets geplanned

Dag 2: Phoenix - Sedona - Grand Canyon
Momenteel genoteerd:
-Montezuma castle
-Oak Creek Canyon
-Sedona
-Slide Rock SP
-Grand Canyon

Dag 3: Grand Canyon
-Evt de imax voor of achteraf