Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

phoenix - las vegas in het voorjaar

Discussie gestart

Eric

Van 10 tot 23 april 2010 heb ik een tripje gepland van Phoenix naar Las Vegas

Zo zou ie er uit moeten zien:
10 april - aankomst Phoenix
11 april - naar Payson of Campe  Verde via Apache Trail
12 april - naar Sedona via Watson Lake en de Sedona omgeving
13 april - naar Grand Canyon
14 april - naar Page via Grand Canyon
15 april - naar Kayenta of Blanding via Antelope Canyon en Monument Valley
16 april - naar Moab (Arches)
17 april - Moab (Canyonlands)
18 april - naar Torrey (via Arches / Capitol Reef)
19 april - naar Bryce
20 april - naar Spingdale
21 april - Springdale
22 april - naar Las Vegas
23 april - naar huis

Als je nog iets wilt toevoegen dan graag!
Eric
#1 - 03-12-2009, 08:33 uur

Hans B

Ziet er goed uit Eric.
Misschien is het verstandig de Grand Canyon te reserveren, maar voor het overige zou ik de overnachtingen laten voor wat het is.
Je zit in April en dan is er volop keus.
Je hebt dan ook de ruimte om als het uitkomt de dagafstand te wijzigen.
#2 - 03-12-2009, 12:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Eric

Inderdaad Hans, de lodges in the Grand Canyon beginnen al aardig vol te lopen.
Gelukkig zijn we er op een (minder drukke) doordeweekse dag, maar ik ga zeker reserveren.
Dit doe ik trouwens ook in Moab, Bryce en Zion.
#3 - 03-12-2009, 13:04 uur

Hans B

Ach, als een lodge aan de rim niet lukt, is in Tusayan op 5 minuten autorijden ook nog voldoende te vinden.
#4 - 03-12-2009, 19:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee

Wat ik me afvraag is of de weg van Capitol Reef naar Bryce wel open is i.v.m. sneeuw begin april. Je zit daar n.m. ook op hoogte. Ik weet het niet zeker, maar lijkt me iets om nog even uit te zoeken, anders moet je bovenlangs.
#5 - 08-12-2009, 11:02 uur

Eric

Bedoel je scenic byway 12? Deze  ga ik namelijk rijden van Torrey naar Bryce Canyon.

Op de site van scenic byways staat dit over de winter:
The Aquarius Plateau/Boulder Mountain road segment gets heavy accumulations of winter snow, and may be temporarily closed during heavy snow storms. However, the road is plowed to allow year round access.

Dan ga ik ervan uit dat in de lente ik er zeker door heen kan.

Eric


#6 - 08-12-2009, 14:06 uur

JoeSee

Bedoel je scenic byway 12? Deze  ga ik namelijk rijden van Torrey naar Bryce Canyon.

Op de site van scenic byways staat dit over de winter:
The Aquarius Plateau/Boulder Mountain road segment gets heavy accumulations of winter snow, and may be temporarily closed during heavy snow storms. However, the road is plowed to allow year round access.

Dan ga ik ervan uit dat in de lente ik er zeker door heen kan.

Eric


Ja Eric, die bedoel ik.
De lente bij ons is iets anders dan de lente in de USA. Toen wij begin mei in Grand Canyon een ranger spraken, vertelde deze dat ze twee weken daarvoor nog snow pilars in de grond moesten steken om de weg aan te geven, vanwege de sneeuw.
Ik zou er dus niet automatisch vanuit gaan dat deze pass geopend is half april en voor de zekerheid een omweg incalculeren. Overigens kun je temperaturen van de afgelopen jaren checken op: wunderground.com.
Wellicht biedt dat meer duidelijkheid over de periode waarin jij van plan bent te gaan. Hopelijk valt het mee.
Succes  :afro:
#7 - 08-12-2009, 15:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15