Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voor hoeveel kan je aan kleding invoeren?

Discussie gestart

Robert

Als ik het goed lees in dat mailtje van jouw waar in staat en ik quote "koopt u meerdere artikelen die samen boven de 175 euro uitkomen, dan bataalt u alleen belasting over het goedkoppste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van 125 euro en een vulpen van 55 euro (totaal 180 eruo) dan betaalt u aalleen belasting over de vulpen."Zo stond het in hjouw mail dus vandaar dat ik ervan uit ga dat je over het goedkoopste aangeschafte artikel belasting dient te betalen. Mocht het anders zijn laat het me dan zeker weten. Bvd
#16 - 11-08-2005, 16:32 uur

ilona

en wij maar stom doen, om oude kleding mee te nemen en daar achter te laten ivm gewicht verschil.... ::) lekker dom achteraf. Maar ja, dan hoor je dat weer ergens!
Nu zou ik wel beter weten! Volgend jaar neem ik een lekker gevulde beurs mee en dan maar lekker veel uitgeven! Joehoe!   ;D
Wat ik trouwens wel jammer vindt is dat ik vanaf NL dus niet kan bestellen want ik heb geen creditcard, dus als ik wat leuks zie, bijv. op Amazon.com kan ik dat niet bestellen. Toch maar een keer een kaart aanschaffen maar echt dol ben ik er toch niet op... is bestellen via een creditcard eigenlijk wel superveilig?
#17 - 16-08-2005, 00:18 uur

Dusza

is bestellen via een creditcard eigenlijk wel superveilig?

Niet onveiliger dan de straat oversteken, of met je auto rond te rijden.
(maar met dat verschil dat het je leven niet kan nemen, enkel je geld)  ;)

Ilona, natuurlijk bestaat er fraude met creditcards, maar als je kijkt hoeveel transacties er zijn, en hoe zelden er iets fout loopt... Met een gewone pinpas kan men je ook geld afhandig maken hoor.
Persoonlijk vind ik het belangrijk wààr je iets koopt: een of andere particulier aan de andere kant van de oceaan, daar zou ik eens goed over nadenken (maar dan heb je altijd nog de mogelijkheid om met PayPal te betalen). Maar zelf hebben we al geregeld via amazon gekocht, en daar is nog nooit iets mis mee gelopen.
Je kan natuurlijk ook een lijstje aanmaken van de dingen die je wilt, en deze dan in de States gaan kopen, is natuurlijk nog veel leuker!  ;D, maar ook weer veel duurder  :(
#18 - 16-08-2005, 09:33 uur

visuar

Hoe ga je dingen betalen als je in Amerika bent dan Ilona? Ik heb vaak genoeg gekocht bij Amazon met creditcard en dat bedrijf is echt wel te vertrouwen.
#19 - 16-08-2005, 10:45 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

sweatbox

Ik heb vaak genoeg gekocht bij Amazon met creditcard en dat bedrijf is echt wel te vertrouwen.

Betaal je dan nog invoerrechten en zo? Ik heb wel eens begrepen dat pakketjes van Amazon er bijna altijd uitgehaald worden door de de douane.

Ben wel blij dat ik nu lees dat  als ik gepakt word ik maar belasting hoeft te betalen over het goedkoopste artikel. Koop ik iets van 1 dollar en daar wil ik gerust belasting over betalen ;) (als ik het natuurlijk goed lees)

Volgens mij bedoelen ze het volgende:

Stel je voert voor 1000 euro in:
je koopt een ding voor 1000 euro, dan betaal je over 1000 euro belasting
je koopt twee dingen @ 500, dan betaal ook over 1000 euro belasting
je koopt iets van 100, 173 en 727 euro dan betaal je over 827 (100+727) euro belasting en dus niet alleen over het ding dat 100 euro kost.

#20 - 16-08-2005, 22:28 uur
« Laatst bewerkt op: 16-08-2005, 22:28 uur door sweatbox »

Dusza

Betaal je dan nog invoerrechten en zo? Ik heb wel eens begrepen dat pakketjes van Amazon er bijna altijd uitgehaald worden door de de douane.

Ja. Het is blijkbaar afhankelijk van de waarde van het pakje: als het ergens onder de 45 euro zou liggen, dan zou je volgens sommigen geen invoerrechten moeten betalen. Maar officieel heb ik nooit ergens gezocht naar het juiste bedrag.
Een vriend bestelde onlangs een boek van rond de 50 euro, daar kwamen dan nog verzendkosten bij, en in totaal moest hij 22 euro (!!!!) aan invoerrechten (taksen) betalen! Voor een pakje van Amazon dat uit de VS kwam.  :(
#21 - 16-08-2005, 22:46 uur

Tekkel

Dat kan niet kloppen, zie ; http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/interneti.htm
Dan zouden de verzendkosten zo'n 300 euro geweest moeten zijn ???

Bart
#22 - 16-08-2005, 23:43 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

visuar

Ik heb vaak genoeg gekocht bij Amazon met creditcard en dat bedrijf is echt wel te vertrouwen.

Dat is wel eens voorgekomen. Maar het is al weer een tijdje geleden dat ik bij Amazon heb gekocht (deed dat meer in het verleden) en heb dat nog nooit gehad met boeken. Wel met DVD's. Tegenwoordig koop ik dvd's echter bij www.play.com (ik hoef niet echt nederlandse ondertiteling ofzo) wat gewoon binnen europe is, dus daar komt verder nooit wat overheen.

Hoe groter het pakketje hoe meer je ook de kans hebt dat het eruit gepikt wordt (van buiten europa), is mijn ervaring. Ik heb bij Amazon in het verleden nooit een probleem gehad met 1 of 2 dvd's, maar ging wel eens "mis" (douane, dan moeten bij betalen) voor de wat grotere dvd sets etc.

De vraag is wat je natuurlijk bij Amazon of andere bedrijven zou willen kopen. Veel is hier in europa met wat zoekwerk ook vaak wel goedkoop te vinden. Boeken heb ik nog nooit echt een probleem mee gehad, en anders is er ook nog altijd www.amazon.co.uk (in Engeland, soms wel wat duurder dan de US versie)
#23 - 17-08-2005, 00:17 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

ejb

Nu zou ik wel beter weten! Volgend jaar neem ik een lekker gevulde beurs mee en dan maar lekker veel uitgeven! Joehoe!   ;D
Wat ik trouwens wel jammer vindt is dat ik vanaf NL dus niet kan bestellen want ik heb geen creditcard, dus als ik wat leuks zie, bijv. op Amazon.com kan ik dat niet bestellen. Toch maar een keer een kaart aanschaffen maar echt dol ben ik er toch niet op... is bestellen via een creditcard eigenlijk wel superveilig?

Als je kleding wilt kopen via Amazon kan je dat in ieder geval vergeten (of dit moet de afgelopen maanden veranderd zijn), want dat kan je dus niet naar een adres in NL laten verzenden. Boeken, cd's en dvd's zijn daarentegen idd geen probleem  ???
#24 - 17-08-2005, 00:40 uur

sweatbox

Dat kan niet kloppen, zie ; http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/interneti.htm
Dan zouden de verzendkosten zo'n 300 euro geweest moeten zijn ???

Bart

Ik denk dat Dusza over Belgie spreekt. Toch?
#25 - 17-08-2005, 07:32 uur

Dusza

Ik denk dat Dusza over Belgie spreekt. Toch?

Ik spreek inderdaad over België.
Dit was de juiste afrekening:
> Prijs boek: 55US$ = 44EUR
> Verzending: 9US$ = 7EUR
> Taksen: 22EUR

#26 - 17-08-2005, 18:33 uur

sweatbox

Een collega van me uit Nieuw Zeeland gaat dat ie altijds iets kleins, een appel of een reep chocolade,  aan geven. Die rij is altijd vele malen korter en de douane zegt in zo'n geval altijd "loop maar door".
#27 - 19-08-2005, 23:36 uur

ejb

Een collega van me uit Nieuw Zeeland gaat dat ie altijds iets kleins, een appel of een reep chocolade,  aan geven. Die rij is altijd vele malen korter en de douane zegt in zo'n geval altijd "loop maar door".
Ha ha, da's een goeie, zal ik onthouden als ik 'niets' bij me heb, maar gaat mij helaas uit Amerika nooit lukken, ben ik bang...
#28 - 19-08-2005, 23:40 uur

ariadne

hoi hoi

wij knippen uit de kleding de labels doen ze vaak ene dagje aan en dan hup mee nemen naar nederland in mijn koffer, zorg ervoor dat je je bonnertjes weg gooit tot nu toe hebben wij nooit geen last gehad met de douane dit doe ik ook met camera en laptop zorg ertvoor dar je het nederlandse systeem erop hebt eff gebruiken tijdens de vac de bonnen etc stuur ik mezelf met post op, ook dit gaat altijd prima .
we zij net terug uit fort lauderdale en ja we missen amerika nu al hehehe
gr ariadne
#29 - 30-08-2005, 14:11 uur

marleencolorado

Wat ik hier allemaal lees is nieuw voor mij. Als ik in de VS ben (twee keer per jaar) dan koop ik altijd bergen kleding, schoenen en CD's. En van alle keren dat ik langs de Nederlandse douane ben gelopen stond er maar 1 keer een douane ambtenaar die nog wel netjes vroeg of ik iets aan te geven had; ik zei nee natuurlijk en kon zo doorlopen. Afgelopen januari was de laatste keer, weer helemaal niemand te bekennen bij de uitgang nadat je je bagage hebt gepakt.

Heb ik nu mazzel gehad dat er niemand stond steeds, gewoon toevallig? Ik zal er niet minder kleding om gaan kopen. Ook heb ik vaak veel cadeaus mee voor iedereen daar dus die ruimte moet toch weer gevult worden  2006-20

Hoe zit het dan met cadeaus die ik daar krijg? Als het een gift is moet je dan ook belasting betalen?
#30 - 30-03-2006, 13:38 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15