Mmm... Mijn zoon heeft dus duidelijk alle geluk van de wereld. Het is hem letterlijk in de schoot geworpen, zonder er ook maar iets aan te doen.

Mmm... Of je zoon dus duidelijk alle geluk van de wereld heeft , Doubt that he does!

. Ik denk ook niet dat het hem letterlijk in de schoot geworpen, zonder er ook maar iets aan te doen (We're talking U.S. immigration here!!!

).
Maar om duidelijk te zijn: Een lawful permanent resident heeft niet dezelfde rechten als een U.S. citizen ten opzichte van sponsoring family members.
Lawful permanent members (green card houders) mogen een echtgenoot/kinderen/volwassen (21 jaar en ouder) ongetrouwde kinderen sponsoren en er zal altijd een wachttijd bij betrokken zijn.
Mattboy gaf ons deze info:
Moeder woont al 10 jaar in Amerika.
Moeder heeft een green card.
Moeder is pas getrouwd met een U.S. citizen.
De vragen die ik heb om Mattboy verder te kunnen helpen: Hoelang heeft ze deze green card en hoe heeft ze het gekregen (marriage, family, employment, dv lottery)?
De enige die Mattboy naar de VS kan halen is zijn moeder. Mattboy kan niet zelf een green card aanvragen omdat zijn moeder hier in Amerika woont en een green card heeft. In de meeste gevallen zal Mattboy's moeder een green card moeten aanvragen voor haar zoon dmv een I-130 (Petition for alien relative) in te vullen voor Mattboy.
Mattboy's moeder is pasgeleden getrouwd met een Amerikaan en heeft een green card, zij woont al 10 jaar in de USA. Had zij een green card voordat zij trouwde met laatsgenoemde Amerikaan? indien ja, Hoe heeft zij deze green card gekregen (dit is een belangrijke vraag, want als zij de green card gekregen heeft op een andere manier dan trouwen met een Amerikaan of green card houder, dan kan Mattboy waarschijnlijk emigreren via dezelfde schema dat Shay met julie naar Amerika is geemigreerd (following-to-join benefits).
ik heb al een link in een eerdere post gegeven over following-to-join benefits.
Ik zeg dus niet dat Mattboy niet kan emigreren naar de VS, wat ik wel zeg is dat de schema onder welk Mattboy zal emigreren waarschijnlijk anders zal zijn dan hoe Shay emigreerde: Het hangt er allemaal af van zijn moeders situatie ten tijde van het verkrijgen van de green card, hoe heeft ze deze gekregen, etc.
Indien zij al eerder getrouwd was met een Amerikaan of green card houder en dus zo haar green card gekregen heeft, dan kan Mattboy niet via de 'following-to-join benefit naar Amerika emigreren. Als zij de green card gekregen heeft door haar huidige huwelijk, dan kan Mattboy niet via de 'following-to-join benefit naar Amerika emigreren.
Indien de green card verworven is door een marriage to a U.S. citizen/lawful permanent resident dan komt Mattboy na een tijdje aan de beurt voor een immigratie naar Amerika, de procedure is dan:
moeder vraagt green card aan voor Mattboy via form I-130 (petition for Alien relative), deze wordt goedgekeurd door USCIS (United States Citizenship and Immigration Services) en Mattboy krijgt een brief met de datum van USCIS van de goedkeuring. Elke maand publiceert de Department of State de visa availability, wanneer zijn datum valt onder Family Preference 2A, dan krijgt hij een immigratie nummer toegewezen en krijgt hij een interview met het U.S. Consulaat van waar hij woont, hij krijgt een green card na goedkeuring van de immigration officer there en zal dan naar de USA kunnen emigreren.