Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

auto huur.

Discussie gestart

Ebelix

Ik ben niet Frank maar je hebt wel gelijk. Avis is GM, Hertz Ford, Dollar en Alamo Dodge en chrysler ed.

Dat wil niet zeggen dat je altijd een auto krijgt van dat merk maar de kans is wel groot.
#16 - 10-02-2005, 17:39 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

enny

Een beetje vreemde vraag, maar weet iemand waar ik goedkoop in Nederland een auto kan huren. Ik kom in april naar nederland voor het interview. Alles wat ik op het internet kon vinden is lekker duur.  Misschien kent iemand een goedkoop adresje? ???
#17 - 10-02-2005, 22:07 uur

ejb

Een beetje vreemde vraag, maar weet iemand waar ik goedkoop in Nederland een auto kan huren. Ik kom in april naar nederland voor het interview. Alles wat ik op het internet kon vinden is lekker duur.  Misschien kent iemand een goedkoop adresje? ???
Helaas heb ik geen idee van 'normale' huurprijzen, maar heb je www.budget.nl al geprobeerd?
#18 - 10-02-2005, 22:37 uur



Mississippi

Op schiphol huren is natuurlijk praktisch maar duurder.

In de randstad kan je ook http://www.multirent.nl/pdf/tarieven2004.pdf proberen.

Goedkoop kan het bij een locale garage:
http://www.autoverhuursite.nl/


#19 - 10-02-2005, 23:10 uur

Loek

Een beetje vreemde vraag, maar weet iemand waar ik goedkoop in Nederland een auto kan huren. Ik kom in april naar nederland voor het interview. Alles wat ik op het internet kon vinden is lekker duur.  Misschien kent iemand een goedkoop adresje? ???

Als je lid bent van triple A kun je een redelijke korting krijgen by Hertz in NL.  Echter ik zou in NL nooit een auto huren, tenzij je ergens achteraf verweg moet zijn ("in the boon docks").  De laatste keer in NL heb ik alles per trein en bus gedaan, en was misschien ietsje langer onderweg, maar ik heb me niet hoeven storten in het NL aggressieve verkeer.  Als je dat een paar jaartjes niet heb meegemaakt, is het weer een uitdaging om mee te doen.  En ze zijn weinign vergevingsgezind voor een stuntelende buitenlander

Ik hoop dat ik geen automobilisten hiermee voor het hoofd heb gestoten...  ;)
#20 - 11-02-2005, 03:01 uur

Ebelix

Probeer eens www.easyrent.nl
#21 - 11-02-2005, 07:07 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez


Ik hoop dat ik geen automobilisten hiermee voor het hoofd heb gestoten...  ;)

Ik ben het helemaal met je eens, Loek, Nederlanders zijn over het algemeen vreselijke rijders, wat wegmanieren betreft tenminste. Super egoïstisch.

We hebben ooit een behoorlijke rondrit door Engeland gemaakt. Geen ongeluk gezien, tot we net de grens over waren weer in Nederland: 6 auto's op mekaar.  En die hele vakantie maar 1 file gehad: er reed een Hollander-met-sleurhut voorop!  >:(

Hier krijg je regelmatig "de vinger", getoeter of gesein. Vorig jaar 3500 km door de States gereden en niet één x agressief weggedrag meegemaakt!

Om even op de vraag terug te komen: auto-huur is in Europa veel duurder, ook omdat je zelden unlimited millage hebt.
#22 - 11-02-2005, 14:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

enny

Bedankt voor jullie adviezen. De huur prijs ligt allemaal zo rond de 40 euro per dag. Hier kan ik voor $25 al een auto huren. Tja, niks aan te doen. En als ik alleen naar nederland moest zou ik inderdaad openbaar vervoer nemen, maar met 3 kids.....
Er was ooit eens een mogelijkheid om via het postkantoor een auto te huren, weet iemand hier iets van?
#23 - 11-02-2005, 19:27 uur

Bakvet

Heb je bij Sixt gekeken? Die hebben veel mogelijkheden (inclusief/exclusief verzekeringen, kilometers, enz.)
#24 - 11-02-2005, 22:01 uur

enny

Ja, Sixt heeft de beste prijzen. Maar, om de een of andere reden hadden ze een auto voor 9 euro! en dat staat niet meer op hun web, het is nu een vw golf voor 29 euro per dag. Ook niet gek.
#25 - 12-02-2005, 14:03 uur

Bakvet

Op de Nederlandse website zie je volgens mij en Smart staan voor 5 euro. Vier euro erbij voor de verzekering, dan kom je op negen euro. Er passen twee passagiers en twee toilettassen in.

(Overmorgen komt de Smart aan bod in Tros Radar. En dat belooft niet veel goeds. Vanaf een dag later te bekijken via www.uitzendinggemist.nl In de vorige uitzending zat een onderwerp over allerlei "servicekosten" die reisburo's extra in rekening brengen, bovenop de geadverteerde prijs.)
#26 - 12-02-2005, 18:47 uur

enny

#27 - 13-02-2005, 23:12 uur

Jez

Weet iemand waar ik hier een auto kan boeken bij Dollar of een andere mij. die Chrysler en/of Dodge verhuurt?
Of is rechtstreeks bij Dollar boeken echt zoveel duurder als in NL?
#28 - 24-05-2005, 23:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Nieuw!
Ik neem aan dat je hem in Los Angeles wilt huren. De autoverhuur daar kent bijna geen toeslagen.Je betaalt alleen 8.25% tax. *)  Hun website geeft je een prijs inclusief tax maar exclusief verzekeringen. De benodigde LDW en SLI verzekering samen kosten $28 per dag bij Dollar. Door het ontbreken van al die toeslagen is het volgens mij in LAX goedkoper om rechtstreeks bij Dollar te huren (www.dollar.com).

Bij andere luchthavens betaal je soms idioot veel toeslagen. Dan zal het meestal gunstiger zijn om de auto "All Inclusive" te huren in Nederland, dan hoef je al die verscholen kosten niet te betalen. Wat ik de laatste dagen vaak niet gezien heb:
- licence recovery (airport) fee (soms 11.11%)
- tag fee (zeg maar wegenbelasting)
- county tax (plaatselijke belasting, soms erg hoog)
- state tax (meestal het gebruikelijke percentage)
- facility charge a $4 per dag (moet je hun koffie soms betalen????)
- additional driver fee a $7 per dag
- enz.

Bij www.holidaycars.nl verhuren ze Chryslers, kijk daar eens.

*) update: Dit is inmiddels verleden tijd. Bij LAX komen er nu ook allerlei toeslagen bij als je daar lokaal huurt.
#29 - 25-05-2005, 00:25 uur
« Laatst bewerkt op: 29-01-2009, 23:01 uur door Bakvet »

Jez

Dank je, Bakvet! Ik ben erg blij & geholpen met deze info  :-*
Ik huur eerst 2 weken in Washington (vanaf Dulles) en daarna nog 5 dagen in LA. Hoe kom ik achter de evt. toeslagen die ze op Dulles berekenen?

Ik zat te denken om bij Sunnycars te huren, want daar werkt het reisburo waar ik de tickets ga boeken mee. Ik dacht dat zij met Alamo werken en die heeft voor zover ik weet geen Chrysler of Dodge. Maar mocht het allemaal niet lukken, dan huur ik misschien toch bij Holiday. Of rechtstreeks bij Dollar; kan ik mooi airmiles sparen op m'n UA-pasje!
#30 - 25-05-2005, 00:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15