Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

wat is uw favoriete amerikaanse automerk fabrikanten

General Motors
Daimler Chrysler
Ford
andere.

Favoriete Automerk.

Discussie gestart

sweatbox

De jaren '70 film Vanishing Point gezien? Wel met een Challenger.

Is Dodge trouwens al merk een tijdje van de markt geweest? Er staat me zoiets dat de Dodge Viper een tijdje als Chrystler verkocht is.

Die tweede, dat is tegenwoordig toch een Chevy.
#301 - 13-08-2005, 08:08 uur

usfreak

>Is Dodge trouwens al merk een tijdje van de markt geweest? Er staat me zoiets dat de Dodge Viper een tijdje als Chrystler verkocht is.<

Dodge, Plymouth, Chrysler   allemaal van 1 fabrikant!
In europa gebruiken ze meer het merknaam Chrysler.

>Die tweede, dat is tegenwoordig toch een Chevy.<

Klopt, Was eigenlijk al een GM Kloon gemaakt in Korea
De eerste modellen reden al rond in de states onder GM merknamen;
Pontiac Le Mans = Deawoo Nexia  (Opel Kadett)
Chevy Monza     = Deawoo Espero (Opel Ascona/vectra, Holden ) (Holden is de austalische GM-tak)
Overgens de Chevy Monza heb ik nog nooit gezien/gevonden maar over gelezen.
Maar ach..  Hij rijdt als een Amerikaan...   Da's toch genoeg  ;D
#302 - 13-08-2005, 09:53 uur

sweatbox

Ik wist dat het een en dezelfde fabrikant is. Er staat me alleen iets bij dat men ging saneren in het aantal merken dat gevoerd wordt.

Zou goed kunnen dat het in Europa de Chrystler Viper is en in de VS Dodge Viper. Klinkt iig logisch.

In Brazilie worden trouwens de Opeltjes verkocht als Chervolet. Lekker vaag bezig GM. Niks wat het lijkt bij GM, geloof ik.

De 2006 Charger al gezien?
#303 - 13-08-2005, 10:16 uur

usfreak

GM heeft wereldwijd veel merken..
Europa = Opel

Australie = Holden

Noord/zuid Amerika = Chevrolet

2006 Charger.. JA coole Bak

#304 - 13-08-2005, 10:34 uur

usaxtreme

een Corvette.
Vooral de nieuwe z06 vind ik helemaal geweldig!  ;D

Ik zit zelf hier te kijken voor een Ford Mustang (wel één vanaf ongeveer 1995) alleen jammer dat de meeste automatisch schakelen zijn. Dat snap ik niet waarom dat is.
Ik zie er genoeg op Ebay.com die handschakel zijn, maar ja dat zijn dan mustangs uit Amerika)

Verder vind ik een Chevy Silverado, Dodge Ram en een Ford F150 zeker niet verkeerd  8)
Er zijn zoveel mooie auto's van Amerikaanse makelaarij !
#305 - 13-08-2005, 21:59 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2005, 22:00 uur door USAxtreme »

Chiefram

Huh???

Je snapt niet waarom de meeste Mustangs automaten zijn? Dat is omdat het een Amerikaanse auto is en Amerikaanse auto's zijn BIJNA allemaal automaat.

Als je op eBay handgeschakelde Mustangs ziet, zijn dat dan Amerikanen? Lijkt mij juist niet. Ja, de auto komt wel uit Amerika, maar die zullen dan terug (in de tijd) uitgevoerd worden in handgeschakeld.

Mijn vrouw heeft een Mustang uit 2003, gewoon een Automaatje omdat hier zowat niet anders te krijgen is. Tenzij je voor een Europese auto kiest, dan kom je wel eens een handgeschakelde tegen.
#306 - 13-08-2005, 22:49 uur

usaxtreme

sorry misschien heb ik t niet goed uitgelegd.

Als ik op Ebay US kijk zie ik best veel schakelbakken ertussen staan.
Maar als ik in Nederland kijk komen alleen de allernieuwste mustangs en de oude uit 1960-1970 tevoorschijn met een schakelbak  ;)
#307 - 14-08-2005, 00:15 uur

Chiefram

Meen je dat? Die auto's zijn goud waard, deze bouwjaren!!!

Kopen!!!  ;D ;)
#308 - 14-08-2005, 06:36 uur

sweatbox

Aan de westkust zie je die oude en nieuwe Mustangs ontzettend veel. Zouden die oudjes echt zoveel waard zijn?
#309 - 14-08-2005, 08:36 uur
« Laatst bewerkt op: 14-08-2005, 08:58 uur door sweatbox »

usfreak

Vooral de Mustang uit 1967
Deze is beroemd geworden door de film
Gone in 60 seconds  (eleanor)

#310 - 14-08-2005, 09:08 uur

usaxtreme

ja maar die dingen zijn ook ontzettend snel toch.
Ach ja het heeft wel iets  ;)
#311 - 14-08-2005, 10:37 uur

Frank S

Je snapt niet waarom de meeste Mustangs automaten zijn? Dat is omdat het een Amerikaanse auto is en Amerikaanse auto's zijn BIJNA allemaal automaat.

Uitzondering op deze regel is de nieuwe Hummer H3. Die wordt standaard handgeschakeld uitgeleverd, tenzij je tegen meerpijs een automaat kiest. Waarom dat is weet ik niet.
#312 - 14-08-2005, 10:53 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dusza

Ik vind dit wel leuk, al die (voor mij vreemde) wagens zien passeren...
Maar als ik dan eens wat verder zoek, dan heb ik de indruk dat die allemaal buiten mijn zeer beperkte budget vallen...

Iemand enige suggestie voor een goede en betrouwbare wagen die echt helemaal niet duur is (minder dan 10,000 dollar)?
Iets waar ik, m'n zoon en onze hond in passen (liefst een break of zo dus, is makkeijker voor de hond).
#313 - 14-08-2005, 22:53 uur

Chiefram

Je bedoeld in Amerika???

Denk dan aan een Ford Explorer, maar neem dan een V6 ipv een V8... Scheelt je een hoop aan benzine.
#314 - 15-08-2005, 05:07 uur

usfreak

:'( snif..   Zelfs in de VS kunnen we niet meer in een V8 scheuren!
#315 - 15-08-2005, 07:19 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15