Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Speed limits

Discussie gestart

heivalido

de doorgaande wegen door Spring Hill zijn grotendeels 45, enkele stukken ook 35 en bij scholen 25 when the yellow light flashes ;D.
Op de provinciale wegen varieert het tussen de 45 en 55 en op de highway tussen de 55 en 70
#46 - 05-03-2005, 21:35 uur

visuar

55 mph op de interstate? :-\ Das maar 88,51 km/h... zucht ;)
#47 - 07-03-2005, 01:17 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Loek

Dat is in Florida.  Hier Colorado is het 75 Mph (~120 km).  En als de sherrif niet in de buurt is rijden we gezellig met z'n allen 90 Mph

;)
#48 - 07-03-2005, 18:25 uur
« Laatst bewerkt op: 07-03-2005, 18:25 uur door Loek »

Mississippi

Dat is in Florida.  Hier Colorado is het 75 Mph (~120 km).  En als de sherrif niet in de buurt is rijden we gezellig met z'n allen 90 Mph

;)

Geldt dat op de wegen rond Denver of alleen de Intersates 70 en 25 in afgelegen gebieden?
#49 - 07-03-2005, 19:49 uur

Mississippi

;)

Geldt dat op de wegen rond Denver of alleen op de Interstates 70 en 25 in afgelegen gebieden?
#50 - 07-03-2005, 19:49 uur
« Laatst bewerkt op: 07-03-2005, 21:03 uur door Mr Mississippi »

Loek

Op de interstates als je net buiten het stedelijke gebied komt.  Als ik naar mijn werk rij, neem ik I-70.  De eerste 3-4 mijl mag ik nog 75 MPH, dan is het 55 MPH voor de volgende 20 mijl en dan 65 MPH voor de laatste 10 mijl (ik woon 35+ mijl van mijn werk).  

Op I-70 ten oosten van Denver is het vrijwel allemaal 75 MPH.  Ten westen van Denver in de bergen hangt het een beetje van de omstandigheden af.  De lange rechte stukken 75 MPH, maar er zijn ook veel bochtige en steile stukken waar de speed limit zelfs maar 45 MPH is.  En met recht, ik heb er daar velen de bocht uit zien vliegen.

Op I-25 geldt hetzelfde: 75 MPH buiten de stedelijke gebieden en dan langzamer binnen die gebieden (Ft. Collins, Denver, Colorado Springs, Pueblo en Trinidad)
#51 - 07-03-2005, 20:38 uur

heivalido

Ik heb me hier een daar wel vergist, op sommige stukken mag je namelijk 65 op de interstate het varrieert heel erg er zijn zelfs stukken waar je maar 35 mag, maar het maakt allemaal niet uit, het is heerlijk om weer rond te reizen op de florida roads.
#52 - 08-03-2005, 19:42 uur

pellemans

Even wat rechtzetten wbt Florida. De speed limit is 70 maar zolang je maar onder de 80 blijft is er geen haan die er naar kraait. Ook de politie niet (tenzij je net pech hebt misschien?)

Binnenkort wordt rechts rijden in Florida verplicht, dus vergeet dat "stay in your lane" maar. Rechts rijden en links inhalen. En da's wel zo aangenaam ook. Al die oude mensen met hun towncars die 60 mph rijden in de linkerbaan in erg irriterend.
#53 - 27-04-2005, 19:02 uur

Heivalido

correctie: Stay in your lane blijft van toepassing op 3 of 4 baans wegen met uitzondering van de "fastlane" de nieuwe wet zegt dat het verplicht is om op de linker baan minimaal de toegestane snelheid te rijden. Als ik dus op US19 35 mph rijdt op de linkerbaan dan ben ik strafbaar, toch mag ik dit wel op de middelste baan en ik ben dan niet verplicht om naar rechts door te schuiven, stay in your lane dus. (35 mph op de 19 is alleen wel zelfmoord)
#54 - 17-07-2005, 17:38 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

CorFL

Even wat rechtzetten wbt Florida. De speed limit is 70 maar zolang je maar onder de 80 blijft is er geen haan die er naar kraait. Ook de politie niet (tenzij je net pech hebt misschien?)

Binnenkort wordt rechts rijden in Florida verplicht, dus vergeet dat "stay in your lane" maar. Rechts rijden en links inhalen. En da's wel zo aangenaam ook. Al die oude mensen met hun towncars die 60 mph rijden in de linkerbaan in erg irriterend.
En wel even opletten op de Florida interstates, als er een auto (bv. met pech enz. enz) op de vluchtstrook staat, dien je op dat punt, of liever even daarvoor, naar links te gaan zodat de rechter rijstrook daardoor vrijkomt...
#55 - 31-08-2005, 00:16 uur

Jez

En wel even opletten op de Florida interstates, als er een auto (bv. met pech enz. enz) op de vluchtstrook staat, dien je op dat punt, of liever even daarvoor, naar links te gaan zodat de rechter rijstrook daardoor vrijkomt...

Ach, dat doe ik hier in Nederland meestal ook.
#56 - 31-08-2005, 21:13 uur
« Laatst bewerkt op: 31-08-2005, 21:13 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Ach, dat doe ik hier in Nederland meestal ook.

Ik dacht dat dat een regel was die in heel Amerika gold? Maar ik kan me goed vergissen, natuurlijk.

Ik ben, toen ik net terug was na 2 maanden VS, 's avonds laat een keer teruggereden van Assen naar Groningen. In de berm stond een auto en ik was een beetje duf. Mijn hoofd wilde naar links, want dat was ik in die 2 maanden zo gewend, maar mijn lijf wou niet helemaal reageren. Ik ben blij dat het niet lukte, want toen ik vlakbij de auto was, bleek dat het een auto voor wegwerkzaamheden zonder goede lichten was en in de linkerbaan was een wegwerker bezig over te steken... Die kleine streepjes op zijn kleding zie je best laat als je zo tegen de 120 (want ook nergens snelheidsbeperkingen) km/u over de weg rijdt...
#57 - 31-08-2005, 21:48 uur
« Laatst bewerkt op: 31-08-2005, 21:49 uur door Mrjn »

KKop

Het enige wat je moet onthouden als je in de VS gaat autorijden is:

- Niemand kent de verkeersregels
[Voor je rijexamen (als je het zo kunt noemen) hier moet je ook theorie doen.  Moet je daarna onmiddelijk weer vergeten, anders gebeuren er ongelukken  ;D ]

- Autorijden komt als bezigheid altijd op de tweede plaats
[Telefoon, make-up, maaltijd, tijdschrift of boek zijn veel belangrijker dan autorijden als je in de auto zit]

Met dat je in achterhoofd wordt het bizarre gedrag van de automobilisten hier ineens goed verklaarbaar.  En kun je jezelf ook beter beschermen tegen hun gedrag.

#58 - 03-09-2005, 15:44 uur

Heivalido

en daar komt ook nog bij dat 90% van de bestuurders hier 99+ is en amper kan lopen en zien, laat staan die vette caddy op de weg houden....maar ze rijden allemaal nog steeds in het wild rond. Ik blijf er meestal op een zeer veilige afstand achter rijden  ;)
#59 - 05-09-2005, 07:29 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Willem goes Miami

Bij mijn eerste bezoek naar de USA (yep 1974) ging ik met mijn oom naar El Centro, een takke end rijden vanuit San Diego.
Aangezien hij mij de omgeving wilde laten zien ging ik mee. eenmaal op de highway gestopt bij een benzine pomp en van plaats gewisseld.
Maar oom ik heb geen rijbewijs, geeft niet jonge ik zit naast je. Vanaf dat punt tot El Centro gereden en heel relaxed, geen haast.

Nu op de weg hier kromme tenen, arrogant gedrag als je niet snel opzij gaat (140 km/u) rechts houden, nee geef mij maar het systeem USA.

#60 - 03-04-2007, 10:21 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15