Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

moet starbucks naar nederland?

Discussie gestart

persianBrit

Als je een algemene Starbucks bezoekt, bijvoorbeeld in Barcelona of in Londen, zie je dat het drinken en het voedsel niet alleen maar bedoeld is om het te kopen en er de winkel mee uit te lopen. Je ziet banken, comfortabele stoelen met tafels waaraan men rustig kunnen gaan zitten. Het is is dus NIET zo dat het een in- en uitloop winkel is.

In Londen bijvoorbeeld zaten mensen rustig met hun vrienden op de banken te genieten van hun Caramel Espresso of hun Tea. Ook werden er vergaderingen gehouden. Er stonden een stuk of vier laptop's op de tafel en ze zaten te praten over hun werk. Ik weet niet of dat iets is voor Nederlandse begrippen, om met een Thais muziekje op de achtergrond met daaromheen allemaal kleppende mensen, te gaan vergaderen.

Maar ik moet zeggen dat er niets maar dan ook niets op kan tegen een Caramel Espresso, en ik snap daarom niet hoe jullie het in je hoofd kunnen halen om het te vergelijken met een vreselijk bakje smerige rotkoffie van de AH. Het mag dan misschien gratis zijn, maar het is minstens 50 x minder lekker!
 ;)

Daarnaast is Starbucks ook erg milieu vriendelijk. Ze gebruiken gerecycled papier, en ik zag ook in Barcelona dat ze speltjes verkochten voor de rechten van kinderen.

Ik vind dus dat we zo snel mogelijk een Starbucks in Nederland moeten krijgen. Het valt trouwens niet op dat het Amerikaans is (Barcelona). Maar ik hoop dan wel áls we een Starbucks krijgen dat het dan er niet bij eentje blijft.
Het beste zou zijn:

Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Den Bosch, Maastricht, Arnhem, Zwolle, Groningen en Heerenveen.

Maargoed, eerst maar eens zien óf we er 1 krijgen...

ha, eindelijk reageert er weer eens iemand op de Starbucks topic...   ;D
ik ben het met je eens dat Starbucks naar Nederland moet, maar aan de andere kant vind ik het toch wat naief om te denken dat waneer starbucks Nederland binnen komt ,ze het bij 1 outlet zullen laten..
verder denk ik ook dat Starbucks het beste bij de grote steden kan beginnen ... en als dat aanslaat (wat het ongetwijfeld zal) dan kunnen ze naar kleinere steden gaan.

ik zie Starbucks dan ook eerst In Amsterdam (aangezien ze daar ook hun distrubitie-centre for Europe gevestigd hebben) , dan waarschijnlijk in Den Haag en als dat een succes wordt, dan zullen ze de provincie Groningen sieren..!
 :D

maar... het is nu helaas nog allemaal wishful thinking and hoping...
eerst maar zien of Starbucks zijn plannen wijzigt en Nederland vereert met haar presence!

#61 - 22-02-2005, 18:53 uur

visuar

Tegen de tijd dat ze in Groningen zitten zit ik al aan de overkant van de plas ;D ;)
#62 - 22-02-2005, 23:11 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

ejb

Tegen de tijd dat ze in Groningen zitten zit ik al aan de overkant van de plas ;D ;)

Dat hoop ik zeker voor je and then you can have Starbucks as much as you want  ;D
#63 - 22-02-2005, 23:21 uur

Jez

Tot die tijd kan ik de D.E.-shops ook zeker aanbevelen! Zelfde productsoort, broodjes, bagels, muffins, etc.

Ik weet alleen niet waar die allemaal zit; ik ontdekte laatst de (voor mij) eerste in een ziekenhuis in Tilburg.
#64 - 22-02-2005, 23:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Volgens http://www.cafede.nl/onzecafes.asp?action=locaties:

Amersfoort
Amsterdam (4x)
Breda
Enschede
Groningen (2x)
Maastricht
Nijmegen
Roermond
Rotterdam (2x)
Schiphol
Tilburg
Voorburg
#65 - 23-02-2005, 16:55 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Een hoop zaken zijn in Nederland aangepast aan onze gewoonten.

Wat de boer niet kent, vreet hij niet... zeggen ze en dit klopt voor de volle 100%

Neem alleen wat er op het menu staat bij de Chinees in Nederland. Alles is zo gemaakt dat het in trek is bij de Nederlanders.

McDonalds is precies hetzelfde. De menu's komen beperkt overeen. Dat ze nu iets speciaals maken voor het land waarin ze zitten, dat is leuk, maar om een hoop originele menu's uit de lijst te schrappen (denk maar eens aan het ontbijtmenu, dat is 100% anders dan hier in de USA), vind ik echt te ver gaan.

Maar ook produkten zoals Chocolate Fudged Brownies van Betty Crocker (bij de AH verkrijgbaar) is volledig aangepast! Sjee, dan heb je het over een cake!!! In de US bakt men met olie, nee... krijgen we hier de Nederlandse receptuur te zien: boter!

Sorry hoor, maar dit soort truttige aanpassingen vind ik erg zielig. Amerikaans is Amerikaans en als je zo graag Amerikaans wilt eten, dan moet je maar eten wat origineel Amerikaans is.

#66 - 23-02-2005, 19:54 uur

heivalido

Hoezo passen de Chinezen zich aan naar de Nederlandse smaak, bij de Chinees bij ons om de hoek staat gewoon de kat van de buurvrouw op het menu hahahahahahahahaha  ;D ;D ;D :P :P :P
#67 - 24-02-2005, 21:45 uur

persianBrit

any special news about Starbucks?
#68 - 28-02-2005, 00:02 uur

Jez

Ehm, ze komen nog steeds niet naar Nederland?
Nee, sorry!
#69 - 28-02-2005, 00:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

persianBrit

Ehm, ze komen nog steeds niet naar Nederland?
Nee, sorry!

ah scherpe obervatie Jez   :P :)

in the corporate section staat wel iets over eventuele expansion naar other european countries, maar niet specifiek iets over Nederland...
ik denk dat ik een dezer dagen nog maat eens een mailtje gaat sturen, kijken of ze hun plannen veranderd hebben.   ;D
#70 - 28-02-2005, 18:24 uur

Bakvet

Jaaaah! Eindelijk eens een rookvrije koffieshop kunnen binnenlopen, dat zou niet gek zijn.

Volgens deze presentatie kan het niet lang meer duren. (Het ding is al een paar jaar oud, maar het had vast niet op internet mogen staan, dus mondje dicht a.u.b.)

Klik hier voor de Starbuck geheimen (PDF-reader noodzakelijk)
#71 - 28-02-2005, 21:17 uur
« Laatst bewerkt op: 08-09-2005, 22:07 uur door Bakvet »

persianBrit

bakvet,

mijn dank is ontzettend groot.
this really answers most of our questions although it's a tad ouddated...!

;D
#72 - 01-03-2005, 14:29 uur

Maruschka

Ja, heel goed idee, zal best een starbucks willen beginnen hier! Enne Amerikanen hebben best goede ideeën wat betreft concepten! Heb er namelijk ervaring mee!! Nederlanders zijn in het algemeen veel te bang voor veranderingen! Wat heb je te verliezen???
#73 - 06-09-2005, 23:35 uur

Frank S

In Amersfoort zit naast het station een Starbucks-kloon, die er erg op lijkt. Wordt volgens mij ook door 2 Amerikanen gerund.
#74 - 07-09-2005, 13:59 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

persianBrit

In Amersfoort zit naast het station een Starbucks-kloon, die er erg op lijkt. Wordt volgens mij ook door 2 Amerikanen gerund.

bedoel je kloon as in de winkel lijkt veel op starbucks of kloon as in de producten zijn (bijna) hetzelfde als starbucks's.
#75 - 08-09-2005, 15:17 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15