Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wat is u favoriete luchtvaartmaatschappij voor een directe vlucht vanaf Amsterdam?

Continental Airlines
7.6%
7 (7.6%)
Delta Airlines
19.6%
18 (19.6%)
KLM
16.3%
15 (16.3%)
Martinair
4.3%
4 (4.3%)
Northwest Airlines
3.3%
3 (3.3%)
United Airlines
30.4%
28 (30.4%)
US Airways

0 (0%)
andere maatschappij
18.5%
17 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 84

Favoriete luchtvaartmaatschappij

Discussie gestart

Chiefram

Een aantal jaren gelden wilde ik een weekendje stappen met Amerikaanse vrienden die in Colorado wonen. Ikzelf woonde toen nog in Nederland en zocht een vlucht om op vrijdagavond heen te vliegen en zondagmorgen weer terug.

Kosten rechstreeks via de site van KLM: 1500 EURO !!!

Dat vond ik wel een beetje te duur, dus ben ik het Internet gaan afstruinen en kreeg ik EXAKT DEZELFDE VLUCHT via een bemiddelaar aangeboden voor (schrik niet) 475 EURO !!!

Vluchtnummer, data, tijden, alles was hetzelfde!
#46 - 03-05-2005, 15:22 uur

Ronald Verhoog

Een aantal jaren gelden wilde ik een weekendje stappen met Amerikaanse vrienden die in Colorado wonen. Ikzelf woonde toen nog in Nederland en zocht een vlucht om op vrijdagavond heen te vliegen en zondagmorgen weer terug.

Kosten rechstreeks via de site van KLM: 1500 EURO !!!

Dat vond ik wel een beetje te duur, dus ben ik het Internet gaan afstruinen en kreeg ik EXAKT DEZELFDE VLUCHT via een bemiddelaar aangeboden voor (schrik niet) 475 EURO !!!

Vluchtnummer, data, tijden, alles was hetzelfde!

Ja, maar dan zal het de stoelkeuze zijn wat minder kost. Bij United heb je verschillende klasse's waarbij er een erg groot verschil zit tussen bijv. Economy plus en de y of z klasse...Het is maar naast wie je wil zitten in het vliegtuig  ;D

Ronald
#47 - 04-05-2005, 18:42 uur

Chiefram

Nee hoor, de stoelkeuze was nagenoeg vrij om zelf te kiezen.

Het was een Boeing 747 en in de eerste 10 rijen vooraan in het toestel zat helemaal niemand anders dan ikzelf. Ik denk dat er nog geen 50 mensen totaal in de 747 zaten en ik heb de gehele weg de armleuningen omhoog gedaan en lekker kunnen slapen.

De prijs heeft helemaal niets met de stoekkeuze te maken.
#48 - 04-05-2005, 21:02 uur
« Laatst bewerkt op: 04-05-2005, 21:03 uur door Chiefram »

René Zwolle

Mijn favoriete maarschappij naar de USA is zeker United Airlines, mijn ervaringen met goede moderne toestellen en goede crew!
Dit alles in tegenstelling tot mijn ervaringen met Martinair naar de USA... trieste bediening verouderde kisten en over het entertainment nog maar helemaal niet te hebben...

nee de volgende keer.. binnen een maand of twee hoop ik toch echt weer die kant op de gaan met een NIET nederlandse maatschappij..

Goede ervaringen van mensen zijn waarschijnlijk mensen zonder ervaring...
#49 - 15-05-2005, 17:09 uur

Bakvet

De KLM vliegt op bepaalde vluchten naar de VS met de nieuwe 777-200. Die toestellen hebben een perfect entertainment-systeem in de Economy klasse, dat het schermpje van United Airlines het nakijken geeft.

Er is keus uit tientallen films, zowel recente, als klassiekers, deels ondertiteld, je hebt kinderfilms, documentaires, tv-programma's, spelletjes, kan cd's beluisteren enz. Je kan de films individueel opstarten en ook kan je pauzeren of terugspoelen.

Andere voordelen die mij opvielen aan de KLM: je kan gewoon een wijntje bij je eten bestellen, zonder daar apart $5 voor te hoeven afreken. Verder werkt het daar nog gewoon met metalen mes en vork, dus geen wegwerpservies. Blijkbaar mag dat gewoon van de Amerikaanse autoriteiten. Minpuntje is dat de warme maaltijd de omvang van een peuter-prakje heeft.

Erg storend vond ik dat de KLM blijkbaar geen individueel instelbare ventilators heeft. Ik vind het altijd wel lekker om een klein beetje lucht over me heen te voelen stromen. Zeker als je weer eens een uur in het toestel moet wachten voordat het omhoog gaat en het is buiten 30 graden celsius.
#50 - 16-05-2005, 10:39 uur
« Laatst bewerkt op: 16-05-2005, 17:56 uur door Bakvet »

Ruud2004

Geweldig dat de KLM zo'n mooi entertaiment-system aan boord heeft en zonder bijbetaling een wijntje schenkt.  Nadeel blijft echter hun altijd hoge prijs.
Voor ons Nederlanders is het bijna altijd de duurste maatschappij en zo geweldig is hun service nu ook weer niet.

Als ik met voor minder dan de helft van een KLM ticket met een andere vliegmaatschappij kan vliegen, lees ik onderweg wel een goed boek of luister naar goede muziek.

Dan maar geen KLM.
#51 - 17-05-2005, 16:33 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Chiefram

Als je direkt via de site van KLM boekt, ja... dan betaal je inderdaad de hoofdprijs! Maar wij hebben verschillende keren (rechtstreeks) gevlogen met KLM voor zeer lage tarieven.

Onze laatste vlucht met KLM was december 2004, rechtstreeks van Amsterdam naar Chicago met een Boeing 747 voor ongeveer 270 of 280 euro. Vonden wij niet echt duur... (geboekt via Jan Doets).

De service van KLM is heel lang erg slecht geweest, met name de vriendelijkheid tegen de Nederlandse reizigers. Ik heb overigens wel in de afgelopen 4 jaar gemerkt dat dit veranderd is en het personeel een stuk vriendelijker is geworden.
#52 - 17-05-2005, 19:13 uur

Hans B

Hallo,
ik ben inmiddels 9x voor vakantie naar de VS gevlogen, waarvan 1x met Martinair, 2x met BA, 3x met KLM/NW en als ik alvast juli 2005 mee tel 4x met Delta.
Ik moet zeggen dat ik tijdens de vlucht met alle maatschappijen plezierig heb gevlogen. 't Is ook maar wat je er zelf van maakt. Je weet dat je 7 tot 10 uur aan je stoeltje zit gekluisterd. Vroeger (ik ben nog niet zo heel erg oud) moest je jezelf op straat vermaken met voetballen of de zandbak. Tegenwoordig worden mijn kinderen vermaakt met computer of door tv. Dus ik pak een boek of ga wat dommelen. Natuurlijk zijn geavanceerde entertainmentsets een uitkomst voor velen, maar als ik op vakantie ga, ga ik voor de rust (geen tv, geen krant en zeker geen telefoon) en dat begint bij mij al in het vliegtuig.
De keuze van de maatschappij wordt voornamelijk bepaald door de plaats waar ik naartoe wil (Tulsa OK, Bozeman MT) en waar vandaan terug. En dat ligt aan m'n gekozen route en waar ik m'n camper achter laat. De laatste jaren kon ik met Delta op deze kleinere vliegvelden komen en ze was de goedkoopste, dus is de keus dan niet zo moeilijk.
groeten, Hans B.
#53 - 17-05-2005, 19:27 uur
« Laatst bewerkt op: 17-05-2005, 19:31 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Ik vlieg voornamelijk met United omdat wanneer ik steeds met dezelfde maatschappij reis ik sneller genoeg miles bij elkaar heb gespaard om weer eens een gratis vluchtje te maken.  De volgende reis naar Amsterdam kost mij niets omdat ik inmiddels al weer meer dan 50000 miles heb gespaard.  Maar als in plaats van United bijvoorbeeld Delta de goedkoopste airline zou zijn die een hub heeft in Denver, dan vloog ik met hun.  Ik voel me geheel niet tot een bepaalde maatschappij aangetrokken, en ik heb er toch al erg veel gehad; velen die niet eens meer bestaan (KLM, Martinair, Alia, Alitalia, SAS, Sabena, Lufthansa, LTU, NorthWest, United, Delta, SwissAir, LaudaAir, Air Tanzania, Garuda, Quantas, Transavia, PanAm, Braniff, TWA, USAirways, Gulf Air, American, Continental, Frontier, Ted, ik vergeet er vast nog een paar...)

Verder besteed ik weinig aandacht aan de service (ik slaap veel) of zitruimte (altijd te weinig).  Wat mij betreft hoeft er afgezien van piloten geen personeel aan boord te zijn; ik neem mijn eigen natje en droogje wel mee.  Kun je je voorstellen hoeveel de ticketprijs naar beneden zou kunnen als je niet 15-20 flight attendents meeneemt?  Nog afgezien van de besparingen op de catering, hetgeen op korte vluchten al wordt gedaan...
#54 - 17-05-2005, 20:48 uur
« Laatst bewerkt op: 17-05-2005, 20:52 uur door Loek »

Chiefram

He Loek, wat ben je toch ongezellig! LOL!

Slapen... Geen lekker warm hapje op zijn tijd... Geen speciale aandacht van een attendent als je die nodig hebt...

Ik zit ook vaak in het vliegtuig waar de mensen hun eigen WARME maaltijden mee naar binnen nemen. Zit ik daar lekker uit te hongeren, zit er iemand naast mij warme frietjes van McDonalds en kipnuggets naar binnen te duwen...

Ondertussen loopt bij mij dan het water in de mond, omdat ik expres NIETS gekocht heb omdat ik mijn gewicht in de gaten moet houden.

Pfff....
#55 - 18-05-2005, 01:07 uur

schorpioenvrouw

Hans, wat is er in hemelsnaam zo interessant aan Tulsa en omgeving..... 8)...hahahahaha.
Ik ken Oklahoma een beetje en met name de omgeving tussen Tulsa en OKC.....
Maar goed.....jullie maken natuurlijk een rondreis.
Ik ben zelf al verschillende keren met United naar Tulsa gevlogen (was op dat moment het goedkoopst), maar ik vloog vervolgens ook weer van hetzelfde vliegveld weer naar huis.
In ieder geval heel veel plezier tijdens jullie rondreis............
#56 - 18-05-2005, 12:55 uur

Loek

He Loek, wat ben je toch ongezellig! LOL!

Slapen... Geen lekker warm hapje op zijn tijd... Geen speciale aandacht van een attendent als je die nodig hebt...


Ach, vliegen doe ik echt niet voor de gezelligheid  ;D
Het gaat bij mij om de bestemming.  De enige keren dat de reis zelf leuk is, is wanneer je achter het stuur van een comfortabele auto, ramen (of dak) open, warme wind in de haar door de western desert rijdt.  Kaarsrechte weg met hier en daar waar natuurmonumenten links en rechts.  Dat is pas reizen, en die stewardess mag thuisblijven!  :P :P :P
#57 - 18-05-2005, 17:20 uur
« Laatst bewerkt op: 18-05-2005, 17:21 uur door Loek »

Chiefram

Dat is inderdaad wat gezelliger dan vliegen ja...

Ik heb er ook geen bezwaar tegen om op door de hete zanderige woestijnen te rijden met alles open en de warme wind door je haren te voelen. Leuke country en western muziekje op en de sfeer zit er helemaal in! LOL!
#58 - 18-05-2005, 18:24 uur

Norbert

[
Citaat

Ach, vliegen doe ik echt niet voor de gezelligheid  ;D
Het gaat bij mij om de bestemming.  De enige keren dat de reis zelf leuk is, is wanneer je achter het stuur van een comfortabele auto, ramen (of dak) open, warme wind in de haar door de western desert rijdt.  Kaarsrechte weg met hier en daar waar natuurmonumenten links en rechts.  Dat is pas reizen, en die stewardess mag thuisblijven!  :P :P :P

Citaat
Ach. als het een knappe stewardess is mag ze best langs me zitten in de auto.  ;D ;D

Ik heb er geen enkel bezwaar tegen.
#59 - 18-05-2005, 19:36 uur

Loek

Ach. als het een knappe stewardess is mag ze best langs me zitten in de auto.  ;D ;D

Ik heb er geen enkel bezwaar tegen.

Ik denk niet dat mijn vrouw dat goed vind...  ::)
#60 - 18-05-2005, 19:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15