Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

verhuizen naar USA

Discussie gestart

Jez

Er zijn zaken daar verkopen ze (zijn de Amerikanen schijnbaar gek op) allemaal Zangeres Zonder Naam meubels, met tierelantijntjes en krulletjes. Verschrikkelijk!!! Ik zou dood gaan als ik daarin zou moeten leven!


En bedankt weer, Cheif  >:(

#16 - 01-03-2005, 22:06 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2005, 22:06 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Uhhhhh... hebben jullie dan ook an die meubeltjes?  :-X :-\

Sorry!  :-X :-\
#17 - 01-03-2005, 22:08 uur

Jez

WOEHAHAHAHA, Geintje!!!!!  ;D ;D ;D ;D ;D

Nee hoor, ik heb een huisje uit 1928 met een mediterrane inrichting.

Even een zij-uitstapje:
Ik ben wel eens naar (ras)kattenshows geweest. Daar zitten al die mooie poezebeesten in "kooien", met een mandje, eten/drinken, een bak en wat speeltjes. Behalve de Perzen (je weet wel, met die platgeslagen neus, alsof er een ongelukje betreffende een kat en een deur is gebeurd  ;D ). Die hebben een kooi met gordijntjes, van die mooie bogen-met-roezeltjes, en poezebankjes en andere tutte-dingetjes. Oftewel, net zo'n woonkamer als jij (en ik!) verafschuwen!

Ik noem het trouwens een kampinrichting...........
#18 - 01-03-2005, 22:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Een KAMPINRICHTING! Hahaha, juist ja, zo kun je het ook noemen...

Hahaha, moet je hier in Amerika van van die truttie strookgordijntjes zien bovenaan de ramen, vreselijk! En ze zijn er hier bijna allemaal gek op, het liefst als er allemaal kwastjes enzo aan bengelen en roesjes en kant... brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..........

 :-X
#19 - 02-03-2005, 00:37 uur

stinger

ik moest zo lachen om jouw uitdrukking"zangeres zonder naam meubels"" ;D ;D ;D ;D

Ik zie het al helemaal voor me,zangeres zonder naam,frans bauer en corry konings,allemaal trailerpark trash!!!!Echte kampers

Ha Ha Ha
#20 - 02-03-2005, 00:48 uur

Annemiek

Lekker Nederlands. Maar goed dat niemand je hier beoordeeld op uiterlijk van jezelf of je huis.
#21 - 02-03-2005, 03:27 uur

Chiefram

Lekker Nederlands. Maar goed dat niemand je hier beoordeeld op uiterlijk van jezelf of je huis.

Ach, je kent de Nederlanders toch? Die vinden het gewoon heerlijk om de hele dag op alles en iedereen te lopen klagen.

Ondanks ik dit soort 'kamp'-interieurs echt het ergste van het ergste vind, wil dat nog niet zeggen dat ik mensen zoals de Zangers Zonder Naam, Frans Bauer en Corrie Konings geen ontzettende lieve en vriendelijke mensen vind.

Sterker nog, ik vind dit soort mensen een van de eerlijkste en menselijkste om mee om te gaan, maar dat wil niet zeggen dat ik van hun muziek en meubel smaak hou...
#22 - 02-03-2005, 16:07 uur

Loek

Wij hadden ook moeite om fatsoenlijke meubels te vinden toen we hier pas kwamen.  Maar later vonden we wel winkels waar redelijk spul te vinden was.  Voor de "zangeres zonder naam meubels" gaan we naar American Furniture Warehouse, lekker goedkoop, en prima voor simpele zaken zoals een kast in het washok, of krukjes in de keuken.  Voor het "echte" meubilair gaan we naar Ethan Allen.  Niet goedkoop maar veel meer naar onze smaak en echt goeie kwaliteit.  Volgens mij heb je in delen van amerika ook Ikea, maar ik weet niet of die hetzelfde bieden als in nederland
#23 - 02-03-2005, 17:03 uur

Chiefram

Toevallig hebben wij een Ikea in de buurt zitten, namelijk in Schaumberg, IL ongeveer 20 a 25 minuten van ons vandaan.

Wat ze daar aanbieden is voor ca. 50% hetzelfde als in Nederland. De overige 50% was voor ons 'nieuw', met name de bedden, keuken en badkmer afdeling is totaal verschillend met wat je in Nederland vindt.

Ikea is overigens een van de meest geliefde winkels voor de Amerikanen. Iedereen spreekt er vol lof over en de mensen komen echt uit alle omliggende staten hierheen om Ikea te bezoeken en het is er dan ook altijd ongelooflijk druk. Je zou voor de gein de omliggende parkeerplaats eens moeten zien! LOL! Je auto is echt niet meer terug te vinden als je het 'lot-number' niet noteert!
#24 - 02-03-2005, 17:30 uur

visuar

Grappig, ik ken iemand die werkt bij IKEA in de states, hij woont in San Francisco, dus daar zal ook wel een IKEA in de buurt zijn dan ;)
#25 - 03-03-2005, 20:41 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Lysa911

Is het niet mogelijk om gebruik te maken van pakettenpost en je spullen gewoon in dozen te doen en aan iemand in de VS te richten? Ik verstuur regelmatig care packages en kado's naar de States ... Volgens mij ben ik dan veel goedkoper uit en heb ik stukken minder rompslomp ... of niet? ???
#26 - 21-04-2005, 02:05 uur

Chiefram

Als je een komplete huisraad per post wilt opsturen, dan denk ik dat je wel eens stukken duurder uit bent dan alles per kontainer te vervoeren. Denk alleen al aan invoerrechten die je moet betalen als je per post paketten gaat versturen.

Of zat je niet aan bankstellen, eethoeken, slaapkamermeubels, enzo te denken?

 ;D
#27 - 21-04-2005, 04:19 uur

Lysa911

nee, geen grote spullen. mijn verloofde heeft een volledig ingerichte woning, dus ik hoef alleen mijn persoonlijke spullen (boeken, kleding, schoenen e.d.) mee te nemen en keukenspullen. hoezo zou ik invoerrechten moeten betalen dan? Ik mag toch wel gewoon een doos met spullen naar mijn verloofde sturen met de reguliere post? daar hoef ik toch niet extra voor te betalen?

misschien moet ik een andere topic plaatsen, maar misschien kan ik het hier tussen laten glippen. (Hoe)Kun je tv's, keukenapparatuur e.d. uit NL in de VS gebruiken? Ik hoorde dat je een transformator nodig zou hebben, maar heb geen flauw idee wat dat kost en/of inhoudt. wie weet raad?
#28 - 21-04-2005, 16:21 uur

Chiefram

Als het om persoonlijke spullen gaat (met name om luxe artikelen) die OUDER ZIJN DAN 1 JAAR, dan hoef je geen invoerrechten te betalen, anders wel. Tenminste, dat is mij destijds duidelijk gemaakt. Dit is ongeacht of het voor eigen gebruik is of niet.

Je schijnt Nederlandse elektrische apparatuur mee te kunnen nemen naar Amerika, dan heb je inderdaad een transformator nodig die (heb ik gehoord) ongeveer 75 euro per stuk kost. Omdat hier in de USA alles stukken goedkoper is dan in Nederland, denk ik dat je beter hier alles nieuw kunt kopen, wil je alsnog goedkoper uit zijn dan verpakken, verzenden en alles wat er nog meer bij komt kijken.

Wij hebben helemaal niets meegenomen qua elektrische apparaten, op de komputers na, want die zijn voorzien van een switch die je op 110V - 60 Hz kunt zetten. Hier hoefden wel alleen een Amerikaanse power cables voor de komputers te kopen. De monitoren konden helaas niet mee, omdat die niet van zo'n switch voorzien zijn.
#29 - 21-04-2005, 16:38 uur

Lysa911

Het lijkt me inderdaad beter om elektronische keukenspullen in de VS aan te schaffen. Ik neem (denk ik) geen nieuwe spullen mee, maar nu weet ik in ieder geval dat ik navraag moet plegen, zodat ik niet voor onverwachte kosten c.q. problemen kom te staan wanneer ik mijn spullen verstuur.

Dankjewel voor het advies :)!
#30 - 21-04-2005, 19:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15