Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

USA wat een preuts land??

Discussie gestart

Chiefram

Toch vind ik wel dat iedereen eens een keer voor zichzelf moet gaan zorgen en niet alles aan de staat over moet laten. Eigen verantwoording heet dat.

Dat ben ik wel met je eens, maar dan moet je niet dubbel genaaid worden, doordat de collectieve lasten nog steeds zijn afgestemd op een voorzieningenniveau dat er niet meer is. Ofwel: als je zelf voor je eigen potjes moet zorgen dan moeten de premieheffingen omlaag.

In het stukje erboven (dat je niet hebt mee 'gequote', staat ook zoiets. Het is vandaag de dag niet haalbaar voor de meeste mensen om zichzelf te supporten. Ik weet het. Het is triest, maar waar.
#31 - 20-07-2005, 15:21 uur

Jez

In Nederland heb je het goed zolang je kunt werken. Maar owee als je ziek wordt, je baan kwijt raakt of 65 wordt. Dan wordt het armoe.
#32 - 20-07-2005, 20:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dusza

In Nederland heb je het goed zolang je kunt werken. Maar owee als je ziek wordt, je baan kwijt raakt of 65 wordt. Dan wordt het armoe.

En toch hebben jullie het nog beter dan wij, Belgen.
Dit stond vanmorgen in de krant:

Belgische pensioenen laagste van Europa (Belga 08:37)
(Belga) Nergens in Europa is het verschil tussen het laatste nettoloon en het pensioen groter dan in België. Dat blijkt uit het Strategisch Rapport Pensioenen 2005, schrijft De Standaard woensdag. Volgens minister van Pensioenen Bruno Tobback (sp.a) tonen deze cijfers aan dat Belgische pensioenen omhoog moeten.

Hoewel België een bevolking heeft die ouder is dan het EU-gemiddelde, geven we minder uit aan pensioenen. Werknemers die met pensioen gaan, houden gemiddeld netto 66,1 procent van hun laatste loon over. De andere Europese landen doen het een stuk beter. Een vergelijkbare werknemer die in Luxemburg met pensioen gaat, houdt 97,2 procent van zijn laatste loon over. In Nederland is dat 89 procent, in het Verenigd Koninkrijk 81,9 procent en in Frankrijk 78,8 procent. (dwm)


Jullie reële koopkracht gaat er zo'n 11% op achteruit, volgens deze cijfers. De onze gaat er 34% (!!!) op achteruit!
#33 - 20-07-2005, 21:08 uur

Jez

Ja, áls je pensioen hebt opgebouwd.......... Mijn vader is net 65 geworden. Hij was al jaren afgekeurd, en in de wao bouw je natuurlijk geen pensioen op. Nu krijgt hij aow, wat nog lager is dan zijn wao, en zullen mijn ouders echt elk dubbeltje 2 x moeten omdraaien voor ze het uitgeven.
#34 - 20-07-2005, 21:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dusza

Ja, áls je pensioen hebt opgebouwd.......... Mijn vader is net 65 geworden. Hij was al jaren afgekeurd, en in de wao bouw je natuurlijk geen pensioen op. Nu krijgt hij aow, wat nog lager is dan zijn wao, en zullen mijn ouders echt elk dubbeltje 2 x moeten omdraaien voor ze het uitgeven.

Is dus net als hier: als een bedrijf mensen wil afdanken, dan sturen ze iedereen vanaf 55 maar op 'pré-pensioen'. Maar uiteindelijk beseffen de meesten niet dat dat niks met 'pensioen' te maken heeft, maar alles met 'werkloosheidsuitkering'. Een jaartje later komen de belastingen, en dan schrikken ze zich een ongeluk omdat er slecht het minimum afgehouden wordt van dergelijke uitkeringen, en moeten ze dus een paar 1000-den euro's bijbetalen!
En als ze dan uiteindelijk 65 zijn, en écht op pensioen gaan, dan schrikken ze zich natuurlijk nog eens lazarus!
Daarom hou ik ook meer van het systeem waarbij je niet je hele leven verplicht aan de overheid afdraagt voor zo'n pensioen, maar waarbij je zelf aan een of andere vorm van pensioensparen kan doen.
Hier is alles zo betuttelend, de staat doet alsof je niet zelf in staat bent om iets te doen.
Ik vind het spijtig voor je paps. Hij kan misschien mee verhuizen naar Amerika?  ;)
#35 - 20-07-2005, 21:30 uur

Jez

Zelfde hier met de wao. Tuurlijk, het is mooi dat dit bestaat, maar het is wel 3 x slikken als je ermee te maken krijgt. Vooral als je voor jezelf geen vangnet hebt, die het verschil tussen je laatste loon en je wao opvangt. Dan klap je echt behoorlijk naar beneden kwa inkomen. En het gekke is, je vaste lasten blijven hetzelfde  ??? :-\

Kortom, je moet wel degelijk alles zelf regelen, zorgen dat je vangnetten hebt, want van het geld dat je van de regering krijgt is het moeilijk leven. Maar ja, als je jong bent en je voelt je goed, wie denkt er dan aan zich bij te verzekeren voor als je arbeidsongeschikt raakt? Van dat geld kun je ook léuke dingen doen............
#36 - 20-07-2005, 21:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

roonlimburg

In het eerste gedeelte van deze discussie kwam ik nogal wat vooroordelen tegen, maar daar ben ik wel aan gewend, ik heb al vele discussies gehad met mensen die vol vooroordelen zaten over de VS. Een van de vooroordelen is ook dat je in de VS altijd voor je eigen ziektekostenverzekering moet opdraaien, voor je eigen pensioen etc.
Dat klopt natuurlijk niet helemaal, veel wat grotere bedrijven en overheidsinstellingen hebben collectieve verzekeringen voor hun werknemers die vaak gedeeltelijk, maar soms ook volledig vergoed worden door het bedrijf of de instelling. Het verschil is dat er geen door de overheid opgelegde verplichting is, en dus ook geen bemoeienis vanuit de overheid. Neem nu bijvoorbeeld het nieuwe Nederlandse ziektenkostenstelsel, de overheid maakt uit wat er in het pakket zit en wat er vergoed mag gaan worden, de "gemiddelde" Amerikaan zou alleen bij de gedachte daaraan al ziek worden.

Een ander voorbeeld is dat een werkeloosheidsuitkering in de VS veel korter duurt, en ook een stuk lager is dan in Europa. Het gevolg is dat wanneer mensen niet in staat zijn om binnen korte tijd een nieuwe baan te vinden zij al vlug tijdelijk een mindere baan zullen accepteren en dus ook niet langdurig een aanspraak hoeven te doen op gemeenschapsgelden.
Is dat fout? Nee, dat is niet fout, het is gewoon anders. Het is de keuze van een gemeenschap om het zo te doen.

Ik zag ook ergens het voorbeeld van de tip. Al eens op een menukaart in Nederland gekeken? Meestal staat er ergens tip included. Iemand die in de horeca werkt in Nederland en zich het vuur uit de sloffen rent om het de klant maar zo prettig mogelijk te maken, krijgt dus dezelfde beloning als iemand die er de kantjes vanaf loopt. Dat is van bovenaf zo opgelegt. Wat is vreemder?

Nog iets, softdrugs in Nederland. Omdat de overheid niet in staat is om de wet te handhaven wordt het maar gelegaliseerd, niet omdat het zo ongevaarlijk is. Is dat niet vreemd te noemen? Stel dat het aantal moorden in Nederland zo erg zou toenemen dat de wetshandhavers het niet meer kunnen verwerken, dat dan ook maar legaliseren?

Nee, laten we hier maar er over blijven vallen dat die rare Amerikanen er een probleem van maken dat schoolmeisjes worden ingezet om maar zoveel mogelijk volwassen mannen naar de stadions te trekken in de steeds schaarser wordende kleding en steeds erotischer wordende bewegingen.
#37 - 21-07-2005, 01:01 uur

Jez

Dat heb je mooi en duidelijk gezegd!
Alleen van die cheerleaders snap ik niet..........
#38 - 21-07-2005, 09:49 uur
« Laatst bewerkt op: 21-07-2005, 10:18 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Frank S

Het is te makkelijk scoren om kleding & gedrag van cheerleaders af te zetten tegen gedoogbeleid van softdrugs. Dat draagt niets bij aan de discussie.

In zowel Nederland als de USA zijn er issues waar verdeeldheid over bestaat (bijvoorbeeld het drugsbeleid, wapenbezit, abortus), zowel in eigen land als daarbuiten. Dát is op zich het probleem niet. Wij kunnen hier die issues niet oplossen en de vraag is of er ueberhaupt iemand is die dat kan. Het enige wat wij hier kunnen doen is met respect voor elkaars mening de discussie aangaan.
#39 - 21-07-2005, 10:00 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

roonlimburg

Dat heb je mooi en duidelijk gezegd!
Alleen van die cheerleaders snap ik niet..........

Nou ja, ik heb natuurlijk geen ervaring met het bekijken van sportwedstrijden en cheerleaders in de VS, maar ik neem aan dat er zoiets achter zou zitten, dat sommige teams wel erg ver gaan in het cheerleaden en entertainen van het publiek. Maar goed, bij de Ohio State University in Columbus is het een gebruik van de schoolverlaters om naakt over straat te rennen (niet allemaal natuurlijk), die preutsheid zal wel plaatselijk zijn, net als hier in Europa in landelijke gebieden met veel gelovigen.

aanvulling: Ik heb even op internet zitten te zoeken, het gaat om de staat Texas waar cheerleaders steeds erotischer en suggustievere bewegingen lijken te maken bij middle en highschool teams. Aangezien die evenementen grotendeels door familie's worden bezocht zijn er nogal wat ouders die zich daar aan storen. Niet zo heel vreemd toch? Maar of er ooit een speciale wet voor aangenomen zal worden is maar net de vraag.
#40 - 21-07-2005, 14:03 uur
« Laatst bewerkt op: 21-07-2005, 14:17 uur door roonlimburg »

roonlimburg

Het is te makkelijk scoren om kleding & gedrag van cheerleaders af te zetten tegen gedoogbeleid van softdrugs. Dat draagt niets bij aan de discussie.

In zowel Nederland als de USA zijn er issues waar verdeeldheid over bestaat (bijvoorbeeld het drugsbeleid, wapenbezit, abortus), zowel in eigen land als daarbuiten. Dát is op zich het probleem niet. Wij kunnen hier die issues niet oplossen en de vraag is of er ueberhaupt iemand is die dat kan. Het enige wat wij hier kunnen doen is met respect voor elkaars mening de discussie aangaan.

Ja, daar is een forum een mooi instrument voor. Waar het mij omgaat is dat er nogal wat vooroordelen zijn waar niet veel van klopt, terwijl er in ons eigen kleine landje ook genoeg dingen zijn die anders of beter zouden kunnen.
Ik bedenk mij net dat Charles Groenhuijsen van de NOS pas nog een nieuw boek heeft uitgebracht met de titel " Amerikanen zijn niet gek" Ik heb het boek zelf nog niet gelezen, maar ben het wel van plan, het werd mij aanbevolen door een goede vriend van Charles Groenhuijsen. Die persoon is een van de gelukkige Nederlanders die tot een van de 105 winnaars van de DV2006 behoort.
#41 - 21-07-2005, 14:10 uur

Dusza

Jullie hadden in Nederland de afgelopen week (weken?) toch ook nog ergens zo'n incident op een strand, met een vrijend koppeltje en een hoop masturberende mannen?
Ben je dan preuts als je zoiets aanstootgevends vindt / niet wenselijk vindt?
Nou, dan ben ik maar preuts, maar ik vind het niet kunnen.

#42 - 21-07-2005, 15:12 uur

Jez

Gelukkig heb ik daar niets van meegekregen. Maar ik geloof dat ik dan net zo preuts ben als jij, Dusza!
#43 - 21-07-2005, 15:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

roonlimburg

Jullie hadden in Nederland de afgelopen week (weken?) toch ook nog ergens zo'n incident op een strand, met een vrijend koppeltje en een hoop masturberende mannen?
Ben je dan preuts als je zoiets aanstootgevends vindt / niet wenselijk vindt?
Nou, dan ben ik maar preuts, maar ik vind het niet kunnen.



Niks over gehoord of gezien eigenlijk, maar dat is inderdaad ook iets wat niet kan.
#44 - 21-07-2005, 15:41 uur

Dusza

Jullie hadden in Nederland de afgelopen week (weken?) toch ook nog ergens zo'n incident op een strand, met een vrijend koppeltje en een hoop masturberende mannen?

Niks over gehoord of gezien eigenlijk, maar dat is inderdaad ook iets wat niet kan.

'Buitenseks leidt tot onbeheersbare situatie'
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 15 juli 2005 @ 13:43
TheBuzzer en coco1979 hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Er moet een nationale discussie komen over seks in de natuur. Dat vindt Erik Droogh, directeur van het Recreatiegemeenschap Veluwe (RGV). Aanleiding is een orgie, die maandag plaatsvond bij recreatieplas Bussloo in Gelderland. Een koppeltje lag te vrijen op het strand, gadegeslagen door een groep masturberende mannelijke toeschouwers.

"Buitenseks vindt steeds openlijker plaats in buitengebieden en langs snelwegen. In feite is in Nederland een onbeheersbare situatie ontstaan", stelt Droogh. Er zou een juridisch schemergebied heersen wat betreft dergelijke incidenten. "Het is iets dat op een aantal natuurterreinen plaatsvindt. Preventie is lastig en kan alleen door het afsluiten van terreinen. Bovendien mogen onze toezichthouders alleen optreden als daar een rechtsgrond voor is. Dat betekent eigenlijk dat overtreders op heterdaad moeten worden betrapt." RGV is beheerder en eigenaar van vijftien recreatieterreinen.

Droogh stelt dat er duidelijke sancties en richtlijnen moeten komen met betrekking tot seks in de natuur.
#45 - 21-07-2005, 15:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15