Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

USA wat een preuts land??

Discussie gestart

Ebelix

Staat ook in het nieuwe boek van Charles Groenhuijsen.
#61 - 09-08-2005, 18:16 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

weet je wat ik dan zo raar vind. Dat er in amerika ( in verhouding dan) meer mensen wiet enz roken dan hier in NL . En dat komt volgens mij alleen maar omdat het in Amerika illegaal is en hier in Nl Legaal. Dus het is niet meer spannend! Hoe kan je het anders uitleggen?

Natuurlijk zijn hier meer mensen illegaal aan het roken van deze troep dan in Nederland, maar dat komt omdat er wat meer mensen in de US wonen dan in Nederland.

Een van de reden dat ik blij ben weg te zijn uit Nederland is dat het daar (in NL bedoel ik dan) zo vrij en gemakkelijk is om aan (soft)drugs te komen. Dat is hier toch wel eventjes iets anders. Dus dat het statistisch gezien in de US meer gedaan wordt dan in Nederland, daar geloof ik geen snars van. Nederland is namelijk het paradijs om je leven aan drugs kapot te laten gaan.
#62 - 09-08-2005, 18:32 uur

sweatbox

Tuurlijk wonen er in de VS meer mensen, daarom  staat er toch ook " in verhouding dan".

Ik heb een beetje rond gezocht, maar het tegendeel kan ik niet vinden.
http://www.taima.org/drugfacts/nl_usa.htm
http://csmonitor.com/cgi-bin/durableRedirect.pl?/durable/2001/03/12/fp1s1-csm.shtml

Toch om foute redenen vertrokken. ;D
#63 - 09-08-2005, 19:07 uur

Chiefram

Het was niet de hoofdreden hoor, haha...  ;)
#64 - 09-08-2005, 20:16 uur

Frank S

Mijn vrouw heeft een jaar in omgeving Boston gewoond, als au-pair. Ze was toen 20/21. Ze had veel contact met Amerikaanse leeftijdgenoten. Vrijwel zonder uitzondering rookten ze allemaal wiet, behalve mijn vrouw.  Ook het drankge/misbruik was onder de Amerikanen veel erger dan wat mijn vrouw als ervaring had. Rijden onder invloed was eerder regel dan uitzondering.

En dat waren niet bepaald vrienden uit lagere milieu's....

Maar de hierboven genoemde statistieken bevestigen dat eigenlijk alleen maar.

Voor mij in ieder geval een indicatie dat strenge repressie niet automatisch leidt tot lager verbruik...
#65 - 10-08-2005, 09:36 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dusza

Toch wel vreemd allemaal, die laatste berichtjes...
Heb hier onlangs de 18-jarige dochter van vrienden een tijd te logeren gehad, en met haar heb ik ook gesprekken over zulke dingen gevoerd.
Ze zei wel dat drugs in scholen een serieus probleem zijn (zelf heeft ze de laatste 5 jaar thuisonderwijs gekregen, maar haar vriendinnen gingen wel naar school).
Toch verschoot ze in Italîë, waar ze een 6-tal weken een zeer intensieve taaltraining volgde, van het druggebruik onder de 20-plussers.
En vooral van het overmatig gebruik van alcohol was ze geschrokken...
Dus haar ervaring was dan weer tegengesteld. (en ik veronderstel dat Italië nu niet echt HET land is vol druggebruikers en dronkenlappen). Ze zat daar trouwens in  Siënna. (een kleine stad, geen metropool), en in Amerika woont ze in Michigan City (grotere stad).
#66 - 10-08-2005, 10:39 uur

sweatbox

Voor mij in ieder geval een indicatie dat strenge repressie niet automatisch leidt tot lager verbruik...

Het vergroten van pakkans is ook veel effectiever dan het verhogen van de strafzwaarte bij het terugdringen van criminaliteit. Dit is statistisch ook aangetoond, het verkoopt alleen politiek niet zo best.
#67 - 10-08-2005, 13:26 uur

MiamiHeat

Blijft altijd een fijne discussie  ;D waar geen winnaars of verliezers zijn!!!

Als ik in de States ben en zeg dat in uit Holland kom, denk 1 op de 5 dat ik zwaar aan de coke zit, 1 keer per week op klompen naar de hoeren ga en dat allemaal in onze hoofdstad Denemarken  :o

Maar hebben wij dat niet aan ons zelf te danken? Wij zijn als Nederlanders ook te tolerant geweest (ik ook).........alles mag en kan.

Met een student van GeorgeTown University kon ik zeer goed over dit soort onderwerpen discusieren terwijl ik met een geweldige zuiderlijke farmer uit een gehucht in Alabama dit niet kon.....hij dacht werkelijk dat USA het enige land ter wereld was. Prachtige conversaties mee gehad. Zolang je elkaar maar met respect behandeld.

Zoals ik al zei...........dit soort discussie zullen altijd blijven bestaan. ;)
#68 - 01-09-2005, 10:32 uur
« Laatst bewerkt op: 05-09-2005, 16:28 uur door The_Grove »

Chiefram

Haha, het is mij ook al heel vaak overkomen dat wanneer ik vertel dat ik uit Nederland kom, dat men gelijk denken dat wij daar allemaal de hele dag zwaar aan de dope zitten, ons te pletter roken aan weed en marihuana (schrijf ik dat goed trouwens?) en lopen te hoeren en te snoeren omdat het allemaal legaal is.

Ik moet er dan wel altijd even bij zeggen dat ik het absoluut niet met de gang van zaken in Nederland eens ben, zeker niet wat het openlijke drug beleidt betreft.
#69 - 02-09-2005, 00:04 uur
« Laatst bewerkt op: 02-09-2005, 00:05 uur door Chiefram »

Kinneret

Tsja en dan nog te zeiken om al die bolletjes slikkers en intussen zitten honderden mensen een legaal stickie te paffen bij een coffeeshop! Get to the point balkenende!
#70 - 02-09-2005, 23:18 uur

Sander

Ik ben wel een voorstander van ons (soft)drugsbeleid.  Ik geloof dat het illegaal maken ervan het gebruik inderdaad alleen maar vergroot. En wiet is niet verslafend, althans niet lichamelijk en alleen geestelijk als de persoon in kwestie al problemen heeft. Dit in tegenstelling tot de narcotics die Amerikaanse doktoren ten pas en onpas in grote hoeveelheden uitdelen. Toen ik daar was heb ik zelf de gevolgen daarvan gezien en werd mij verteld dat dat een van het grootste probleem daar is. Maar dat zijn natuurlijk geen drugs, dus dat is niet erg..
#71 - 03-09-2005, 00:30 uur

Robert

En wat denk ja van al die amerikanen die verslaafd zijn aan mac donalds, slaappillen en koffie?????? Dat vind ik erger dan dat mensen af en toe een jointje opsteken....... Gebruik is niet gevaarlijk, misbruik wel! En elke avond na het zoveelste bezoek aan de mac alles wegspoelen met de zoveelste cup of coffe en dan gaan slapen met behul van een pilletje dat is zeer gezond.
#72 - 03-09-2005, 15:45 uur

Frank S

Gebruik is wel degelijk gevaarlijk, maar de gebruikers willen dan niet zien.

En iets wordt niet ineens minder gevaarlijk, omdat er ook nog andere dingen zijn die gevaarlijk zijn.
#73 - 03-09-2005, 16:26 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Ik ben wel een voorstander van ons (soft)drugsbeleid.  Ik geloof dat het illegaal maken ervan het gebruik inderdaad alleen maar vergroot. En wiet is niet verslafend, althans niet lichamelijk en alleen geestelijk als de persoon in kwestie al problemen heeft. Dit in tegenstelling tot de narcotics die Amerikaanse doktoren ten pas en onpas in grote hoeveelheden uitdelen. Toen ik daar was heb ik zelf de gevolgen daarvan gezien en werd mij verteld dat dat een van het grootste probleem daar is. Maar dat zijn natuurlijk geen drugs, dus dat is niet erg..

Ik ben TEGEN het drugsbeleid in Nederland, omdat je als ouder machteloos staat als je kind 18 jaar is en weet dat het legaal is om een koffieshop binnen te gaan en daar te gaan zitten paffen! Zo leer je de kids dus dat het 'normaal' is om softdrugs te gaan gebruiken. Daarom ben ik tegen dit achterlijke beleid.

Daarnaast zal het roken van wiet misschien niet verslavend zijn (geen idee, ik geloof je op je woord), maar iemand die een naald in zijn arm zet met het 'zwaardere' spul, heeft dit ook niet zomaar van de ene op de andere dag gedaan. Daar is wel softdrugs aan vooraf gegaan...

In mijn leven zijn drie bekenden/vrienden doodgegaan als gevolg van die zogenaamde softdrugs:

Een van mijn beste vrienden destijds (ja, ik was ook jong) heeft zelfmoord gepleegd (17 jaar), omdat hij iets te veel van het goede had gebruikt en niet meer wist wat hij die nacht aan het doen was.

De zoon van vrienden van ons is op 21 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van drugs. Koffieshops waren toch legaal, dus zijn ouders moesten niet zeiken! Ik heb de ellende in dat gezin van heel dichtbij meegemaakt. Het gehele gezin is eraan kapotgegaan. Nu hun zoon dan eindelijk dood is, is er rust.  ???

De derde jongen (16 jaar) was een vriend van mijn zoon en gebruikte nooit drugs, tot zijn 'andere' vrienden hem die avond iets lieten gebruiken voor de allereerste keer. Gevolg: hij is van 10 hoog van een flat naar beneden gesprongen. Ook dood!!!

Nee, het kan geen kwaad hoor... Maak het maar lekker legaal en rook en paf er maar gewoon op los. De zwakste gaan er toch wel aan kapot. Opgeruimd staat netjes, toch?
#74 - 03-09-2005, 16:49 uur

Robert

Ik ben van mening dat eerder de invloed van zogenaamde goede vrienden en een zwakke ruggegraat eerder debet zijn aan, dan softdrugs op zich. Mijn beste vriend rookt al jaren regelmatig een jointje. Hij heeft nooit de behoefte gehad om door te gaan naar het zwaardere spul zoals men bijna Altijd denkt in de wereld. Hij staat gewoon goed in zijn schoenen en heeft geen diepere psychologische problemen en geen slechte vrienden..... Het gaat er dus ook om dat men niet alleen de schuld kunt geven aan drugs. Die waren er vroeger al honderden jaren geleden en toen werden ze gebruikt door medicijn mannen. Je moet ook eens kijken naar opvoeding, met wat voor vrienden je kind omgaat, karakter, e.d. Ik gebruik zelf geen soft of hard drugs ben een fitness verslaafde, maar ik kan niet tegen zoveel amerikaanse bekrompenheid.... Dat je automatisch van soft naar hard drugs gaat... tjonge tjonge dat mensen in een tijd van zoveel info nog zo denken!!!! Ik vind het nu juist een erg goed idee dat er voor zowel ouders als politie bekende verkooppunten zijn die aan allerlei regels gebonden zijn en niet zoals ik in de us heb meegemaakt met een ami vriend van me die wat weed ging kopen achteraf in de havens vanuit een kofferbak. Net miami vice!!!!
Een goed vriend van mij werkte in een grote koffeshop en die kreeg regelmatig ouders binnen die op verzoek voorlichting kregen in wat er allemaal te verkrijgen is en zo proberen hun kinderen goed te sturen. Dat noem ik nu eens goed ouderschap. ipv alles te verbieden, want je weet wat er gebeurt alles je alles verbied......
Maar ik stop er effe mee want ik blijf anders typen.  ;)
#75 - 03-09-2005, 17:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15