Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

USA wat een preuts land??

Discussie gestart

Frank S

Met een handvol voorbeelden waarin het niet fout is gegaan heb je nog geen bewijs dat het niet schadelijk is.
#76 - 03-09-2005, 17:12 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Robert

Met een handvol voorbeelden waarin het wel fout is gegaan  heb je nog geen bewijs dat het wel schadelijk is....(wat niet perse aan de drugs heeft gelegen, misschien springt iemand wel omdat ie een kutleven heeft) Maar om niet alte kinderachtig te zijn, laat je eerst fatsoenlijk informeren door officiele drugs instanties voordat je vanuit verhalen rondom je heen je eigen waarheid maakt..... De wereld is groter dan dat wij ooit kunnen bevatten.... en niemand weet het beter  ;)
#77 - 03-09-2005, 17:15 uur

Chiefram

Ik was er ook al mee gestopt, anders bleef ik ook doorgaan met typen over dit onderwerp.

Helaas staat niet iedereen stevig in zijn of haar schoenen, zoals je uit het bovenstaande kunt opmaken. Ruzie bij onze vrienden thuis (zijn vader was notabene zelf politie agent), omdat zoonlief maar bleef zeiken dat het legaal was en zijn ouders niet moesten zeiken over zijn manier van leven. Hij is wel dood. 21 jaar...

De ander 16 jaar, omdat hij overgehaald was. Het is nog maar een jaartje geleden dat deze beiden gevallen hebben plaats gevonden.

En weet je wat het meest hypokriete van dit alles is? Een paar honderd 'jongeren' kwamen op zijn begrafenis. Allemaal vonden ze het zo vreselijk erg... jaja... wat een medelijden! Als dit niet gebeurt was, zaten ze op datzelfde moment gezellig met elkaar aan de drugs, omdat het je zo'n goed gevoel geeft.

Ik hou er verder over op. Ik heb genoeg gezien in mijn direkte omgeving. Gelukkig is bij ons thuis deze ellende altijd gespaard gebleven. Ik heb het te doen met heel veel ouders die in deze 'legale' ellende zitten.
#78 - 03-09-2005, 17:16 uur

Dusza

Robert, ik kan alleen maar hopen dat jij, als je ooit kinderen hebt, ze jouw 'goed ouderschap' op prijs stellen, en niet zeggen "Zeg Ouwe, stop met zeuren, drugs zijn legaal dus niet schadelijk", waarna ze ergens wanhopig naar een ader beginnen zoeken die nog niet kapot gespoten is.

Ik heb prachtige kinderen om zeep zien helpen door drugs.
En in mijn naaste familie heb ik iemand die alcoholverslaafde is. Veel mensen zullen in hem geen probleem zien, want hij loopt NOOIT ladderzat langs de straat, en hij zet zelfs geen voet in een kroeg. Maar als hij zijn aantal biertjes niet gehad heeft, dan is hij niet te doen, en als hij ze wel gehad heeft, dan is hij ook niet te doen. Echt wel een probleem voor zijn gezin.
Zo zie je maar: als verslaafde hoef je niet altijd probleemgedrag te vertonen om toch een probleem te hebben.

Ik ben dan ook tegen elke legalisering en tegen gedoogbeleid.
#79 - 03-09-2005, 17:27 uur

Hicham

Ik heb nog nooit iets van drugs geprobeerd,  geen druppel alcohol, geen enkel trekje van een sigaret.
En toch ben ik voor een gedoogbeleid zoals dat in Nederland. Voor mij is het of dat, of strenger zijn  met alcholhol en roken. Ik bedoel, alcohol is een stuk schadelijker dan wiet. En roken dood  jaarlijks enorm veel mensen. Maar die zijn sociaal aanvaard dus macht het allemaal?

Dus op je trekt de lijn door of je leidt het in goede baan. Met regels en controle enzo. Want het systeem zoals het nu in Amerika wordt toegepast is toch serieus flawed. de gevangeniossen zitten vol met stumperds die wat wiet rookten of met mensen die naar eigenlijk gewoon naar een ontwennigskliniek moeten. Als je de illigaieit ervan weghaalt, dan is er ook minder spanning als je het probeert. Verbiedn heeft ook niet gewerkt met alcohol in de jaren dertig (hoewel het in theorie een goed idee leek), dus waarom zou het met wiet werken?

Ik zeg niet dat je alles moet toestaan! Hard drugs toestaan zou goed fout zijn, maar de gebruikers aanpakken is niet de oplossing. Je moet het probleem aan de bron aanpakken, de verkopers, de groothandelaars en de witwassers.

Natuurlijk zijn er mensen die tenonder gegaan zijn aan wiet. Maar er zijn er een stuk meer die aan longkanker zijn gestorven of hun leven hebben weggezopen.

Als het aan mij lag werden alcohol en roken heel erg duur, en zo wiet ook. Dan mag je het legaal doen, maar dan verdient de belastingsbetaler er nog aan ook.

Ik ga nu ok stoppen, want je kan inderdaard blijven schrijven hierover;)
#80 - 03-09-2005, 18:36 uur

Chiefram

Ik begrijp best de logika in je uitleg en kan me daar grotendeels ook in vinden, met name dat wanneer je een lijn trekt, dat deze ook nageleefd dient te worden.

Toch ben ik nog steeds fel tegen legalisering, omdat men het probleem schijnbaar niet aan kan. Zoals je zelf al zegt, waar ligt de lijn? Als wij bij alles wat illegaal is, het gaan legaliseren, dan is het hel. Denk eens aan kinderverkrachters. Moeten we dat ook maar legaliseren omdat het toch gebeurt? Moeten we kinderen maar laten mishandelen door hun ouders, omdat er toch ouders zijn die hun kinderen kaopt slaan en wij er geen zicht of kontrole op hebben?

Ok, misschien wel zeer extreme voorbeelden, maar als we dan toch zo dicht bij huis gaan kijken, waarom legaliseren we dan ook de kleinere winkeldiefstallen niet, of tasjesroos en zakkenrollers? Gebeurt dagelijks, of het nu verboden is of niet. Wat zijn de straffen voor dit soort vergrijpen in Nederland, ondanks het (nog) niet mag? Niets toch? Nou, legaliseer dit soort lichte vergrijpen dan maar, dan heeft de politie meer tijd vrij om mensen te pakken die een kilometer te hard rijden 's nachts om 3 uur op de A2... Of zullen we dat ook maar moeten legaliseren, omdat met toch te hard blijft rijden?

Met andere woorden, als we allemaal maar doen wat verboden is en maling hebben aan de wetten en regels, dan legaliseren we toch gewoon alles?

Sorry hoor, maar dit is wel de gemakkelijkste weg.

Ik vraag me af of er ook mensen zijn met kinderen van 18 jaar die in de koffieshops komen en dit van hun ouders 'mogen'. Ik denk dat je als ouder de schrik om het hart slaat als je er achter komt dat je kind aan de (soft)drugs is. Ik ben zelf ouder en ben blij dat wij weg zijn uit een omgeving waar het zo gemakkelijk en legaal is te verkrijgen.
#81 - 03-09-2005, 19:47 uur

thornberrys

. Ik ben zelf ouder en ben blij dat wij weg zijn uit een omgeving waar het zo gemakkelijk en legaal is te verkrijgen.

Nou ja,in een land leven  waar je zo gemakkelijk en legaal  aan wapens kan geraken,zoals in nederland aan softdrugs,lijkt me nu ook weer niet intressant ::)

Dus waar zit het verschil he  ???
#82 - 03-09-2005, 19:55 uur

Chiefram

Het verschil zit hem in waar je woont. Ondanks ik van het Wilde Westen hou, leven we hier in dit gedeelte van Amerika niet in 'zo'n' buurt/omgeving.

Ik denk dat veel mensen te veel vreemde voorstellingen hebben als het om Amerika gaat. Alsof er in Nederland geen wapens in omloop zijn. Dat zal meer zijn dan je zou verwachten...

Overigens vind ik het bezit van wapens niet eens zo erg. Als je er je leven en je gezin mee kunt beschermen, dan zou ik niet weten wat er fout aan is.
#83 - 03-09-2005, 20:35 uur

Jez



Als het aan mij lag werden alcohol en roken heel erg duur, en zo wiet ook. Dan mag je het legaal doen, maar dan verdient de belastingsbetaler er nog aan ook.


Roken ìs al erg duur; er zit een behoorlijke accijns op. Ook drank is niet goedkoop, maar naar mijn idee nog niet duur genoeg. Misschien heb ik het mis, maar ik dacht dat daar minder accijns op zit dan op sigaretten. Terwijl je met drank meer (op korte termijn?) schade aan derden aan kunt brengen dan met roken. Ik denk dan aan de vele dodelijke ongevallen door alcoholmisbruik.

Jullie hebben het nu steeds over wiet, maar wat dacht je van xtc en andere pillen? Dit vind ik veel gevaarlijker, vooral onder de jeugd. Ik druk mijn kinderen altijd op het hart, dat als ze uitgaan ze NOOIT hun glas uit het oog verliezen. Doen ze dat wel, dan hoop ik maar dat ze het niet leegdrinken. Er zijn mij teveel verhalen bekend van grapjassen die stiekum een pilletje in iemands glas doen. Je wilt niet weten hoeveel gevallen er van rape-drugs zijn, om nog niet te praten over de gevallen met dodelijke afloop.

Ik weet niet zo goed welk standpunt ik over (soft)drugs moet innemen. Maar wat ik niet snap, is dat een coffeeshop legaal is, maar de teelt van wiet niet. Daardoor krijg je illegale hennepkwekerijen, vaak op zolder in een gewoon rijtjeshuis. Hier in het dorp gaat regelmatig een pand in de hens door de wietplantage op zolder.

Dus dan denk ik, als je ook de teelt legaliseert, krijg je dit soort toestanden niet. Wat niet wil zeggen dat ik vóór drugs ben.
#84 - 03-09-2005, 22:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Drugs, dus ook de softdrugs, moeten gewoon VERBODEN moeten worden, ook al wordt het gebruikt in eigen huis.

Daarnaast moet iemand die ook maar iets van deze rotzooi in zijn bezit heeft een zware boete en gevangenisstraf worden opgelegd.

Personen die andere personen aangeven (zeg maar 'klikken') al er wordt vermoed dat er ergens (soft)drugs in huis is, die moeten een flinke beloning krijgen, betaald uit het potje van de eerder opgelegde boetes van drugsbezitters.

Justitie moet gelijk reageren en keihard aktie ondernemen en desnoods met heel veel geweld de persoon in kwestie arresteren.

Nog harder dan hard, zodat iedereen binnen de kortste keren weet waar ze in Nederland aan toe zijn.

De straffen voor de drugssmokkelaars en dealers moeten levenslang zijn, omdat die de bodem zijn voor het kapot maken van onschuldige kinderlevens. Kinderen zijn namelijk het meest vatbaar voor het gebruik en het gemakkelijkst te beinvloeden.

Laat justitie maar keihard optreden, en de 'zero tolerance' mentaliteit aannemen.

Kijken wie er de baas is.  :o
#85 - 04-09-2005, 02:08 uur

Sander

Citaat
Ik vraag me af of er ook mensen zijn met kinderen van 18 jaar die in de koffieshops komen en dit van hun ouders 'mogen'.
Ik weet van mijn ouders dat als ik naar een coffeeshop zou gaan, of als ik het had gedaan toen ik 18 was, ze het goed zouden hebben gevonden. Ik heb het echter nooit gedaan, omdat ik open ben opgevoed en nooit nieuwsgierig ben gemaakt door preken over verdoemenis of een politieagent die me in elkaar zou komen slaan.. En dit soort opvoeding heeft er ook voor gezorgd dat ik het hun zou vertellen als ik een joint opstak. En ik hoop dat toekomstige mijn kinderen dat ook doen en niet bang zijn dat papa hun een pak rammel geeft of zou willen dat ze jaren het gevang in gaan.

Jongeren proberen nou eenmaal spul en vooral datgene wat niet mag. Hiermee wil ik niet zeggen dat we ze maar alles moeten laten doen wat ze willen. Zodra ze dingen doen die schadelijk zijn voor zichzelf of voor anderen moet er zeker ingegrepen worden. Door wiet illegaal te maken maak je van iets (in mijn ogen) redelijk onschadelijks een groot probleem dat wel schade aanricht door jongeren juist het illegale circuit in te trekken.

Citaat
Ik ben zelf ouder en ben blij dat wij weg zijn uit een omgeving waar het zo gemakkelijk en legaal is te verkrijgen.
Ik maak me juist grotere zorgen als ik mijn kinderen in amerika zou opvoeden, waar harddrugs op schooltoiletten worden verkocht en er zoveel 'normale' mensen verslaafd raken aan narcotics die daar bijna net zo makkelijk te krijgen zijn als een joint hier.
#86 - 04-09-2005, 02:38 uur

Frank S

Er lopen in deze discussie een aantal aspecten en theoriën door elkaar:

1. Zijn soft-drugs wel of niet schadelijk voor de gezondheid? Het antwoord hierop is simpelweg: ook softdrugs zijn schadelijk voor de gezondheid. Dit is wetenschappelijk aangetoond.

2. Zijn soft-drugs verslavend? De gangbare mening is dat softdrugs geen lichamelijk verslavende werking hebben. Het is wel mogelijk of geestelijk verslaafd te geraken aan de uitwerking ervan.

3. Zijn softdrugs minder schadelijk dan alcohol of roken? Vaak wordt aangegeven dat er minder doden vallen door softdrugs dan door alcohol of door roken. Meestal als argument om handel en gebruik ervan maar vrij te geven. Mijn persoonlijke mening is dat het geen toeval is dat er meer doden vallen a.g.v. gebruik van vrijgegeven middelen dan door niet-vrijgegeven middelen. Het zou interessant zijn om uit te zoeken hoeveel doden er zouden vallen a.g.v. gebruik van softdrugs, als het gebruik hiervan een net zo grote omvang had als het gebruik van alcohol of tabak.

4. Helpt verbieden van softdrugs in het terugdringen van het gebruik? Dit is denk ik de lastigste vraag. Zeker op jeugdigen zal "de verboden vrucht" een grote aantrekkingskracht hebben. Het vrijgeven ervan zal iets van de "magie" verminderen. Maar ook alcohol en tabak hebben zo hun aantrekkingskracht op jeugdigen. Weliswaar geldt daar een verbod op jeugdverbruik, als volwassenen kun je het volstrekt legaal produceren, verhandelen en gebruiken. Ik denk dat de enige effectieve manier van drugsbestrijding onder jongeren is om de "uitstraling" van het gebruik te beinvloeden. Als het niet meer "cool" is om te gebruiken, dan zal het gebruik zeker afnemen.

5. Bestrijding van hard-drugs moet bij de bron plaatsvinden, niet bij de gebruiker. Hier ben ik het grondig mee oneens. Het blijft dan een kwestie van vraag- en aanbod. Zolang er een grote markt van eindgebruikers is, die in staat is om daar veel geld voor neer te leggen, blijven er mensen die bereid zijn om risico's te nemen om deze produkten te fabriceren en te verhandelen. Door de producenten en handelaren uit te schakelen wordt alleen maar een extra "gat in de markt" gemaakt, waar anderen weer inspringen.
#87 - 04-09-2005, 09:37 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Mississippi


Justitie moet gelijk reageren en keihard aktie ondernemen en desnoods met heel veel geweld de persoon in kwestie arresteren.

Nog harder dan hard, zodat iedereen binnen de kortste keren weet waar ze in Nederland aan toe zijn.

De straffen voor de drugssmokkelaars en dealers moeten levenslang zijn, omdat die de bodem zijn voor het kapot maken van onschuldige kinderlevens. Kinderen zijn namelijk het meest vatbaar voor het gebruik en het gemakkelijkst te beinvloeden.

Laat justitie maar keihard optreden, en de 'zero tolerance' mentaliteit aannemen.

Kijken wie er de baas is.  :o


Dit proberen ze al jaren in Thailand.  De Thaise minister-president Thaksin Shinawatra voert een persoonlijke oorlog tegen de drugs. Deze is begonnen op 1 feb. 2003 en de premier heeft aangekondigd dat na 3 maanden Thailand drugsvrij zou zijn. Dit heeft geleid tot grootschalige jacht op drugsgebruikers en –handelaars. Hierbij zijn 1000 – 2000 doden gevallen door standrechtelijke executies en andere illegale acties van politie, leger en douane. Het middel lijkt hier erger dan de kwaal.

Ik ben zelf voorstander van een beleid waar overlast en criminaliteit zoveel mogelijk beperkt worden. Het Nederlandse beleid scoort daarin zeker niet slechter dan landen die een uitgesproken 'zero tolerance' beleid voeren. Ook in de Amerikaanse steden is er veel overlast en criminaliteit rond drugs-handelaren en -gebruikers.

Ieder land kiest een oplossing die bij dat land past. Tot nu toe is er niemand in geslaagd het probleem volledig op te lossen. Wie de oplossing wel heeft krijgt wat mij betreft een Nobelprijs   ;D


#88 - 04-09-2005, 11:04 uur

Chiefram

Dan mag van mij de Thaise minister president de Nobelprijs uitgereikt krijgen. Die pakt het tenminste met de harde hand aan. Dat er doden vallen is dan jammer, maar iedereen weet nu dat je beter geen drugs kunt gebruiken/verhandelen in dat land.

Dit probleem zal zich dan verplaatsen naar de omliggende landen welke een milder beleidt voeren. Die zouden dan ook op de Thaise manier moeten optreden.

Je ziet het in Nederland waar schijnbaar alles maar kan en mag. Het uitschot weet de weg wel te vinden hoor, daarom zit Nederland er vol mee. omdat de straffen hier lachertjes zijn en je in de gevangenissen als een prins kunt vertoeven.
#89 - 04-09-2005, 18:21 uur

schorp

Citaat
Ik vraag me af of er ook mensen zijn met kinderen van 18 jaar die in de koffieshops komen en dit van hun ouders 'mogen'.
Ik weet van mijn ouders dat als ik naar een coffeeshop zou gaan, of als ik het had gedaan toen ik 18 was, ze het goed zouden hebben gevonden. Ik heb het echter nooit gedaan, omdat ik open ben opgevoed en nooit nieuwsgierig ben gemaakt door preken over verdoemenis of een politieagent die me in elkaar zou komen slaan.. En dit soort opvoeding heeft er ook voor gezorgd dat ik het hun zou vertellen als ik een joint opstak. En ik hoop dat toekomstige mijn kinderen dat ook doen en niet bang zijn dat papa hun een pak rammel geeft of zou willen dat ze jaren het gevang in gaan.

Jongeren proberen nou eenmaal spul en vooral datgene wat niet mag. Hiermee wil ik niet zeggen dat we ze maar alles moeten laten doen wat ze willen. Zodra ze dingen doen die schadelijk zijn voor zichzelf of voor anderen moet er zeker ingegrepen worden. Door wiet illegaal te maken maak je van iets (in mijn ogen) redelijk onschadelijks een groot probleem dat wel schade aanricht door jongeren juist het illegale circuit in te trekken.

Citaat
Ik ben zelf ouder en ben blij dat wij weg zijn uit een omgeving waar het zo gemakkelijk en legaal is te verkrijgen.
Ik maak me juist grotere zorgen als ik mijn kinderen in amerika zou opvoeden, waar harddrugs op schooltoiletten worden verkocht en er zoveel 'normale' mensen verslaafd raken aan narcotics die daar bijna net zo makkelijk te krijgen zijn als een joint hier.

Ik kon makkelijk Cocaine en Heroine krijgen op mijn middelbare school in Lelystad.  Als je drugs wilt vinden kan je het makkelijk krijgen hoor.
#90 - 04-09-2005, 21:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15