Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vooroordelen

Discussie gestart

Pieter79

In een andere thread heeft ze geschreven dat ze dat voor haar kinderen doet!
#46 - 07-11-2005, 20:12 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Heivalido

beter laat dan nooit......

Maar Loek heeft wel gelijk..........en ook weer niet.
Wij praten hier zeer regelmatig met mensen in de bouw over Nederland, meestal omdat ze toch een soort accent bespeuren komen we vanzelf tot dit soort gesprekken. Deze gesprekken verschillen wel heel erg veel.
De 1e weet gewoon te vertellen dat de Nederlanders in Amerika eingelijk een beetje de baas zijn omdat punt 1 de Amerikaanse economie grotendeels draait op 3 grote Nederlandse bedrijven. En punt 2 weet deze gozer ook dat New York vroeger New Amsterdam was, alleen wist hij niet waarom dat in het verleden verrandert is.
Tevens wist een andere gozer dat Florida van oorsprong grotendeels Nederlands is, vandaar ook de vele verbasteringen van Nederlandse namen op de vele brievenbussen langs de weg, Vandyke, Debeer etc. Ook wist deze gozer dat Tampa Bay vroeger een schuilplaats was voor Nederlandse "Piraten", ja hij noemde het piraten, wij noemde het onze koninklijke vloot hahahahahahaha.
Maar we hebben er ook een gehad die niet eens wist dat Nederland een land was, deze gozer kwam met vragen als "do you people drive cars there too?" en "Do you have electricity there?"
Van beide soorten komen we ze regelmatig tegen, de een kent ons wel, de ander denkt dat we holbewoners zijn en met molentjes lopen :)

dus Loek, het is gewoon een beetje 50/50....althans hier in Florida.
#47 - 30-11-2005, 22:35 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

XcIsIoN

Hahaha, ik herken vele reacties.

Ik heb een paar jaar geleden een maand door amerika gereisd en ook veel van zulke vragen te horen gekregen. Wat mij wel op viel was dat het enorm verschilt wat mensen voor werk doen. Mensen met internationale banden wisten vaak meer juiste dingen van Nederland dan de rest.
Persoonlijk vind ik het alleen maar leuk en daarbij heeft iedereen vooroordelen over de ander.
#48 - 03-01-2006, 15:03 uur

Skydriver

Vorig jaar toen wij in Amerika waren dachten enkele Texanen dat Nederland naast Denemarken lag. Toen we hun met behulp van een kaartje lieten zien dat er toch wel een stukje tussen lag, zei één van hen; "Well, it's close enough".. ;D
#49 - 08-01-2006, 16:01 uur
The USA....What else?

Kinneret

Ach ja maar het zou toch ook al netjes zijn als jij zou zeggen dat Rhode Island aan vermont grenst? Vraag en Nederlander maar waar een land als Honduras ligt, en hij zal zeggen dat hij geen flauw idee heeft, althans, de meerderheid van Nederland dan.
#50 - 08-01-2006, 16:54 uur
« Laatst bewerkt op: 09-01-2006, 16:11 uur door Kinneret »

Jez

Toen we oomlief uit LA vertelden dat we langs de oostkant gingen reizen, van Washington naar Maine, moesten we hem eerst uitleggen waar Maine ligt.................. De beste man woont al een jaar of 40 in Amerika!
#51 - 08-01-2006, 17:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

texas freak

toen ik in 1978 van rotterdam naar Fort Hood, Texas verhuisde, vonden ze dat ik een raar accent had, we verhuisden een paar jaar erna naar Maryland, toen konden ze het dialect niet plaatsen, een aantal jaren erna weer naar Lake George NY verhuisd, toen was het helemaal een mengelmoesje, de laatste jaren woonde ik in Vermont , rara!! overigens weten er wel een hoop het verhaal van het jongetje met zn vinger in de dijk en dat we op klompen lopen maar vraag ze inderdaad waar, dan is het meestal Belgium of Germany en af en toe Denmark!! 2006-10
#52 - 08-01-2006, 17:47 uur

Mrjn

Ach ja maar het zou toch ook al netjes zijn als jij zou zeggen dat Road Island aan vermont grenst? Vraag en Nederlander maar waar een land als Honduras ligt, en hij zal zeggen dat hij geen flauw idee heeft, althans, de meerderheid van Nederland dan.

Ik heb geen flauw idee waar Road Island ligt, eigenlijk. Rhode Island ken ik dan weer wel  2006-20
#53 - 08-01-2006, 17:49 uur

Jez

Ik heb geen flauw idee waar Road Island ligt, eigenlijk. Rhode Island ken ik dan weer wel  2006-20

Hahaha, scherp, Mrjn  ;)
#54 - 08-01-2006, 18:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Vorig jaar toen wij in Amerika waren dachten enkele Texanen dat Nederland naast Denemarken lag. Toen we hun met behulp van een kaartje lieten zien dat er toch wel een stukje tussen lag, zei één van hen; "Well, it's close enough".. ;D

Eigenlijk is Denemarken ook niet echt ver weg. Wij hebben in Dordrecht gewoond en reden wel eens met de auto naar Denemarken, een ritje van 7 uur en je zit aan de grens. Hier in Amerika ga ik wel eens met de auto naar klanten, dan zijn ritjes van 6, 7 of 8 uur heel gewoon tussen twee klanten. Een Amerikaan ziet dit soort afstanden toch heel anders en ik moet zeggen, ook wij Nederlanders raken heel erg snel aan dit soort afstanden gewend. Wij rijden rustig twee uur naar een klein restaurantje om daar een overheerlijke hamburger te eten. In Nederland vragen ze of je wel goed bij je hoofd bent als je twee uur gaat rijden om ergens een hamburger te gaan eten...

 :D
#55 - 09-01-2006, 01:58 uur

Mrjn

Maar volgens mij wordt men daar in Nederland ook makkelijker in. Toen ik klein was, woonden wij in het Noorden van Nederland en de rest van de familie in het midden. Als wij op bezoek gingen, of zij kwamen op bezoek bij ons, dat werden dat meteen logeerpartijen, want het was zo'n lange reis. En nu ga ik rustig een dagje naar Utrecht en dan 's avonds weer naar huis.
(Nou is het wel zo dat Groningen-Utrecht toch korter lijkt te zijn dan Utrecht-Groningen, maar dat is weer een ander verhaal)
En ook wij gaan wel eens bijna 4 uur in de auto voor een Zingerburger bij de KFC in Hengelo...
#56 - 09-01-2006, 15:04 uur

Kinneret

Ach ja maar het zou toch ook al netjes zijn als jij zou zeggen dat Road Island aan vermont grenst? Vraag en Nederlander maar waar een land als Honduras ligt, en hij zal zeggen dat hij geen flauw idee heeft, althans, de meerderheid van Nederland dan.

Ik heb geen flauw idee waar Road Island ligt, eigenlijk. Rhode Island ken ik dan weer wel  2006-20

Ah ja typefoutje... ::)

 En ja, als ik je hier al 2 uur in de auto zit is dat erg lang, terwijl als je in op je vakantie in Amerika van de ene plaats naar de andere moet is 2 uur redelijk kort, maar ja heeft natuurlijk weer met de verhoudingen van het land gezien. Dus zo gek is het op zich nog niet.
#57 - 09-01-2006, 16:14 uur

USvsNL


De gemiddelde amerikaan die ik tegen kwam zei dat  Nederland de hel op aarde vanwege de drugs enz. Raar hé? Terwijl wij Nederlanders juist het Amerikaanse "gun" beleid zo raar vinden. Compleet andere wereld!  :)
#58 - 27-01-2006, 19:56 uur

Skydriver

Tja..maar liever een "gun" dan drugs...
#59 - 27-01-2006, 20:14 uur
The USA....What else?

bgroeneveld

Nederland is tegenwoordig voor de Amerikanen het land waar drugs gratis zijn en vrij gebruikt kunnen worden en oudere mensen (en tegenwoordig ook pasgeboren kinderen) zonder genade afgeslacht worden.
#60 - 29-01-2006, 20:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15