Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Opmerkingen route gevraagd

Discussie gestart

jaimpje

Hoi hoi,
Over 3 weken vertrekken wij met ons zoontje van 1 jaar naar Amerika. Allemaal hartstikke spannend natuurlijk, voor het eerst met zoonlief zo'n grote reis ondernemen en voor het eerst in een camper. Wel kan ik zeggen dat we er al heel veel zin in hebben ;D
Het reizen is ons niet vreemd, al grote reizen door zuid-amerika, canada, en Afrika gemaakt. Maar nu voor het eerst in een camper en met een kindje  :)

Zouden jullie alsjeblieft kritisch mee willen kijken naar onze route die we in gedachten hebben. Tot nu toe ziet deze er zo uit.

Dag 1   aankomst LA (overnachten hotel op lax)
Dag 2   Camper ophalen (boodschappen doen, en LA bekijken)
Dag 3   Disney
Dag 4   Rijden richting san francisco (overnachten bij san luis obispo)
Dag 4   Rijden naar Sanfrancisco (101? of kustweg? jullie advies gevraagd)
Dag 5   San francisco
Dag 6   San fransisco
Dag 7   San fransisco
Dag 8   Rijden naar Yosimity
Dag 9   Yosimity
Dag 10 Via Tiogapas, death vally overnachten ? (jullie advies gevraagd)
Dag 11 Rijden naar Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Rijden naar zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Bryce
Dag 17 Bryce?
Dag 18 Grand canyon Nord Rim
Dag 19 Grand canyon
Dag 20 via Flagstaff naar Prescott (ergens overnachten?)
Dag 21 Prescott naar Joshua tree
Dag 22 Joshua tree
Dag 23 Joshua tree naar San juan capristrano
Dag 24 San Diego zoo - Los angeles
Dag 25 Los angeles camper inleveren  :'( :'(
Dag 26 vrije dag los angeles
Dag 27 LAX - nederland

Nou zouden we ook nog heel graag naar universal studios willen gaan EN naar sea world, Maar dit kon niet meer ingepland worden.

Wat vinden jullie van onze rondreis? En vooral mijn vraag...... is dit niet TE zwaar met een kind van 13-14 maanden??

HULP GEVRAAGD.....
Groetjes de van der hoeventjes.
#1 - 07-08-2005, 22:28 uur

Jez


Dag 1   aankomst LA (overnachten hotel op lax)
Dag 2   Camper ophalen (boodschappen doen, en LA bekijken)
Dag 3   Disney
Dag 4   Rijden richting san francisco (overnachten bij san luis obispo)

Heb je deze overnachting vastgelegd? Want misschien wil je nl. iets verder doorrijden, zodat je wat meer op de helft van LA-SF bent, ipv op 1/4, zoals nu.

Citaat
Dag 4   Rijden naar Sanfrancisco (101? of kustweg? jullie advies gevraagd)

Zeker de kustweg, Highway 1!! Errug mooi!
Maarreh, moet dit niet dag 5 zijn?

Citaat

Dag 5   San francisco
Dag 6   San fransisco
Dag 7   San fransisco
Dag 8   Rijden naar Yosimity
Dag 9   Yosimity
Dag 10 Via Tiogapas, death vally overnachten ? (jullie advies gevraagd)


Weet je zeker dat je IN Death Valley wilt overnachten? Het is er nl erg heet! Aan de andere kant, kwa afstand is het zeker een goede plek. Je zult hier waarschijnlijk wel moeten reserveren voor een campeerplek.

Citaat

Dag 11 Rijden naar Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Rijden naar zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Bryce
Dag 17 Bryce?


Je zou een dag Bryce kunnen verruilen met een extra dag Grand Canyon. Vergis je niet in de reistijd van de North Rim naar de South Rim. Hier ben je al een dag mee zoet. Zo zou je ook nog een bezoek aan Page kunnen brengen.

Citaat

Dag 18 Grand canyon Nord Rim
Dag 19 Grand canyon
Dag 20 via Flagstaff naar Prescott (ergens overnachten?)


Ga je wel via Sedona? Da's nl een hele mooie route.
Ik denk dat je iets verder moet doorrijden dan Prescott; van daar naar Joshua Tree is nog een flink eind.

Citaat

Dag 21 Prescott naar Joshua tree
Dag 22 Joshua tree
Dag 23 Joshua tree naar San juan capristrano
Dag 24 San Diego zoo - Los angeles


Wil je ook nog naar Seaworld en/of Universal, dan kun je misschien 1 dag Joshua Tree laten zitten.

Als je in San Juan Capistrano bent, ben je ook al bijna in San Diego............

Citaat

Dag 25 Los angeles camper inleveren  :'( :'(
Dag 26 vrije dag los angeles


Hoe wil je je in LA verplaatsen? Openbaar vervoer is hier nauwelijks een optie. Misschien is het een idee om je camper in te leveren en voor 1 dag een gewone auto te huren?

Citaat

Wat vinden jullie van onze rondreis? En vooral mijn vraag...... is dit niet TE zwaar met een kind van 13-14 maanden??


Ik denk dat je een mooie, niet te haastige route hebt geplanned. Ik heb echter geen ervaring met kleine kinderen, dus hier kan ik je geen advies in geven.

Veel plezier!

Groetjes, Jez
#2 - 07-08-2005, 23:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

SpaceAce


Dag 1   aankomst LA (overnachten hotel op lax)
Dag 2   Camper ophalen (boodschappen doen, en LA bekijken)
Dag 3   Disney
Dag 4   Rijden richting san francisco (overnachten bij san luis obispo)

Heb je deze overnachting vastgelegd? Want misschien wil je nl. iets verder doorrijden, zodat je wat meer op de helft van LA-SF bent, ipv op 1/4, zoals nu.

Ik zou zelfs twee overnachtingen langs de kustweg plannen :)

En dan inderdaad in San Simeon en dan nog eentje bij Monterey... En natuurlijk de gehele weg langs de kust! Juist het tweede stuk waar je om raadt vraagt is het mooiste stuk (Big Sur!)

Verder heb ik geen ervaring met 'kinderen mee op reis' en de Nationale Parken, dus deze tips laat ik graag aan een ander over ;)

Veel plezier in ieder geval!
#3 - 07-08-2005, 23:58 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

blusmuts

Yosemite-Death Valley is een heel eind. Als je niet in het park wilt overnachten, kun je er misschien net voor blijven. Ik geloof dat je bij Panamint Springs ook kunt overnachten. Dat ligt tussen Lone Pine en Stovepipe Wells in. De laatste plaats is ook een leuke plek om te verblijven het is de westelijke toegang naar DV. De route door Death Valley naar Las Vegas is dan goed te doen.

Met een camper zou ik inderdaad twee overnachtingen doen langs highway 1, zoasl SpaceAce voorstelt. De route is echt schitterend.
Als je de 101 neemt, gaat het sneller, maar dan mis je de kustweg. Je kunt dan wel langs Pinnacles NM gaan, bij Soledad (www.nps.gov/pinn) Wij hebben daar een korte, maar avontuurlijke wandeling gedaan. Kijk maar in ons reisverslag (dag 4) www.geocities.com/arjanenedithinamerika
#4 - 08-08-2005, 22:38 uur

jaimpje

Bedankt voor de reacties!!   :D
Zat idd een foutje in mijn dagen. Jammer dat je niet twee keer dag 4 kan doen!  ;)

We gaan nu zeker langs de kustweg naar San fransisco rijden, en we hebben nog niks vast gelegd betreft overnachten. Een voordeel van een camper is dat je je slaapplek altijd bij je hebt. (ook handig voor ons zoontje met middagslaapjes enzo)

Onze route is iets veranderd, zouden jullie nog 1 keer mee willen kijken?

Dag 1  Aankomst LA (overnachten op Lax)
Dag 2 Camper ophalen, boodschappen doen en LA bekijken.
Dag 3 Disney
Dag 4 Rijden richting San Francisco  (San Simeon)
Dag 5 Rijden richting San Francisco (Monterey)
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 Rijden naar Yosimity
Dag 9 Yosimity
Dag 10 Via Tiogapas, Panamint Springs  
Dag 11 Rijden door Death Vally naar Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Rijden naar Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Bryce
Dag 17 Grand Canyon Nord Rim
Dag 18 Grand canyon
Dag 19 Grand canyon
Dag 20 via Flagstaff naar Prescott via Sedona
Dag 21 Rijden naar Joshua tree
Dag 22 Joshua tree
Dag 23 Joshua tree - San Diego
Dag 24 Sea World
Dag 25 Los angeles camper inleveren  
Dag 26 Universal Studio's
Dag 27 LAX - nederland

Ben benieuwd of de route zo goed is uitgestippelt. En nogmaals mijn complimenten voor dit forum! Alleen jammer dat er weinig ervaring met kinderen is voor dit soort reizen. Kan me ook wel iets bij voorstellen. Niet iedereen durft het aan om met een kind zover op vakantie te gaan.
Aangezien wij door de jaren zo bereisd zijn, en nog steeds iets van de wereld willen zien wagen wij deze stap.  ;)

Oja nog een paar vraagjes:
* Is het mogelijk om een navigatie systeem mee te nemen naar Amerika?   (werkt deze daar als we de juiste kaarten hebben? Jullie advies graag)

* In de atlas van mc nally zie ik nergens de tiogapas staan. Klopt dit of ben ik erg blondie?  8)

* Weet iemand of er een site is, waar de reisafstanden en de tijden die je erover rijd al voorgeschreven staan?
Bijvoorbeeld San Fransico - Yosemity 100 km - 3 uur... (ff een voorbeeld)

* Iemand als eens in de chocolade fabriek in Las Vegas geweest? Is dat een do of don't? (voor de lijn natuurlijk een don't ;)

Verder 123 geen vragen die me binnen schieten.
Hoop dat ik weer wat reacties krijg... het begint nu allemaal wel te kriebelen.
Hebben er zin in!!

Van der Hoeventjes
#5 - 12-08-2005, 12:29 uur

Marc1972

Een erg leuke route. We hebben hem zelf een keer met de auto gedaan en ovenacht in Hotels. Misschien dat we een paar tips hebben voor jullie;
- Op de site van randy Mcnally (http://www.randmcnally.com/) staat een goede routeplanner met reistijden. (overigens werkt niemand daar met km / mijlen, maar wordt de afstand aangegeven in reistijd)
- RIJ NOOIT TE HARD. Ze kennen daar geen gedoogbeleid, Wet-mulder en je krijgt geen standaard transactie!
- Navigatiesysteem is niet echt nodig. De wegen zijn erg makkelijk te vinden.
- De tiogapas is eenvoudig te vinden en wordt met borden aangegeven. ('s winters gesloten)
- chocoladefabriek zegt me niets....
- San Fransisco is zeeeeeeeeeeeeeer duur met parkeren. ($25 per dag is niets) misschien dat je de camper ook iets buiten SF kwijt kan en met de metro (BART) naar SF kan. In SF rijden erg veel bussen en trams (waronder de cable cars) en voor ca. $6 p.p. heb je een dagkaart. SF wordt 's avonds snel koeler, dus neem altijd een jas of extra trui mee. De wachttijden voor een cable car lopen op die tijdenzo op naar 1 uur.
- De overnachting schrappen in death valley is met kleine kinderen wel verstandig. Het is daar niet te harden zo warm (bij ons 46-48° in de schaduw) en het is net of iemand continue met een verf-fohn op je blaast. Het zwembad is daar wel erg goed en de enige die we tegenkwamen zonder chloor (ze spoelen continue met grondwater van ca. 28°C) Zorg dat je niet in DV hoeft te tanken. De prijzen zijn daar europees.
- Voor tanken is het sowieso goed kijken. In plaatsen waar tankstations nog geen 100meter van elkaar afliggen kan het soms $0,10 per liter schelen. Mocht je op benzine rijden hebben ze 3 soorten octaangehalte, nl 87, 89 en 91 (nederland is 95 of 98) als je in de bergen of met airco rijdt is 89 of 91 aan te raden. De 87 is vergelijkbaar met de puf die je iut water zou kunnen halen en zorgt voor een gigantisch verbruik. Het prijsverschil is het het waard!
- Van Las Vegas naar Zion is erg lang rijden. Wij hebben in Utah nog ergens geslapen.
- Wij vonden joshua tree leuk, maar waren met een uurtje of 3 wel uitgekeken. Het is dus niet zo heel spectaculair. Als je je helemaal verveelt is Palm Springs (op ca. 0,5 uur rijden) aan te bevelen. Erg leuk centrum en als je verkoeling zoekt kan je met een kabelbaan de berg op waar het heerlijk koel is en je een gigantisch uitzicht hebt!
- Voor de Nationale parken kan je bij het eerste park een national park-pass aanschaffen. Deze is $50,-- en daar kan je mee naar binnen bij alle parken. Het lijkt veel geld, maar alleen Yosimite en Grand Canyon zijn al $ 20 per stuk.

succes en veel plezier!
#6 - 12-08-2005, 15:31 uur

sweatbox

* Iemand als eens in de chocolade fabriek in Las Vegas geweest?

Bedoel je niet Ghirardelli in San Francisco?

http://www.ghirardelli.com/
http://www.ghirardellisq.com/ghirardellisq/visitors.asp
#7 - 13-08-2005, 09:18 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2005, 09:21 uur door sweatbox »

SpaceAce

- Navigatiesysteem is niet echt nodig. De wegen zijn erg makkelijk te vinden.

Nou, wij waren toch anders erg blij met onze laptop, Streets and Trips en de GPS :)

Vooral in Los Angeles. Maar misschien is het ook wel een beetje luxe waar we toen aan gewend waren ;)
#8 - 13-08-2005, 11:16 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Rina

Wij hebben navigatiesysteem Tom Tom gebruikt op een ipaq. Ik moet zeggen dat we hier veel plezier van heben gehad. Wel in combinatie met een kaart want het is handig om af en toe mee te kijken.
#9 - 13-08-2005, 11:26 uur
reisverslag west USA 2009 start Denver http://rinaweblog2.blogspot.com/
reisverslag west USA 2005 start Los Angeles
http://rinaweblog.blogspot.com/

blusmuts


Bedoel je niet Ghirardelli in San Francisco?

Nee, ze bedoeld de Ethel M Chocolate Factory Tour in Henderson, NV
http://www.lasvegas.com/attractions/off_the_strip/ethelm.html

Helaas, ik ben er niet geweest, dus kan je niet helpen. Maar het ziet er wel jammie uit! ;D

Ben wel in M&M-world geweest, schuin tegenover New York New York. Best grappig al die M&M's per kleur gerangschikt. Dus als je alleen maar blauwe M&M's wilt, kan dat! Er is ook een soort toerachtig iets op de bovenste verdieping, maar daar kwamen we niet aan toe, omdat ik er achter kwam dat ik het fototoestel in de damestoiletten had laten liggen. Tja, blond he...  ???
Uiteraard was het verdwenen, maar degene die het gevonden had, had het bij zich gehouden en een briefje achtergelaten. Enfin, lang verhaal, na een paar uur hadden we het terug. Toen pas konden we weer van de Strip gaan genieten, maar we zijn niet meer terug gegaan naar M&M-world. :'(
#10 - 13-08-2005, 15:06 uur

jaimpje

Echt weer super tips gekregen! Jullie zijn geweldig!!
Ene ik bedoel idd de Ethel M Chocolate Factory, het lijkt me ECHT super om dit eens gezien te hebben. Ik start zo ff een nieuw topic over deze fabriek. Wie weet dat er wel mensen zijn geweest en verhalen erover hebben. Ben benieuwd.

Tjeetje je foto toestel laten liggen, hahaha ik dacht dat ik blond was. Gelukkig kreeg je hem toch nog terug!

Wie heeft er nog meer leuke tips voor de WEST ROUTE??
Vind het ook super om jullie ervaringen te lezen!

Groetjes van mij weer!!
(heb al ZO'N zin om te gaan!! ;)

#11 - 13-08-2005, 19:21 uur

TommyGirl

Hoi,
Het is een geweldige route maar i.v.m. de highway 1 zou ik de hele route andersom rijden. Als je vanaf SF naar LA gaat rijdt je de hele tijd met de oceaan aan je rechterhand, anderson (LA-SF) rijdt je tegen de bergen aan... Uiteraard kan het allebei maar wij hebben zowel van noord naar zuid als andersom gereden en ik moet zeggen: van SF naar LA (noord-zuid) is toch wel mooier.... De rest van je route ziet er geweldig uit.

* Monterey zou ik overslaan, maar ja, smaken verschillen.
* Bryce, ZION en de Tioga Pass: Zeker doen!

Veel plezier met plannen en de reis!

#12 - 15-08-2005, 22:20 uur

sweatbox


Als je vanaf SF naar LA gaat rijdt je de hele tijd met de oceaan aan je rechterhand, anderson (LA-SF) rijdt je tegen de bergen aan


TommyBoy reed zeker, waardoor jij aan de kant van de bergen zat.  ;D

Monterey is een goede plek om te overnachten.
Bovendien is genoeg aanbod aan restaurantjes.
Als je tijdig uit Monterey vertrekt, heb je nog een leuke dag in San Francisco.
#13 - 15-08-2005, 22:35 uur

jaimpje

Hoi,
Het is een geweldige route maar i.v.m. de highway 1 zou ik de hele route andersom rijden. Als je vanaf SF naar LA gaat rijdt je de hele tijd met de oceaan aan je rechterhand, anderson (LA-SF) rijdt je tegen de bergen aan... Uiteraard kan het allebei maar wij hebben zowel van noord naar zuid als andersom gereden en ik moet zeggen: van SF naar LA (noord-zuid) is toch wel mooier....

Hoi,
bedankt voor je reactie, we zouden in eerste instantie de tour ook andersom rijden alleen zouden we dan niet over de Tioga pas heen kunnen omdat deze halverwege september gesloten is. Vandaar dat we eerst naar San Fransico gaan.

Groetjes Jaim
#14 - 15-08-2005, 22:37 uur

TommyGirl

TommyBoy reedt inderdaad...hahaha. En ik zat aan de kant van de oceaan (wij reden van noord naar zuid) op deze reis. We hebben in Oregon van zuid naar noord gereden en toch is dat minder... Maar ik begrijp het argument van de Tioga Pass. De Tioga is zeker MEER de moeite waard dan de kustweg! Doen dus!
 
#15 - 15-08-2005, 22:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15