Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondom Washington DC

Discussie gestart

blusmuts

Het kan nooit kwaad om te dromen natuurlijk. Dus ik was alweer bezig om de volgende reis te plannen, zonder zeker te weten of en zo ja wanneer we gaan. Brainstorming dus.

Ik dacht aan drie of vier weken. Vlucht boeken van AMS naar Denver met een stopover in Washington DC. Daar een week een auto huren.

Twee dagen DC, twee dagen Baltimore (kennis bezoeken). Wil eigenlijk nog naar Niagra Falls, maar zag niets leuks voor een stop onderweg. In één dag vind ik het te ver. Dus dat heb ik maar laten vallen. Of bega ik dan een fout?

Als alternatief in de buurt blijven: Dutch Country (amish), Hershey en Gettysburg.


Dan verder naar Denver (hiervoor post ik wel in "reizen in het westen"), voor een rondreis van twee of drie weken.

Wat vinden jullie? Wat is de beste tijd om te reizen in het Oosten?
#1 - 08-08-2005, 23:02 uur

Jez

Dromen is heerlijk, en vakanties plannen ook! Alleen de voorpret al.......... (Ik kan tot 2012 putten uit een heleboel ideeën, voornamlijk naar Amerika  ;D )

Wij gaan in september naar het oosten, in de hoop de Fall Foliage mee te pikken. Dit is die schitterende verkleuring van de bomen. Maar er is een kans dat we nèt iets te vroeg zijn. Ik zal het je in oktober vertellen!
#2 - 08-08-2005, 23:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Ik vind september/oktober  altijd wel een goede tijd om te gaan en verder rond mei (lente algemeen) ergens. Het kan aan de oostkust, bijv. Baltimore, in de zomer namelijk snikheet zijn dus kan je er maar beter ietsje voor of na gaan. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het in de zomer ook goed te doen is maar ja, goed, beter, best!

Amish gebied bezoeken is best leuk en Gettysburg is zeker ook een aanrader. Als je een stadsmens bent zou je nog kunnen denken aan bijv. Philadelphia. ALs je van gokken houdt zou je misschien zelfs naar Atlantic City kunnen gaan. Als je van Baltimore naar Atlantic City rijd kom je langs Philadelphia en door Amish country., misschien een ideetje dus.

B-man
#3 - 08-08-2005, 23:53 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 23:55 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

PetraVS

Er is van alles leuks en moois op weg van Washington naar Niagara Falls.  Het zijn misschien niet de geijkte toeristen bestemmingen, maar Pennsylvania heeft prachtige natuur en Pittsburgh is een leuke stad.  Het Finger Lakes gebied in New York States is ook erg mooi.

Maar je kunt natuurlijk ook in de omgeving Washington/Baltimore blijven, daar is meer dan genoeg te doen in een week, ik ben na 21 jaar nog niet uitgekeken!!

Hershey, Gettysburg en Amish country zijn inderdaad interessant, maar ook Annapolis en de Eastern Shore van Maryland zijn erg leuk om te bezoeken.
Verder ligt op drie uur rijden van Washington Williamsburg, een oud Coloniaal stadje, waar ook het pretpark Busch Gardens ligt.  Daar in de buurt ligt ook Norfolk, de grootste haven in de VS.  En Jamestown, waar de eerste colonisten zich vestigden en Yorktown, belangrijk in de revolutionaire oorlog.
In Washington zelf kun je zo meer dan twee dagen volbrengen en net er buiten is Great Falls heel mooi en Alexandria een mooi oud plaatsje en Mount Vernon de plantage van George Washington.

Het oosten van de VS is heel anders, dan het westen, veel meer vol gebouwd en veel meer historisch.  Binnen een vrij kleine straal valt er zo heel wat te zien.
#4 - 09-08-2005, 00:15 uur
« Laatst bewerkt op: 09-08-2005, 00:17 uur door PetraVS »

meg

Dromen is heerlijk, en vakanties plannen ook! Alleen de voorpret al.......... (Ik kan tot 2012 putten uit een heleboel ideeën, voornamlijk naar Amerika  ;D )

Wij gaan in september naar het oosten, in de hoop de Fall Foliage mee te pikken. Dit is die schitterende verkleuring van de bomen. Maar er is een kans dat we nèt iets te vroeg zijn. Ik zal het je in oktober vertellen!

Jez, welke reis ga je maken in het oosten in september?
#5 - 09-08-2005, 11:05 uur

B-man

Annapolis is inderdaad ook leuk om een keer te zien. Het is de hoofdstad van de staat Maryland en is nog een tijdje de hoofdstad van de VS geweest (het was zelfs de eerste officiele hoofdstad van de VS). Veel historie dus en je hebt er o.a. ook de US Naval Academy en een leuk haventje. Mocht je daar wat willen gaan eten/drinken dan raad ik je de Middleton Tavern aan. Een van de oudste panden in Annapolis met veel historie, o.a. George Washington, Thomas Jefferson en Benjamin Franklin hebben daar allemaal aan tafel gezeten en het eten vond ik zelf ook top wat natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk is  ;D

B-man
#6 - 09-08-2005, 14:00 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez



Jez, welke reis ga je maken in het oosten in september?

We beginnen vlakbij Washington, waar we het weekend bij een nichtje blijven. Dan via Maryland en Delaware naar een plaatsje net boven Philadelphia, waar we 3 nachtjes bij een tante blijven. Van hieruit gaan we o.a. een dagje naar New York en willen we naar Amish County.

Via New Jersey en Connecticut naar Belchertown in Massachusetts. Hier bezoeken we een vriend. Dan weer terug naar Connecticut, via Rhode Island, Massachusetts en New Hampshire langs de kust naar Maine, naar Acadia National Park. Door White Mountain Nat. Forrest in New Hampshire en de Green Mountains in Vermont naar de staat New York.

In het Adirondack Park ligt het plaatsje North Pole, waar Santa Claus woont. Hier willen we gaan kijken. Dan door de Adirondacks langs het Finger Lakes gebied. Vandaar rijden we naar de Niagara Falls. Door Pennsylvania en West-Virginia naar lexington, Virginia, waar we de Blue Ridge Parkway opgaan, omhoog naar Shenandoah National Park.

Tenminste, dat is het plan. We beseffen dat het erg veel is, ca. 4500 km in 10 dagen rijden,dus we zien wel of het ook haalbaar is. Anders zullen we iets schrappen.

Och, ik had al ergens een plattegrondje geplaatst:
http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=6;action=display;threadid=966

Nou ja, nu al dit hele verhaal getiept  ;)
#7 - 09-08-2005, 23:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Wow, Jez!!! Ik wist niet dat je dat alles in 10 dagen zou rijden. Ik denk dat het veel te veel is daar je per dag zo'n 450 km moet rijden. Dat zijn zeker 6 uur rijden per dag!! ??? :)
#8 - 10-08-2005, 18:45 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Tja, da's inderdaad veul, maar ik denk dat het voor ons best relaxed zal zijn. Vorig jaar hebben we in 7 dagen ca. 3200 km gereden, maar niet het idee dat we iets hebben gemist. Wandelen is voor ons geen optie, dus brengen we vrij veel tijd in de auto door. Mijn man rijdt erg graag, vooral in een Chrysler 300C. We nemen hoofdzakelijk toeristische routes, zo weinig mogelijk snelwegen, en genieten vanuit de auto!

Maar goed, eind september kan ik laten weten of we ons idnerdaad aan deze route hebben gehouden  ;)
#9 - 10-08-2005, 20:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

blusmuts

Hmmm, ik heb nu een paar boekjes gevonde en even Jez d'r route nagekeken.

Niagra Falls blijft wel trekken en zo te zien en horen zijn er dus toch wel genoeg dingen te zien onderweg. Wij houden erg van de natuur, dus zijn er nog bijzondere State Parks die je onderweg tegen kan komen? Ik geloof dat er maar 1 Nationaal Parks is, Shenandoah ofzo?
Er is uiteraard veel geschiedenis Back East, maar mijn man houdt daar niet zo van. Hij gaat liever wandelen in de bergen.

Misschien gooi ik de route wel helemaal om en blijven we gewoon aan de Oostkant. Dan kan de route vanzelf groter worden. Of twee weken oost, twee weken west. Dan wordt het westen ook wel een stuk beperkter... Maar ik krijg wel steeds meer zin om in een groene omgeving te verblijven, ipv die rooie stenen in Utah.

#10 - 11-08-2005, 13:04 uur

Jez

In het oostelijk deel van Amerika zijn beduidend minder nationale parken dan in het westen. Je hebt Acadia in Maine, Shenandoah in Virginia en iets verder Mammoth Caves in Kentucky. Maar je hebt er wel hele grote natuurgebieden (bergen en bossen!). De Adirondacks, de Finger Lakes en de Catskills in de staat New York, de Green Mountains in Vermont en de White Mountains in New Hampshire. Het gebied rond Cape Cod in Massachusetts moet ook erg mooi/leuk zijn.

Ik denk zelf dat je je het beste kunt beperken tot of de oost- of de westkant, en dit niet te combineren. Okee, wij vliegen na 2 weken oost nog door naar LA, maar daar gaan we bij familie logeren. Volgens mij is er genoeg te zien en te beleven aan de oostkant!

Als je 1,5 maand geduld hebt, dan kan ik je vertellen hoe het is geweest!
#11 - 11-08-2005, 13:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Blusmuts, de natuur hier is adembenemend!  Groen en ruig.  Er zijn de grote nationale parken, die Jez noemt, maar ook kleinere, minder bekende nationale parken en talloze state parks (zoek op de staat en "state park" voor een lijst, want er zijn er te veel om op te noemen alleen hier in Virginia al.  De Shenandoah is prachtig en West Virginia en Pennsylvania ook.  Behalve National Parks, zijn er ook National Seashore, een heel mooie is Assateague National Seashore en het eiland Chincoteague, waar wilde ponies rondlopen.  
De kleinere nationale parken, zoals Great Falls National Park, zijn prachtig en je kunt er eindeloos lopen.  Ook zijn er enorme nationale bossen.  Aan natuur geen gebrek!
#12 - 11-08-2005, 22:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15