Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

graag ideeën

Discussie gestart

tien

Hai,
Mijn man en ik willen van 14 april t/m 5 mei 2006 naar Amerika. In ieder geval op bezoek bij een vriendin in Charlotte.
Ons idee is: Vliegen naar New York, hier ong een week verblijven. Met de bus naar Washington. Hier een auto huren, per auto vertrekken naar Charlotte.
Op bezoek in Charlotte...hier willen we wat tripjes maken (ideeën?). Onze vriendin woont hier nog niet zo lang, vandaar....
Vanuit Charlotte naar Washington (per auto). We willen hier rustig aan doen, dus graag tips voor onderweg.
Nog een aantal dagen Washington en dan naar huis vliegen.
Is dit reisschema haalbaar/leuk? Heeft iemand nog andere ideeën. Het is onze eerste reis naar de States.
#1 - 26-10-2005, 08:41 uur

Mrjn

Als je tijd hebt, zou ik een deel van de Blue Ridge Parkway nemen richting Washington. Het is wel om, niet de meest logische route, maar vooral het deel door Virginia is heel mooi.
De BRP start ongeveer bij Asheville, NC en eindigt bij Front Royal, VA. Je zou vanuit Charlotte een stuk de I77 naar het noorden kunnen nemen, daar kruist de BRP ergens (staat op mijn kaart helaas geen plaats bij, maar deze scenic route wordt erg goed aangegeven is mijn ervaring) de I77.
Als je meer tijd hebt om bijvoorbeeld ergens een nachtje te logeren, zou je vanuit Charlotte tripjes kunnen maken naar Charleston en Savannah. Vooral de oude "binnenstad" van Savannah is prachtig. Het is alleen een uur of 4 (schat ik) rijden naar 1 van de 2 steden.
Charlotte zelf ken ik niet, maar er is vast wel info te vinden op internet.
Veel plezier!
#2 - 26-10-2005, 10:13 uur

Jez

Ik zou inderdaad de Blue Ridge nemen; vanaf Washington door Shenandoah NP, een bezoekje aan Luray Caverns in Shenandoah is erg leuk. De tour is wel prijzig ($19,- pp) maar zeer de moeite waard.

Waarom wil je trouwens met een bus van New York naar Washington? Dat is nogal een end! Met de auto zou je er al gauw 8 uur over doen. Wil je perse niet met eigen auto dit stuk doen, dan is Amtrak misschien een overweging; het lijkt me dat de trein er sneller over doet dan de bus.

Ik ben niet verder naar beneden geweest dan Washington, dus over dat stuk kan ik je geen advies geven. In de buurt van Washington is het erg leuk. Niet zo ver ligt Great Falls NP, een erg mooi park met watervallen e.d. Ook Washington by night is de moeite waard; dan zijn alle belangrijke gebouwen mooi verlicht. Je kunt zelfs ergens hele grappige gemotoriseerde 1-wielers huren om een tour te doen. Weet alleen niet precies hoe dat zit.

Ik ben afgelopen september aan de oostkust geweest (grofweg van Washington tot in Maine). Als je meer over de omgeving van Washington wilt lezen of fot's wilt zien, kijk dan eens op mijn website: http://jezblog.eysbroek.com
#3 - 26-10-2005, 22:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Uh, Jez, met de auto is New York - Washington ongeveer 4 uur ;).  Maar inderdaad, de trein is het snelst met iets meer dan 3 uur en je hebt de factor file er niet bij. (Ik wist trouwens niet dat je al een reisverslag online had, ik ga het meteen lezen!)

Als je grotten wilt zien raad ik de Skyline Caverns in Front Royal, Virginia aan, daar hebben ze een uniek iets, dat "anthodite" heet, een bloemachtige formatie, die uniek is voor die grotten.  Bovendien liggen ze aan de voet van het Shenandoah National Park.

De eenwielers waar Jez het over heeft zijn Segways.  Je kunt daar een rondleiding mee krijgen: http://www.citysegwaytours.com/washington/

Charlotte is trouwens ook een leuke stad, maar er is niet veel te doen in de omgeving.
#4 - 27-10-2005, 04:07 uur
« Laatst bewerkt op: 27-10-2005, 04:09 uur door PetraVS »

Jez

Uh, Jez, met de auto is New York - Washington ongeveer 4 uur ;).  Maar inderdaad, de trein is het snelst met iets meer dan 3 uur en je hebt de factor file er niet bij.

Oeps, ik rekende in "toeristische" tijden; wij deden er al ruim 6 uur over van Washington naar Philadelphia...... Maar dat was natuurlijk niet de kortste weg!
#5 - 27-10-2005, 10:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

En de treinverbinding van en naar DC is uitstekend!

B-man
#6 - 27-10-2005, 11:33 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

amerikagek

Jez, toppie hor die reisverslag!!

 :P
#7 - 05-11-2005, 18:14 uur

Jez

Thanks!  :-[ ;D
#8 - 05-11-2005, 21:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15