Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

info gevraagd rondje L.A., S.Fransisco en arizona

Discussie gestart

pipo

Hallo allemaal, wij willen in juni 2004 met 2 personen een rondreis maken en de volgende plekken aandoen.San Fransisco, Los Angeles en Arizona.
We willen o.a. in L.A.  en omgeving,naar de Universal studio`s, Disneyland.In en om San Francisco willen we Alcatraz, Fisherman`s warf en China town bezoeken.In Arizona willen we graag de Grand Canyon en het Pertified Forest zien.Hoe pakken we dit het best aan met betrekking tot vervoer aankomst en vertrek plaats.We hebben drie weken de tijd en willen arizona het liefst met een camper bezoeken.
Zijn er ook nog plekken die we beslist moeten zien volgens jullie?
Alvast bedankt.
#1 - 30-12-2003, 15:38 uur

Ronald Verhoog

Hoi,
Als ik jou was zou ik aanvliegen op San Francisco. Hier kun je een camper of auto huren en via de mooie kustroute 1 (vergeet de 17-miles drive in Monterey niet), big sur, San Simeon (Hearst Castle, Aanrader!) naar Los Angeles rijden. Onderweg zou ik stoppen bij Pismo Beach (surfers, strand) en Cambria (oud plaatsje). In l.a. kun je de Universal Studios bezoeken en ik zou de VIP tour bij Warner Brothers doen. Deze is minder touristisch maar onvergetelijk omdat je o.a. real film sets gaat bezoeken. Vanuit Los Angeles kun via Palm Springs naar Arizona (phoenix) rijden. Hier zou ik overwegen een kleine stop te maken in Tucson (omweg) om het Amarc en Pima Air en Space museum te bezoeken. Vanuit Phoenix kun je naar Petrified Forest en de Grand Canyon rijden. Hierna via de Hoverdam naar Las Vegas en via Death Valley en de supermooie Tioga Pass naar Yosemite National Park rijden. Vanuit hier ben je binnen een dag terug in San Francisco of als je tijd hebt een omweg maken naar Lake Tahoe.

Mocht je een camper nemen, ik heb goede ervaringen met Moturis.

Succes en veel plezier!
Ronald
#2 - 01-01-2004, 17:32 uur

christophe

hallo,
je kan vanuit S.F. rijden naar Yosemite NP(een absolute aanrader) en over de Tioga pass naar Death Valley, van daaruit naar Las Vegas en zo naar Grand Canyon, Lake Powell ligt ook vlakbij( is wondermooi). Zo kan je event. terugrijden naar Los Angeles en daar alles verkennen. Universal Studios is ook heel leuk. Je kan dan de kustroute nemen richting San Francisco. Hearst Castle bezoeken is ook de moeite waard, en niet te vergeten de 17-mile drive in Monterey.

Veel plezier!

Christophe
#3 - 01-01-2004, 17:44 uur

hdeweert

HY
Als je tijd hebt rijd dan een som en ga langs de noordkant van de Grand Canion Dan zie je de canion van een anderekant en veel rustiger. nog meer tijd over ga dan naar het plaatsje Page ten norden van de Grand Canion. En en maak daar een trip met de boot naar de Rainbow Bridge. wil je het zien kijk dan op
www.hdeweert.tk
of
 http://home.hccnet.nl/h.de.weert/index%20een.html
groetjes
Harm
#4 - 12-01-2004, 13:17 uur

Vegas

Hallo,

Een camper zou ik in Nederland vast huren, bij Holidaycars ofzo.
Auto kan ook natuurlijk en dan logeren in motels/hotels, gaat uitstekend in Amerika.

Een mooie route is starten in San Francisco. Vandaaruit naar Yosimithe park, Death Valley, via Vegas naar Bryce Canyon (evt. via de noorkant van Grand Canyon), Arches, Monument Valley, Grand Canyon Zuidkant.
En dan via Flagstaff naar San Diego en Los Angeles.

Aanraders:
- Bryce Canyon (vond ik zelf mooier als Grand Canyon)
- Arches, ook geweldig, net of je in de prehistory loopt.
- Monument Valley.

Deze route is ook te vinden in een boek van Lannoo's.
Californie & Zuidwest USA (San Francisco - Las Vegas - Phoenix - San Diego - Los Angeles). Dit boek is een echte aanrader voor diegene die deze streek gaat bezoeken.
#5 - 12-01-2004, 13:51 uur
« Laatst bewerkt op: 12-01-2004, 15:18 uur door Vegas »

marie

Hoi,

Mijn vriend en ik gaan in juni 2004 op huwelijksreis naar het zuid- westen van de VS. Wij gaan via Holland International. Zij hebben in hun gids van de VS een rondreis staan die volgens ons echt de moeite waard is. Het is de best buy 1 reis. Begint in L.A. en dan San Diego, Palm Springs, Phoenix/Scottsdale, Sedona, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, Las vegas, Death Valley, Yosimite naar San Francisco. Je kunt zelf nog een paar dagen bijboeken op verschillende plaatsen.

Suc6
#6 - 04-02-2004, 20:12 uur

marrob

Hou de afstanden wel in de gaten. 100 mijl is 160 kilometer en dat kost je al snel 2 uur. Ik neem aan dat je ook het een en ander wilt bekijken en niet alleen in de auto wilt zitten. Er zijn allerlei routeplanners om de afstanden te weten te komen en ook een wegenatlas (bijv. de Rand mcNally, te koop in NL) zal zijn diensten bewijzen.
#7 - 05-02-2004, 20:00 uur

Carolien

Wij hebben 2,5 jaar geleden een dergelijke trip gemaakt (huwelijkreis!) LA - Grand Canyon - San Francisco (3 weken). Een geweldige ervaring ! Wij hebben een 4WD met airco gehuurd, en hadden een tent mee. Ideaal! Via Hotelplan hebben we het goedkoopste aanbod gekregen : ticket, autohuur en hotelovernachting(en).
Alle NP hebben hele goede kampeerfaciliteiten, en indien geen NP voorradig, biedt een Motel6 een prima overnachting voor weinig (in ieder motel is een gids verkrijgbaar met alle Motel6 locaties in USA).
Omdat kamperen en M6-overnachtingen niet veel kosten, is het heerlijk om tussentijds een aantal nachten in een wat luxer hotel te overnachten (bijvoorbeeld in Las Vegas, op de strip!!)

Uitschieters :

- de stranden ten zuiden van Los Angeles (Orange County : New Port Beach, Laguna Beach). Na de drukte van L.A. een oase van rust en schoonheid.
- Palm Springs kan heel warm zijn, maar zeker een trip waard! Je kunt voor verkoeling met een kabelbaan naar boven, en je begeeft je in de alpen van Oostenrijk. Bizar!
- ons verblijf in Page (nabij Lake Powell). Beeldschoon, rustig en een heerlijke oase na een verblijf in NP Grand Canyon.
- Las Vegas : moet je meegemaakt hebben!
- Mammoth Lakes (onderweg van Las Vegas richting Yosemite NP) Een verrassend bergdorpje, waar 's winters veel geskied wordt!
- In San Francisco (geweldige stad, europees) : hotel nabij Union Square (dan is Fisherman's Warf en China Town op loopafstand; fietsen over de Golden Gate Bridge (tandem huren in Golden Gate Park) wijk Castro (levendig)

Heel veel plezier toegewenst!! Het is een onvergetelijke ervaring! Wij kijken er met veel plezier op terug. Sterker nog, in april vliegen we weer naar L.A. om in 2 weken naar San Francisco te rijden (Highway 1) Nu echter met onze dochter van 1,5 jaar, dus een aangepast reisschema. We kijken er nu al naar uit!
#8 - 08-02-2004, 13:58 uur
« Laatst bewerkt op: 08-02-2004, 13:59 uur door Carolien »

Koen

Hoi,

Mijn vriend en ik gaan in juni 2004 op huwelijksreis naar het zuid- westen van de VS. Wij gaan via Holland International. Zij hebben in hun gids van de VS een rondreis staan die volgens ons echt de moeite waard is. Het is de best buy 1 reis. Begint in L.A. en dan San Diego, Palm Springs, Phoenix/Scottsdale, Sedona, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, Las vegas, Death Valley, Yosimite naar San Francisco. Je kunt zelf nog een paar dagen bijboeken op verschillende plaatsen.

Suc6
Mijn vriendin en ik gaan in juli 2004 ook op huwelijksreis naar het westen van de VS. We gaan ook via Holland International. We hebben gekozen voor de Best of the Grand West. Deze autorondrit begint in L.A. en dan Palm Springs, Phoenix, Sedona, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco, Montery, Big Sur, Santa Barbara, Malibu, Santa Monica weer terug in L.A.
 
#9 - 21-03-2004, 18:05 uur

menno en linda

Mijn vrouw en ik hebben in september 2003 het rondje gemaakt, we hadden geboekt via jan doets ( heerhugowaard ) en wij vonden het op en top geregeld, we zijn nu weer bezig met een nieuwe route te plannen. w
#10 - 23-03-2004, 20:40 uur

Deion

Hoi,

Mijn vriend en ik gaan in juni 2004 op huwelijksreis naar het zuid- westen van de VS. Wij gaan via Holland International. Zij hebben in hun gids van de VS een rondreis staan die volgens ons echt de moeite waard is. Het is de best buy 1 reis. Begint in L.A. en dan San Diego, Palm Springs, Phoenix/Scottsdale, Sedona, Grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, Las vegas, Death Valley, Yosimite naar San Francisco. Je kunt zelf nog een paar dagen bijboeken op verschillende plaatsen.

Suc6

Hey dezelfde reis gaan ik en mijn vriendin doen in September, ik ben benieuwd wat je er van vindt. Ik hoor het graag !
#11 - 24-04-2004, 14:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15