Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Aanvraag voor twee????

Discussie gestart

Shahrzad

 ;)Hallo allemaal. ;)

Ik heb een paar vraagen.
Ik wil graag aan de lottery mee doen en ik woon hier samen met mijn vriend (nou we zijn verloofd) maar als ik een aanvraag indien kan mijn vriend daar ook bij of moet het apart.

Want ik wil echt heel graag hier weg, vind het de laatste jaren niet meer leuk hier. wij willen graag naar san diego naar familie van mijn vriend en willen graag een nieuw leven daar beginnen.

En trouwens ik zag dat het op nov 5 begint en sommige zeggen dat het gratis is maar wat is dat $24,50 dan en waar kan je je gratis aanmelden. En hoe groot is de kans dat je zoiets wint.

Greetz Shahrzad
#1 - 01-10-2004, 13:54 uur

roonlimburg

;)Hallo allemaal. ;)

Ik heb een paar vraagen.
Ik wil graag aan de lottery mee doen en ik woon hier samen met mijn vriend (nou we zijn verloofd) maar als ik een aanvraag indien kan mijn vriend daar ook bij of moet het apart.

Want ik wil echt heel graag hier weg, vind het de laatste jaren niet meer leuk hier. wij willen graag naar san diego naar familie van mijn vriend en willen graag een nieuw leven daar beginnen.

En trouwens ik zag dat het op nov 5 begint en sommige zeggen dat het gratis is maar wat is dat $24,50 dan en waar kan je je gratis aanmelden. En hoe groot is de kans dat je zoiets wint.

Greetz Shahrzad

Zolang jullie niet getrouwd zijn is het niet mogelijk dat hij jouw naam bij zijn aanmelding erbij zet, en andersom ook niet.
Wel is het mogelijk om wanneer een van beiden getrokken wordt alsnog in het huwelijk te treden en dus toch samen het immigratie proces doorlopen, wel moet KCC dan op de hoogte worden gesteld van jullie huwelijk ( ze hebben dan de gegevens van de partner nodig en de trouwakte).
#2 - 01-10-2004, 14:36 uur

heivalido

De kansen zijn op zich best goed, natuurlijk moet je wel de nodige dosis geluk hebben en mag je zeker niks op je kerfstok hebben zoals bijvoorbeeld een strafblad. Wij (mijn vrouw en ik) deden de afgelopen loterij voor het eerst mee en we zaten gelijk al bij de gelukkigen, dit geld ook voor mijn schoonouders, die ook een brief hebben ontvangen. Mijn vrouw en ik zijn inmiddels al medisch gekeurt en hebben komende week het laatste interview. Dus kansloos ben je zeker niet.
Via deze website kun je jezelf gratis opgeven. Houd er wel rekening mee dat als je bij de gelukkigen hoort, dat het dan niet meer gratis blijft. De keuring kost al snel 200 euro pp en ook de Visa zelf moet je na het interview betalen. Verder komen er nog kosten bij voor het in orde maken en bij elkaar zoeken van de nodige papieren.
#3 - 01-10-2004, 19:06 uur

peter24

Hoi,

Ik heb een vraag. Mag eigenlijk een man en een vrouw die getrouwd zijn allebei aparte aanvragen doen voor die DV-2006 of niet????
En hoe zit het met die kinderen?? Moeten zij nou ook die kinderen op alle twee formulieren opgeven??
Dit is toch geen probleem denk ik???

alvast bedankt.
#4 - 06-10-2004, 14:55 uur

roonlimburg

Hoi,

Ik heb een vraag. Mag eigenlijk een man en een vrouw die getrouwd zijn allebei aparte aanvragen doen voor die DV-2006 of niet????
En hoe zit het met die kinderen?? Moeten zij nou ook die kinderen op alle twee formulieren opgeven??
Dit is toch geen probleem denk ik???

alvast bedankt.

Op deze link vind je de instructies: http://www.travel.state.gov/visa/immigrants_types_diversity3.html

Maar om even kort te antwoorden, je mag als man en vrouw beiden
deelnemen. Op een aanmelding ben jij dan de principal applicant, je vrouw is je spouse en ook de kinderen horen erbij als dependent applicants. Bij de aanmelding voor je vrouw, is je vrouw de principal applicant, jij de spouse en ook daar moeten de kinderen vermeld worden.
Je maakt dus dubbel kans.
#5 - 06-10-2004, 15:23 uur

peter24

Hoi,

Dan hopen maar dat we niet er uit geggooid worden, want zij zeggen wel als je 2 keer met hetzelfde naam binnen komt dan ben je er uit???

toch??

doegg
#6 - 07-10-2004, 10:12 uur

roonlimburg

Hoi,

Dan hopen maar dat we niet er uit geggooid worden, want zij zeggen wel als je 2 keer met hetzelfde naam binnen komt dan ben je er uit???

toch??

doegg

Nee, lees de instructies maar eens goed. Jij en je vrouw zijn twee aparte personen. Jij doet een aanvraag, jij bent dus de aanvrager onder jouw naam, en je vrouw doet een aanvraag, dan is zij de aanvrager onder haar eigen naam. Alleen de personen die de aanvraag doen worden vergeleken met andere aanvragers.
In de instructies staat:

10. May a husband and a wife each submit a separate entry?

Yes, a husband and a wife may each submit one entry if each meets the eligibility requirements. If either were selected, the other would be entitled to derivative status.
#7 - 07-10-2004, 14:57 uur

peter24

Hoi,

Bedankt voor de info,maar volgens mij komt dat omdat mijn engelse taal niet echt goed is. Darom denk ik,
maar nog een vraag, bij de DV-2006 is toch alleen maar een photo nodig ??

alvast bedankt
#8 - 07-10-2004, 15:15 uur

roonlimburg

Hoi,

Bedankt voor de info,maar volgens mij komt dat omdat mijn engelse taal niet echt goed is. Darom denk ik,
maar nog een vraag, bij de DV-2006 is toch alleen maar een photo nodig ??

alvast bedankt

Niet alleen maar een foto hoor, je moet verschillende gegevens invullen in het elektronische formulier op de speciale internetsite die gedurende de registratie periode online zal zijn. Je naam, geboorteplaats, geboortedatum, nationaliteit. Niet alleen van de aanvrager, maar ook van de gezinsleden en/of kinderen jonger dan 21 jaar (ook als die niet meegaan). En daarbij een foto van ieder in jpg formaat.  De juiste eisen waar de foto's aan moeten voldoen staan ook in de instructies, het makkelijkste is om die foto eisen uit te printen en mee te nemen naar een goede professionele fotograaf die ook de mogelijkheid heeft om digitale foto's te maken en die meteen op cd-rom te zetten.
#9 - 07-10-2004, 15:49 uur

Chiefram

Hoi,

Dan hopen maar dat we niet er uit geggooid worden, want zij zeggen wel als je 2 keer met hetzelfde naam binnen komt dan ben je er uit???

toch??

doegg

In ons paspoort hebben zowel mijn vrouw als ik dezelfde voorletter en dezelfde achternaam, maar we hebben wel een andere geboortedatum en de een is man en de ander vrouw... tenminste, zo heb ik het altijd mogen ervaren, hahaha...

Dus het lijkt mij sterk dat ze alleen naar de naam kijken, terwijl je toch ook echt die andere gegevens moet invoeren...
#10 - 07-10-2004, 20:07 uur

roonlimburg

Hoi,

Dan hopen maar dat we niet er uit geggooid worden, want zij zeggen wel als je 2 keer met hetzelfde naam binnen komt dan ben je er uit???

toch??

doegg

In ons paspoort hebben zowel mijn vrouw als ik dezelfde voorletter en dezelfde achternaam, maar we hebben wel een andere geboortedatum en de een is man en de ander vrouw... tenminste, zo heb ik het altijd mogen ervaren, hahaha...

Dus het lijkt mij sterk dat ze alleen naar de naam kijken, terwijl je toch ook echt die andere gegevens moet invoeren...

Ik neem aan dat jouw vrouw ook nog een meisjesnaam heeft???
#11 - 08-10-2004, 12:29 uur

Chiefram

Ja ook, maar die gebruikt ze nooit. Ook niet in haar paspoort.

Daarnaast ken ik 2 gezinnen (in Nederland) waar zowel de man als de vrouw echt van huis-uit dezelfde achternaam hebben! Nee, het zijn ook geen neven en nichten of familie van elkaar...  ;)

#12 - 08-10-2004, 15:49 uur

roonlimburg

Ja ook, maar die gebruikt ze nooit. Ook niet in haar paspoort.

Daarnaast ken ik 2 gezinnen (in Nederland) waar zowel de man als de vrouw echt van huis-uit dezelfde achternaam hebben! Nee, het zijn ook geen neven en nichten of familie van elkaar...  ;)



de familie Jansen?
Ik dacht overigens dat op een paspoort de vrouw vermeld staat met haar meisjesnaam en daarachter getrouwd met....... of zoiets.
Maar maakt ook niet uit, ze selecteren echt niet alleen op een naam of achternaam, met 10 miljoen aanmeldingen zitten er al vlug mensen tussen die dezelfde naam hebben.
#13 - 08-10-2004, 16:02 uur

ejb

De kansen zijn op zich best goed, natuurlijk moet je wel de nodige dosis geluk hebben en mag je zeker niks op je kerfstok hebben zoals bijvoorbeeld een strafblad. Wij (mijn vrouw en ik) deden de afgelopen loterij voor het eerst mee en we zaten gelijk al bij de gelukkigen, dit geld ook voor mijn schoonouders, die ook een brief hebben ontvangen. Mijn vrouw en ik zijn inmiddels al medisch gekeurt en hebben komende week het laatste interview. Dus kansloos ben je zeker niet.
Via deze website kun je jezelf gratis opgeven. Houd er wel rekening mee dat als je bij de gelukkigen hoort, dat het dan niet meer gratis blijft. De keuring kost al snel 200 euro pp en ook de Visa zelf moet je na het interview betalen. Verder komen er nog kosten bij voor het in orde maken en bij elkaar zoeken van de nodige papieren.
En, Heivalido, hebben je schoonouders uiteindelijk inderdaad ook een visum gekregen? Vertrekken ze dan ook gelijk met jullie of komen zij later?
#14 - 14-02-2005, 16:06 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15