Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Foto verslag Florida2004

Discussie gestart

rvd4always

Kijk op http://florida2004.web-log.nl voor een foto verslag van onze vakantie florida2004, veel plezier! René  ;)
#1 - 06-10-2004, 16:51 uur

heivalido

Geweldig Rene, erg leuk om te zien hoe jullie het gehad hebben. Helaas is het voor ons toch altijd weer even slikken om al dat bekende weer te zien, we zijn er zelf nu ook 3 keer geweest en willen er al sinds 2000 gaan wonen, wat nu trouwens gelukkig ook gaat gebeuren. En een Monte Carlo....men ik zou jaloers kunnen worden, beautifull car. Ik heb met veel plezier je verslag gelezen en bekenen, bedankt hiervoor.
#2 - 07-10-2004, 00:35 uur

peperzout

hele leuke reportage rene

ik herken heel erg veel van de plaatsen die jullie gezien hebben .

ik kan mijn foto,s er naast zetten en dan maar raden welke van jullie zijn en welke de mijne

krijg er wel de kriebels en ook weer heimwee van ,maar ben er van overtuigd dat wij over niet al te lange tijd veel dingen weer gaan zien

en dan daar nooit meer weg zullen gaan

ja waarschijnlijk alleen nog maar op vakantie  naar nederland



#3 - 07-10-2004, 00:58 uur

rvd4always

Thanks Heivalido en Peperzout voor jullie bezoek aan mijn site.

Ralph en ik hebben erg genoten in Florida en wij gaan volgend jaar april weer naar USA maar dan naar Californie, Nevada, Arizona, Utah, Colorado.
Te beginnen in Denver of Los Angeles.
We boeken weer alleen een vliegticket en huurauto. De motels zien we onderweg wel weer...

De Chevy Monte Carlo is inderdaad een fijne auto. Hij trekt bij wijze van spreke de straatstenen uit de grond, wat een acceleratie!
Het is dan ook een tegenvaller als je in Nederland weer in je eigen auto moet rijden!

Suc6 Heivalido en Peperzout met jullie USA plannen,

René   ;)

#4 - 07-10-2004, 15:40 uur
« Laatst bewerkt op: 07-10-2004, 15:41 uur door rvd4always »

heivalido

Dank je wel Rene, ik begrijp precies waarom jullie volgend jaar weer naar de Usa willen  :) Wij hebben vandaag gelukkig het laatste noodzakelijke formulier ingeleverd op het consulaat en krijgen Dinsdag onze documenten in de bus waarmee we bij aankomst in welke luchthaven dan ook, definitief de USA in mogen, onze droom komt tot zover al aardig uit. Nu alleen nog ons leventje in Florida op poten zetten. Werk zoeken, huisje zoeken en alles opnieuw opbouwen. Spannend en ook wel een beetje eng, maar absoluut hetgene wat we al 4 jaar zo graag willen.
#5 - 08-10-2004, 00:35 uur

Chiefram

Hey Hein, dus het is je toch allemaal gelukt om het direkt mee te krijgen!

Nu is het helemaal 100% zeker, hahaha... Wordt spannend de komende week bij de post.  ;)

En dat 'beetje eng', dat hoort er gewoon bij, dat maakt het hele gebeuren juist lekker extra spannend, maar een ding weten wij 100% zeker: jullie zullen GEEN SEKONDE spijt hebben van jullie beslissing!

 :D
#6 - 08-10-2004, 11:30 uur

heivalido

Daar zijn wij ook 100% zeker van Chief, en de spanning van de post is ook al over want we kregen vanmorgen al de aangetekende brief. Dus we kunnen niet zeggen dat ze bij het consulaat niet snel zijn  ;)
#7 - 08-10-2004, 16:22 uur

Chiefram

Nou, dat heeft dan wel erg lang geduurd, hahahaha !!!

 :D
#8 - 08-10-2004, 16:35 uur

heivalido

ja het is toch niet te geloven, het lijkt er echt op dat de goden ons goed gezind zijn met betrekking tot de gehele procedure tot nu toe.
#9 - 08-10-2004, 16:44 uur

Chiefram

Nou, voor iemand die nog een formuliertje moest naleveren, staan jullie volgens mij echt wel op nummer 1 wat betreft de afhandeling van werkelijk alles!  :D

Zo zie je maar weer hoe moeilijk ze kunnen doen op het stadhuis, gemeentehuis of stadskantoor (hoe noem je zoiets in Rotterdam). Als je even op je strepen gaat staan dan kan het ineens dus wel!
#10 - 08-10-2004, 16:49 uur

rvd4always

Beste Heivalido,

als jullie in USA zijn is het wellicht leuk om ons hier in Nederland op de hoogte te houden van jullie nieuwe leven in USA.
In welke plaats willen jullie gaan wonen?   8)

#11 - 08-10-2004, 17:42 uur

Ebelix

Zo zie je maar weer hoe moeilijk ze kunnen doen op het stadhuis, gemeentehuis of stadskantoor (hoe noem je zoiets in Rotterdam).

Hier heet dat deelgemeente ;D
#12 - 08-10-2004, 22:31 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

heivalido

yep, alleen moesten wij voor dit document naar de Coolsingel en daar is het gemeentehuis  ;D de deelgemeente vertelde ons dat het aanvragen daar ongeveer 3 weken zou duren en in het gemeentehuis hadden we het na enig aandringen binnen 15 minuten, een brief van het consulaat doet wonderen hahahah.
#13 - 09-10-2004, 00:11 uur

heivalido

Beste Rene.

We waren al wel van plan om op dit forum aktief te blijven zodra we in Florida wonen.
Ons plan is om in Spring Hill te gaan wonen wat ongeveer 1 uur ten noorden van Tampa Bay ligt, maar deze plannen kunnen nog veranderen mochten we te ver weg van Spring Hill een goede baan vinden, Maar we gaan wel proberen om binnen de "Bay Area" te blijven. Clearwater lijkt me ook niet vervelend.
#14 - 09-10-2004, 00:14 uur

Ebelix

yep, alleen moesten wij voor dit document naar de Coolsingel en daar is het gemeentehuis  ;D de deelgemeente vertelde ons dat het aanvragen daar ongeveer 3 weken zou duren en in het gemeentehuis hadden we het na enig aandringen binnen 15 minuten, een brief van het consulaat doet wonderen hahahah.

Ja, bij de deelgemeente zijn ze bang dat ze moe worden. Deelgemeente is alleen goed voor een rijbewijs, paspoort en een uittreksel van de burgelijke stand. Voor de rest kunenn en willen ze niks. >:(
#15 - 09-10-2004, 08:33 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15