Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

e-mail

Discussie gestart

esther

Wij zijn van plan om volgend jaar mei met een camper door Californië te trekken met de kinderen.
Op de KOA campings schijnen  er "data-port" aansluitingen te zijn. Kan ik mijn laptop daarop op een of andere manier aansluiten of heb ik nog "iets" nodig. Provider??
Alvast bedankt,
Esther
#1 - 10-10-2004, 19:19 uur

Bakvet

Heb helaas alleen met National Park campings ervaring. Daar mag je vaak al blij zijn als ze koud stromend water verzorgen. Het gratis uitzicht maakt echter alles weer goed. Meestal zijn er douches in de buurt waar je voor $2 terecht kunt.

Vlgs. mij is een data port alleen maar een telefoon-socket waar je je modemkabel in kan prikken. Wat je dus nog meer nodig hebt is een inbel-provider.

American Online verspreidt CD's met 1199 uur gratis inbellen. Maar je moet wel op tijd opzeggen anders zit je er een jaar aan vast. Je kan ook lid worden van het Nederlandse AOL-zusje Compuserve. Dan kan je alvast zien hoe het werkt en de lokale inbelnummers in de VS opzoeken voor de plaatsen waar je naar toe reist, zodat je later niet een vermogen kwijt bent aan long-distance gesprekken. Netscape en Netzero zou je ook kunnen proberen die kosten maar de helft.
#2 - 17-10-2004, 01:21 uur
« Laatst bewerkt op: 17-10-2004, 01:38 uur door Bakvet »

Bakvet

De afgelopen vakantie had ik voor het eerst een laptop bij me. Ik wilde het eens uitproberen of je er veel aan hebt. Die laptop heeft een ingebouwde wifi-adapter. Ik had verhalen gehoord over hoe je vaak gratis via iemand anders z'n "hotspot" kan internetten.

Echter: geen tijd gehad om eerst thuis eens uit te proberen. In de VS bleek het ding niet te werken, ook al gaf hij geen configuratie-fouten of zo. Na een flink aantal pogingen heb ik het opgegeven. In plaats daarvan gewoon via de netwerkkabel gewerkt. Ik kon ook nergens een goede handleiding voor wifi-gebruik op die laptop vinden.

Bij thuiskomst bleek er een piepklein schakelaartje aan de zijkant van de computer te zitten. Daarmee kan je de zender (of welk onderdeel dan ook) van die wireless kaart aan of uit zetten. Die schakelaar staat standaard uit.  :-[
#3 - 22-10-2004, 13:40 uur

esther

Bedankt voor jouw informatie. Wij hebben besloten tegen die tijd dan toch maar tijdelijk een compu serve abonnement aan te vragen.
Als je nog meer tips hebt voor communicatie met het thuisfront.... we gaan pas in mei 2005.
Esther.
#4 - 24-10-2004, 16:57 uur

heivalido

Wij hebben in onze vakanties gewoon gebruik gemaakt van internet shops, waar je voor een paar Dollar een uur gebruik mag maken van internet. En volgens mij kun je deze shops toch wel overal vinden in de USA.  :D
#5 - 25-10-2004, 19:04 uur

Bakvet

Wij hebben in onze vakanties gewoon gebruik gemaakt van internet shops, waar je voor een paar Dollar een uur gebruik mag maken van internet. En volgens mij kun je deze shops toch wel overal vinden in de USA.  :D
In vrijwel iedere bibliotheek kan je gratis internetten. Meestal een half uur, soms een uur en het is altijd erg druk, vooral na schooltijd.  
#6 - 25-10-2004, 21:03 uur

Frank S

In DisneyWorld kun je naar DisneyQuest gaan (DownTown Disney West Side); op de bovenste verdieping is een lounge waar je gratis kunt internetten; er staan ca. 25 terminals.
#7 - 26-10-2004, 10:05 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15