Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies gevraagd voor route Denver Gunnison in 2 dagen plus rest naar Page

Discussie gestart

Mildred

Hallo amerika liefhebbers,

Peter en ik doen een rondje Denver (Page) Denver in 30 dagen te beginnen op vrijdag 29 mei. Ik zou graag wat advies willen voor een deel van onze route.

Dag 1 en 2:
Vertrek vanuit Denver via Boulder,  Nederland,  Peak to Peak scenic byway,   Estes Park,  Bear Lake,  Trail Ridge Road,  Granby,  Berthoud Pass,  Georgetown,  Guanella Pass Roas Scenic Route naar Grant, via  Black Canyon,  South Rim Road tot High Point, Poncha Springs naar Gunnison.
Het zou een erg mooie route moeten zijn met vele mogelijkheden om te wandelen (wat kortere wandelingen)
ca. 660 km in 2 dagen. Is dit te doen? Of missen we dan erg veel?

Dag 3:
Gunnison - Durango via Million Dollar Highway   
ca. 270 km

Dag 4:
Treinrit Durango

Dag 5:
Durango - Cortez via Ah Shi Sle Pah en Bisti Badlands 
ca. 370 km

Dag 6:
Cortez, bezoek Mesa Verde, via Aneth route 163 Mission road (Is die weg de moeite waard), misschien stukje Valley of the Gods, Monument Valley,
ca. 350 km

Dag 7:
Monument Valley , bezoek, - Page. 
ca. 200 km + rit Monument Valley

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is en dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen.

Alvast heel hartelijk bedankt voor tips.

Groetjes,
Mildred



#1 - 12-03-2009, 20:45 uur

hdeweert

Hallo Mildred
Een reis van 30 dagen ik zie er maar 7 ?
Rond de 300 km op een dag is wel genoeg. Ter indicatie Gunnison – Durango is 270 km afhankelijk of je de
Black Canyon of the Gunnison Wilderness onderweg nog wilt bezoeken ben je tussen de 3 en de 5 uur kwijt.
De treinreis Durango Silverton is een belevenis op zich.

http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=55:durango-silverton-per-trein&catid=34:utah&Itemid=53

voor een bezoek aan een van de mooie houses in mesa verde zul je  geen tijd hebben omdat deze onder begeleiding gaan en er dus
van te voren een kaartje voor gekocht moet worden.
Plaats je hele route dan is er misschien wat echt zinnigs over te zeggen.
Succes
Harm
#2 - 12-03-2009, 21:59 uur

meistershof

Hallo mildred.
Het is een mooie route en dat rijd niet zo snel daar in de bergen ,en er is zo veel te zien (veel stops)
dat je aan 2 dagen denk ik niet genoeg hebt.ook de valley of the gods is erg mooi maar is het best te rijden met een suv,
Wij reden de route met de camper (niet doen).
rond Page is er ook veel te zien ,wat extra dagen daar is ook handig.
Groeten Wim.
#3 - 15-03-2009, 15:01 uur

Mildred

Alvast bedankt voor de reacties. Ik ben nog hard bezig. Graag kom ik nog terug voor  advies!
#4 - 15-03-2009, 16:24 uur

Marianne

Hallo Mildred,

Wij zijn vorig jaar naar Mesa Verde geweest. Ik kan een overnachting in het park aanraden, het is nog een aardig eind rijden vanuit Cortez. Houd er ook rekening mee dat het midden op de dag erg heet kan zijn, hoewel dat in juni misschien nog wel meevalt. Ik weet niet of je voldoende tijd hebt als je dezelfde dag nog doorrijdt naar Monument valley, ik denk het eigenlijk niet. Voor de cliffdwellings moet je echt de nodige tijd uittrekken, de mooiste kun je alleen met een rangertour bezoeken. Wij reden ook van Mesa Verde naar Monument Valley en van daar naar Page.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag.

Ik moet zeggen dat de eerste 2 dagen mij erg vol lijken, je zult niet veel tijd hebben om te wandelen. Is RMNP al toegankelijk in die tijd van het jaar?

Marianne
#5 - 15-03-2009, 17:30 uur

Mildred

Hallo Marianne,

Ik heb zeker iets aan jullie verslagen gehad! Er leuk om te lezen en erg informatief!  Daarom ook de Cabin in Monument Valley gisteren geboekt. Ben toch nog wel aan het puzzelen voor de rest van de route.

Ik heb ook al naar Far View gekeken, maar moet nog wennen aan de prijs.

Groetjes,

Mildred
#6 - 15-03-2009, 23:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15