Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Chicago & Rockies per Amtrak

Discussie gestart

HotelYorba

Zijn er mensen die mij wat over Chicago kunnen vertellen?
ik ben een vakantie door Amerika aan het plannen, en stuitte op de stad Chicago die me ineens enorm aansprak. Zijn er mensen die er geweest zijn?

Vanuit Chicago wil ik dan per Amtrak richting San Francisco, waarbij je door de Rockies en de Sierra Nevada gaat. Schijnt helemaal fantastisch te zijn! Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben?

De oplettende lezer die voorgaande posts van mijn hand kent, zal zich afvragen of ik heel mijn reis nu herzie. nou, deels wel inderdaad!  ;D
wat ik nu denk, is met die Amtrak tot Salt Lake City, en dan per vliegtuig naar Las Vegas. Dan richting San Diego en langs de kust omhoog naar San Francisco.  8)

#1 - 07-06-2005, 13:58 uur
« Laatst bewerkt op: 07-06-2005, 13:59 uur door HotelYorba »

Chiefram

Ik woon 20 a 30 minuten van Chicago vandaan en vind Chicago een schitterende stad, ook al ben ik verre van een stadsmens en verblijf liever ergens in een buitenwijk of nog verder, hahaha...

Wat je moet doen in Chicago is naar de Sears Tower gaan en met de lift helemaal naar boven gaan. Ongelooflijk mooi, je ziet de wijde omgeving en kijkt neer op alle wolkenkrabbers! Mensen thuis denken altijd dat de foto's die ik daar gemaakt heb vanuit het vliegtuig zijn genomen.

Dan raad ik je ook aan (en dat is echt gaaf!!!) om naar het museum "Science and Industry" te gaan. Dat moet je gezien hebben.

Dan heb je nog de bekende Navi Pier. Wel toeristisch, maar ach... het is wel een deel van Chicago.

Verder zijn er voldoende dure winkelstraten en heel, heel veel lekkere eettentjes voor de luch of dinner! Je zult je niet vervelen daar!
#2 - 07-06-2005, 17:17 uur

HotelYorba

okay, wederom bedankt voor je waardevolle input, Chiefram!

Ik ben van plan er 3 nachten te blijven, dat moet wel voldoende zijn, toch?
Kun je me ook zeggen wat de 'goede wijken' zijn om een hotel te zoeken, zodat Downtown een beetje gemakkelijk te bereiken is? ik zag wel dat er een (zo op het oog) goed metro-systeem in de stad is. Is die een beetje veilig?
#3 - 08-06-2005, 08:59 uur

Chiefram

Ik weet dat er een hele gevaarlijke wijk in het zuiden van Chicago is, een zwarte wijk waar dagelijks schietpartijen zijn en waar je je beter niet kunt leten zien als je leven je lief is. Zeker als blanke zijnde.

De metro/trein is, voor zover ik weet, heel safe.

Maar gaaf me even de kans iets uit te zoeken voor je. Ik woon hier zelf nog maar net 6 maanden. vanmiddag om 13:00 uur (onze tijd) hebben wij een lunch met een vriendin die haar hele leven hier woont en is opgegroeid in Chicago zelf. Ik zal haar hierover vragen en kom er nog op terug.

Wil het zelf ook wel weten trouwens...  ;)
#4 - 08-06-2005, 14:04 uur

Chiefram

Oh ja, je hebt hier ook een GRATIS sightseeing bus rondreiden in hartje Chicago. Die laat je ook in de hele stad alle bezienswaardigheden zien en die komt (uiteraard) niet in de achterbuurten, hihi...
#5 - 08-06-2005, 14:06 uur

Chiefram

okay, wederom bedankt voor je waardevolle input, Chiefram!

Ik ben van plan er 3 nachten te blijven, dat moet wel voldoende zijn, toch?
Kun je me ook zeggen wat de 'goede wijken' zijn om een hotel te zoeken, zodat Downtown een beetje gemakkelijk te bereiken is? ik zag wel dat er een (zo op het oog) goed metro-systeem in de stad is. Is die een beetje veilig?

Zo, ik heb het vanmiddag even nagevraagd en haar advies is om weg te blijven uit Zuid Chicago waar de zwarte wijken zijn. Dit is echt gevaarlijk om je daar te begeven, zelfs al zou je zelf zwart zijn en daar niets te zoeken hebben.

De metro, dat zijn er meer dan een, allemaal onder verschillende namen/ondernemingen en deze zijn veilig. Neem alleen geen metro richting het Zuiden, want ze komen ook in de wijken die ik zojuist besproken heb.

Downtown Chicago is een hele veilige en schone stad, ook 's avonds.

Ben het alleen van die hotels vergeten te vragen, sorry...
#6 - 09-06-2005, 01:35 uur

HotelYorba

nou ja als je zegt dat 't behalve in Zuid Chicago overal wel veilig is, dan zullen daar de hotels ook wel goed zijn, toch?  ;D

die gevaarlijke wijk in 't zuiden... kun je daar zomaar belanden als je 't ene moment nog midden in downtown staat, en dan eens een verkeerde afslag neemt? of is het echt een heel eind buiten het centrum?
(ik ben helemaal geen bangebroek!  ;D)
#7 - 10-06-2005, 10:13 uur

Chiefram

Nee hoor, in downtown ben je overal veilig in Chicago. Je moet echt ver zuidelijk gaan en dan ook nog eens een gigantische snelweg oversteken. Je ziet al aan de gebouwen dat je er niet wilt zijn van te voren. Dus beweeg je vrij in Chicago, er is niets om bang voor te zijn.

 ;)

Ik persoonlijk hou helemaal niet van grote steden, mar Chicago is schoon en netjes en de mensen zijn er vriendelijk. Ik voel me er in iedergeval heel erg veilig. Nou, als ik dat al zeg...

 ;) :D

Vraag anders bij het hotel waar je verblijft of ze op een kaart/map willen aangeven uit welke buurten je weg moet blijven. Maar nogmaals, je loopt er echt niet 'zomaar' in hoor!  ;)

#8 - 10-06-2005, 14:49 uur

Chiefram

PS Als je er toch onverhoopt in terecht komt, wil je dan wat foto's voor ons maken?

 ;D ;D ;D
#9 - 10-06-2005, 14:50 uur

HotelYorba

ja wie weet komt de thrillseeker in mij nog wel naar boven en ga ik daar lekker met een mooie camera staan zwaaien!  ;D

#10 - 10-06-2005, 15:51 uur

Chiefram

ja wie weet komt de thrillseeker in mij nog wel naar boven en ga ik daar lekker met een mooie camera staan zwaaien!  ;D

Ik denk dat ze daar zo verbaasd zouden staan kijken als je daar als blanke eventjes met een dure digitale kamera de wijk staat te fotograferen, dat ze je gewoon vergeten te beroven of dood te steken...

 ;D
#11 - 11-06-2005, 03:33 uur
« Laatst bewerkt op: 11-06-2005, 03:33 uur door Chiefram »

Mrjn

Wat ook geinig is om te doen, is de Untouchables tour. In een oude gevangenisbus wordt je door nep-gangsters rondgeleid door Chicago's oude gangsterwijken en de verhalen over Al Capone en zijn vriendjes (en vijanden) worden verteld. Het is een beetje kitscherig, maar wel leuk.
http://www.gangstertour.com/
#12 - 11-06-2005, 09:53 uur

Mrjn

Ik weet niet of ik je nick goed interpreteer en ik weet ook niet wanneer je precies in Chicago bent, maar 29, 30 en 31 augustus treden de White Stripes op in Chicago.
#13 - 11-06-2005, 17:35 uur

Chiefram

Ik weet niet of ik je nick goed interpreteer en ik weet ook niet wanneer je precies in Chicago bent, maar 29, 30 en 31 augustus treden de White Stripes op in Chicago.

Ohhh... en die zijn GOED !!!!

I like the songs "Hardest Button" and "Seven Nation Army", die ze op MTV hebben gebruikt bij die 4 jongens die in groepjes van 2 gingen rondtrekken in Europa en Afrika...

Vorige week was het de Dave Matthews Band die in Chicago optrad...
#14 - 12-06-2005, 06:43 uur

HotelYorba

Ik weet niet of ik je nick goed interpreteer en ik weet ook niet wanneer je precies in Chicago bent, maar 29, 30 en 31 augustus treden de White Stripes op in Chicago.

HotelYorba is inderdaad een van mijn favoriete White Stripes songs. Ben geen 'fan' of zo (na je puberteit ben je toch nooit meer echt ergens 'fan' van ...?  :)) maar vind ze wel heel erg leuk. De naam HotelYorba heb ik vooral gekozen omdat ik 't een mooi woord vind...
enfin, pas 5 sept vlieg ik naar Chicago dus die concerten zal ik moeten missen... was best leuk geweest!

De tip van de gangster-tour vond ik ook leuk, mrjn! misschien ga ik die wel doen, lijkt me best lache!

wat ik overigens wel zag, dat ik die dagen in Chicago wel eens naar een baseball-wedstrijd kan gaan!
hebben mensen daar ervaring mee? als in: kan ik op de dag zelf nog een kaartje kopen, of is dan mijn kans al voorbij; wordt dat altijd 's avonds gespeeld; hoe duur is zoiets; hoe lang duurt zo'n partijtje baseball?
(ik zal niet vragen de regels uit te leggen  ;D ; het lijkt me vooral leuk om zo'n All-American ervaring mee te pakken!)
#15 - 12-06-2005, 18:38 uur
« Laatst bewerkt op: 12-06-2005, 18:41 uur door HotelYorba »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15