Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Chicago & Rockies per Amtrak

Discussie gestart

Mrjn

@Chiefram: Highland Park is toch min of meer een voorstad van Chicago? Misschien kun je met je zoon naar de White Stripes?

@HotelYorba, ik meende me al vaag te herinneren dat je het ergens over september had gehad, maar was te lui om te zoeken. En ik heb misschien Chiefram weer op een idee gebracht  ;D

Vorig jaar zijn we naar een wedstrijd van de Chicago Cubs geweest, maar een kennis had kaartjes voor ons geregeld. Ik kan je dus niet vertellen of het moeilijk is om aan kaartjes te komen. De kennis was nogal een ritselaar... Er zijn 2 teams in Chicago, de Chicago Cubs en de White Sox. De eerste spelen op Wrigley Field dat je misschien wel kent van onder meer de Blues Brothers. En het kan natuurlijk zijn dat geen van beide teams een thuiswedstrijd heeft in de periode dat je er zit.
Een wedstrijd duurt ongeveer een week. Je kunt er bijna zeker van zijn dat de weekendkaartjes allemaal weg zijn, maar je kunt geluk hebben door de weeks. Maar dan heb je waarschijnlijk geen geweldige stoel en uitzicht.
Ik vond het geweldig. Snapte geen snars van de spelregels, maar de sfeer was erg goed. Komt natuurlijk ook door de emmers bier en de hotdogs, maar toch  ;) En wat ik heel leuk vond, was dat er net zoveel vrouwen als mannen in het publiek zitten.

Een ander idee is het bijwonen van de opnames van een aflevering van Jerry Springer. Het schijnt redelijk makkelijk te zijn om daarvoor kaartjes te krijgen. De Oprah Winfrey show wordt ook in Chicago opgenomen, maar het is nagenoeg onmogelijk om daarvoor aan kaarten te komen. Tenzij je iemand kent.
#16 - 12-06-2005, 19:51 uur

HotelYorba

zover ik kon zien zijn er wel thuiswedstrijden in de dagen dat ik er ben, dus wat dat betreft moet 't kunnen. Nu nog kijken of ik kaartjes kan regelen...
Maar opnames van Jerry Springer lijkt me ook wel een mooi alternatief, mocht dat niet lukken met die baseball!!  :o
Ga ik ook met stoelen gooien!!
#17 - 15-06-2005, 08:59 uur

Chiefram

Ik hoor het alweer... HotelYorba Goes Aggressive!  :-X

 ;D ;D ;D

Geen idee of Highland Park een voorstad van Chicago is, zou misschien best wel eens kunnen, alhoewel Chicago in (dacht ik) Cook County ligt en Highland Park in Lake County. Ik weet niet of je je dan nog een voorstad mag noemen.

Overigens is het toch nog een half uurtje rijden hoor (zonder file) om naar Chicago zelf te gaan.

Het gebied dat 'onder' ons ligt, wordt ook wel Chicagoland genoemd, terwijl ze het hier (waar wij wonen) weer de North Shore noemen. Volgens mij ligt Highland Park NIET in Chicagoland, maar er is wel een overlapping van deze gebieden. Skokie bijvoorbeeld is Chicagoland maar ook weer North Shore.

Eenvoudig allemaal hier he? LOL!

#18 - 15-06-2005, 18:38 uur

Mrjn

Hehehe, ik dacht inderdaad te simpel. Het ligt wel redelijk dicht tegen Chicago aan, dus het zal wel een soort voorstad zijn. Maar als het in een andere county ligt, waarschijnlijk niet, inderdaad.
#19 - 16-06-2005, 11:40 uur

Chiefram

Zo dichtbij ligt het nou ook weer niet hoor! LOL!



#20 - 17-06-2005, 05:31 uur

Mrjn

Een half uurtje is toch nix, naar Amerikaanse begrippen? Dan woon je praktisch in Chicago  ;D

Ik had in mijn RandMcNally kaartenboek zitten kijken en daar is het minder duidelijk te zien wat nou allemaal Chicago is en wat niet. Jouw kaartje is duidelijker dan die waar ik mijn idee op gebaseerd had.

Maar het is duidelijk, je woont niet in een voorstad van Chicago  ;D
#21 - 17-06-2005, 11:18 uur

Loek

Ik weet niet hoe dat in Chicago werkt, maar hier in de omgeving van Denver spreekt men van de greater Denver Metro Area, hetgeen het stedelijke gebied van Denver aangeeft.  In Denver zelf wonen ongeveer 500,000 mensen, maar in Metro Denver wonen 3.5 miljoen mensen.  Daar horen ook de omringende (voor)steden bij.  Bijvoorbeld de stad Aurora waar ik woon, die inmiddels bijna net zoveel inwoners heeft als Denver.   Het gebied van Denver Metro Area strekt ongeveer van Golden in het Westen tot Aurora in het Oosten (ongeveer 40 miles) en van Longmont in het Noorden tot Castle Rock in het Zuiden (ongeveer 70 miles).  Een vrij groot gebied dus.

Hebben ze niet een dergelijke aanduiding voor het Chicago stedelijk gebied?

#22 - 17-06-2005, 18:44 uur

Chiefram

Een half uurtje is toch nix, naar Amerikaanse begrippen? Dan woon je praktisch in Chicago  ;D

Nee, een half uurtje is hier echt niets! Sterker nog, anderhalf uur autorijden om bij een winkel of restaurant te komen is hier normaal. In Nederland vragen ze of je achterlijk bent als je anderhalf uur gaat rijden voor een hapje eten of om iets te kopen... (Je moet in Nederland nog uitkijken of je dan nog wel binnen de landsgrenzen zit, hahahaha).
#23 - 17-06-2005, 23:00 uur

HotelYorba

Ik weet niet hoe dat in Chicago werkt, maar hier in de omgeving van Denver ......

Hee Loek!
da's nou interessant, dat je even meldt dat je in (omgeving van) Denver woont.  :)
't Is namelijk mijn bedoeling om vanuit Chicago dus de Amtrak te pakken tot aan Denver, om dan de volgende dag weer verder te gaan. om ong half acht 's ochtends kom je daar dan aan, dus heb ik ongeveer 24 uur om de volgende ochtend om 8:00 de reis weer te vervolgen.

Dus mijn vraag aan jou als omgevingsdeskundige  ;D : wat kun je me aanraden in die 24 uur Denver? is dat voldoende om een mooie indruk van de stad te krijgen? weet je ook of er gemakkelijk een hotel in de buurt van het station te vinden zal zijn? alle tips zijn welkom!
alvast bedankt!
#24 - 20-06-2005, 09:00 uur

Chiefram

Nou... Mocht Loek iets nodig hebben uit Chicago dan kan ik je wel het 'pakketje' meegeven, welke je dan vervolgens bij Loek in Denver aan hem kunt overhandigen.

Dus Loek... nog iets nodig van hier vandaan?  ;D ;D ;D
#25 - 20-06-2005, 19:29 uur

Loek

Ik zou niet weten wat ik uit Chicago zo moeten laten komen  ???
Ik heb hier alles al wat mijn hartje begeert  ;D

Wat kun je in Denver doen in 24 uur?  Je komt aan op Union station dus je zit meteen al down town.  Ik zou een hotel pakken in down town, niet tever van het station.  Je kunt dan de state capitol bezoeken, afhankelijk van welke dag je arriveert kun je misschien bij de Denver Mint terecht.  Verder is een bezoek aan de Denver Library de moeite waard (even internetten en de bovenste verdieping bezoeken).  Verder is het Fire Fighter's museum leuk, Molly Brown house en uiteraard even window shoppen op 16th Street Mall.  's Avonds ergens eten in LoDo (Lower Down Town) misschien nog even in de kelder van Wykoop brewery naar "Comedy Works" show en dan is je dag wel gevuld.  Goeie plek om te eten vlakbij Union Station is "Chop House".  Of als je budget wat ruimer is "Morton's of Chicago" (kom je toch net vandaan) of "Ruth's Chris Steakhouse".  
#26 - 20-06-2005, 22:16 uur

Chiefram

Mjammie!

Ruth's Chris Steakhouse hebben wij ook in Northbrook (een plaatje tegen Highland Park aan). Het is ons nog niet geluk om met z'n tweeden onder de $200 dollar te blijven, hahaha...

Geen idee hoe het in Denver is, maar hier kun je niet in spijkerbroek naar binnen. Hou daar dus rekening mee, als je gaat en je hebt een rugzakje bij je, haha...

#27 - 21-06-2005, 01:55 uur

HotelYorba

Nou... Mocht Loek iets nodig hebben uit Chicago dan kan ik je wel het 'pakketje' meegeven...

sorry, maar ik ga daar in amerika toch echt niet met duistere pakketjes sjouwen!  ;D voor die handel-in-de-marge zoek je maar een andere sucker!  ;D

@Loek:
bedankt voor je tips, daar heb ik zeker wat aan! sowieso door te weten dat je al meteen downtown zit, zodat er geen uur verloren hoeft te gaan. Maarre... wat is er op de bovenste verdieping van de Library te vinden?
#28 - 21-06-2005, 12:22 uur

Loek

Nieuw!
Geen idee hoe het in Denver is, maar hier kun je niet in spijkerbroek naar binnen. Hou daar dus rekening mee, als je gaat en je hebt een rugzakje bij je, haha...

This is cow town man, hier kun je overal met een spijkerbroek naar binnen.  Zolang je maar schoenen aanhebt en je paard buitenlaat  ;D ;D ;D

@Loek:
bedankt voor je tips, daar heb ik zeker wat aan! sowieso door te weten dat je al meteen downtown zit, zodat er geen uur verloren hoeft te gaan. Maarre... wat is er op de bovenste verdieping van de Library te vinden?

Mooie uitzicht, maar voor nederlanders wel grappig omdat hier de G7 vergaderden toen Wim Kok voorzitter was.  De namen van de deelnemers staan daar nog in keine bronzen plaatjes aangegeven, dus ook de naam van Wim Kok.


#29 - 21-06-2005, 17:01 uur
« Laatst bewerkt op: 21-06-2005, 17:06 uur door Loek »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15