Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

EAA AirVenture Oshkosh (27-7 .. 2-8)

Discussie gestart

texel2001


http://www.airventure.org/

Hallo ik zal me even voorstellen; Pieter, 46, uit Zoetermeer en gek van vliegen.

M'n vader (74) en ik gaan naar bovenstaand event. Een lang gekoesterde droom wordt werkelijkheid.

Wat is het plan:

* Tickets Amsterdam - Chicago vv.   KLM
* Camper Cruise America
* Hotelnachtje uitslapen (anders krijg je die camper niet mee)
* Campsite bij Oshkosh regelen (heb contact met twee sites moet enkel nog kiezen en reserveren)
* Kaartjes voor de EAA online regelen
* Rand Mcnally 2009 (gekocht via bol.com)
* TomTom USA maps regelen.

We gaan dus 3 weken en het volgende plan is gerezen.
We overnachten de eerste 3 nachten op KOA Kampings. Burgerlijk wellicht maar wel makkelijk.
Elke dag toeren we naar een KOA op zo'n 3 uur rijden. We zien wel geen haast. Als
we maar op tijd in Oshkosh zijn.

Op de vierde dag komen we aan in Oshkosh en blijven daar tot het einde van de EAA.
Na de Eaa gaan we verder en doen we weer het zelfde 3 uur rijden en dan overnachten.
Op de laatste dag dumpen we de camper weer in Chicago en weer terug naar Amsterdam.

Is het handig om die KOA sites al van te voren te regelen? Of hebben ze altijd wel plek.
Bellen kan ik lokaal altijd even.


Plan hieronder, tips of ideeen?


#1 - 16-02-2009, 23:27 uur

hdeweert

Hallo

Welkom op het USA 4 All Forum. Geweldig dat je je droom werkelijkheid kan maken.
Het word een rondje Lake Michigan en zal ongetwijfeld een mooie tocht worden ondanks dat het geen gebied
is waar de doorsnee toerist naar toe gaat. De Campsite bij Oshkosh zou ik zeker nu al reserveren
want zo te zien word het daar erg druk.

Harm
#2 - 17-02-2009, 07:59 uur

Hans B

De brug en de "zee"sluizen bij Sault St.Marie, de grensovergang tussen Canada en de VS zijn de moeite waard.
Verder heb je nog een National Park, Painted Rocks waar ik zelf niet geweest ben, omdat het die dag goot van de regen.
Voor info kun je terecht op de site NPS.GOV.

Verder was ik zelf op camper'door'reis en helaas één week te vroeg voor het evenement.

Als sportliefhebber kun je een honkbalwedstrijd bijwonen in Chicago (Soxs of Cubs).

Op je kaartje is het niet heel erg goed te zien, maar ga je nog naar St.Louis.
Moet je natuurlijk The Arch bezoeken en even helemaal bovenin gaan.

veel plezier, Hans
#3 - 17-02-2009, 08:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Ik ben zelf ook wel een vliegtuigliefhebber; actief modelvlieger met veel interesse in de echte luchtvaart. Heb al vaker over dit evenement gelezen en over gehoord. Ik zie op je kaartje dat het in Wisconsin ligt wat dus niet heel ver uit de buurt is van waar ik dan woon. Google Earth directions vertelt mij dat het ongeveer 7 uur rijden is... Is heel goed te doen!!

Veel plezier met de voorbereidingen en de reis en bedankt voor de tip! Wellicht kom ik ook een weekend poolshoogte nemen!

Gr. Pieter
#4 - 17-02-2009, 16:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

margriet

hallo.
Ja , ik zou zeker alles van te voren boeken.  Het is normaal niet zo druk in Wisconsin, maar met de EAA is het een gekkenhuis, zeker bij Oshkosh.   Ik woon er 1.5 vandaan.  Ik kom oorspronkelijk uit schagen. grappig hoor.  Als je meer info wilt hebben, meld het me even, ik kom over 3 weken naar nederland, en zou misschien info voor je kunnen meenemen.    Veel succes.  Margriet
#5 - 14-03-2009, 21:42 uur

margriet

haha, ik zie dat jullie ook door green bay komen.   Kom even bij me langs op de koffie.  Daar woon ik nl.   groetjes margriet.
#6 - 14-03-2009, 21:44 uur

texel2001

@ Margriet,

Leuk dat je reageerd!.  We houden ons aanbevolen voor een bakkie! 't wordt nog een drukke trip want in Oshkosh zelf moet ik ook al op de koffie bij een aardige Amerikaanse fam.

Camper is geregeld. Gewoon naar de USA gebeld en binnen een half uur was alles ok.


Later.....


Pieter.
#7 - 14-03-2009, 22:59 uur

margriet

hoi pieter.  Moet ik nog wat voor je meenemen?  Meld het maar even.  Ik kan zo even langs de Tourist info voor je.   
Ben over 3 weken 15 minuten bij je vandaan in Bleiswijk.        Groetjes margriet.
#8 - 14-03-2009, 23:08 uur

texel2001

Zo het is al weer wat kompleter geworden.
Heb de afgelopen tij niet stil gezeten.

Als eerste een bedankje aan Margriet. Margriet :afro:, wonend in Green Bay, heeft voor mij de aanbetalingen geregeld voor de campsite.

Wat is het plan:

* Tickets Amsterdam - Chicago vv.   KLM
Dat is dus British Airways geworden. Lekker EUR1300 ($1800) goedkoper dan KLM voor 2 buissinessclass tickets.
* Camper Cruise America
Na navraag hier bij het Arke reisburo gewoon de online chat van Cruise America gebruikt. Terrie (CA) belde uit Arizona op om via chat en telefoon eea te regelen. Half uurtje later was alles OK
* Hotelnachtje uitslapen (anders krijg je die camper niet mee)
Moet ik nog doen. Zoveel keus in Chicago
* Campsite bij Oshkosh regelen (heb contact met twee sites moet enkel nog kiezen en reserveren)
Is geregeld via Margriet :afro:
* Kaartjes voor de EAA online regelen
Online en super simpel
* Rand Mcnally 2009 (gekocht via bol.com)
Is binnen
* TomTom USA maps regelen.
Staat op de pda en werkt. Enkel nog wat handige POI files sponzen.

We gaan dus 2 weken en 2 dagen en het volgende plan is gerezen.
We overnachten de eerste 3 nachten op KOA Kampings. Burgerlijk wellicht maar wel makkelijk.
Elke dag toeren we naar een KOA op zo'n 3 uur rijden. We zien wel geen haast. Als
we maar op tijd in Oshkosh zijn.

Op de vierde dag komen we aan in Oshkosh en blijven daar tot het einde van de EAA.
Na de Eaa gaan we verder en doen we weer het zelfde 3 uur rijden en dan overnachten.
Op de laatste dag dumpen we de camper weer in Chicago en weer terug naar Amsterdam.
Na het dumpen van de camper nog een keer een nachtje downtown Chacago. en de volgende dag pas terug.
Ik wil nog wel zon boottocht maken op Lake michigan. Maar moet nu nog wel geregeld worden



#9 - 15-05-2009, 21:51 uur

Hans B

Veel plezier.
Hans
#10 - 16-05-2009, 10:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Staceybeesie

Dat lijkt mij een hele leuke en weer eens andere  route!
Ben benieuwd hoe jullie het vinden.
Behalve dan het vlieg evenement, dat zal zeker weten goed bevallen zo te lezen ;-)
#11 - 16-05-2009, 16:28 uur
Groetjes Petra

texel2001

Ech wel!

Straks gaan we.......



#12 - 22-07-2009, 01:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15