Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Great Lakes rondreis

Discussie gestart

Harrie

Wie heeft er nog een voorbeeld rondreis rondom the Great Lakes voor mij?
Beginnend en eindigend in Toronto.
Alvast bedankt.

Harrie
#1 - 21-01-2007, 14:37 uur

Johan

Ik heb vorig jaar een rondreis gedaan bij de Great Lakes, dan met name Lake Michigan overigens. Nieuwsgierig vraagje, waarom beginnend en eindigend in Toronto?
Heb je al een route bepaald en hoe reis je?

#2 - 21-01-2007, 19:49 uur

Harrie

Beste Johan,

We gaan via Toronto vanwege de goedkope tickets van Air Transat. De rondreis gaan we maken met een huurauto. Zelf heb ik nog geen route bepaald maar ben me aan het orienteren wat er te doen en te zien valt rond de grote meren. Het "rondje" moet meer inhouden dan alleen Lake Michigan.

Thx,

Harrie
#3 - 22-01-2007, 18:40 uur

Johan

Harrie,

Hieronder alvast een deel van onze ervaringen vorig jaar.

Michigan is een mooie natuurlijke staat met goede interstates en state highways. Opvallend was het weinige toezicht van de politie op de wegen in Michigan. De westkant van Michigan is wat ons betreft het mooiste, uiiteraard grenzend aan Lake Michigan, rustige natuurlijke zandstranden en kleine baaitjes waar het bij lekker weer goed toeven is. Het water van Lake Michigan is erg zuiver en goed om in te zwemmen, ook qua temperatuur. De wat drukkere stranden van Michigan hebben veelal een bewaakte parkeerplaats waarvoor je hooguit enkele dollars betaald. Voor de Nederlanders is het plaatsje Holland natuurlijk een must. Je kunt er een aantal themaparkjes bezoeken met als onderwerp uiteraard Nederland. De traktatie bestaat uit een heuse en hilarische klompendans, nagebouwde NL straatjes en een originele windmolen uit Nederland: De Zwaan. Verder krijg je wat oude folklore te zien waardoor menig Amerikaan zal gaan denken dat dit landje alleen maar kaas verkoopt, windmolens heeft en het carrousel orgel heeft uitgevonden. Op zich bijzonder om de orgelversie van het kleine cafe aan de haven aan te horen midden in Amerika. Hoger aan de westkust gelegen is Sleeping Bear National Lakeshore. Hoge natuurlijke duinen die je laten neerkijken op een smal zandstrand. De ware liefhebber loopt vanaf de steile duinen naar beneden om na het pootje baden de klim naar boven weer te wagen. De meeste bezoekers krijgen overigens al na enkele meters spijt van hun actie gezien het feit dat de duinen erg steil zijn en de klim naar boven toch zo'n 150 meter is. In los zand een behoorlijke opgave. Het allermooiste deel van Michigan is de upper penninsula met als hoogtepunt Pictures Rocks National Lakeshore. Mooie gekleurde rotsformaties en idyllische stranden grenzend aan Lake Superior. In tegenstelling tot Lake Michigan is Lake Superior nou niet bepaald het warme water waar we inmiddels aan gewend waren. Alhoewel het ons wel is gelukt blijft het toch een hele uitdaging om in Lake Superior te zwemmen want het water is behoorlijk koud. Langer zwemmen dan een uurtje is niet raadzaam vanwege het risico op onderkoeling (ook in de zomer). Daarnaast is een bezoek aan de Mackinac bridge (de scheiding tussen lower Michigan en de upper penninsula maar ook tussen Lake Michigan en Lake Huron) ook de moeite waard. De brug is 5 mijl lang en ten tijde van het schrijven van dit stuk de langste brug van het westelijke halfrond. De brug kan windsnelheden van meer dan 600 km per uur aan. Op 5 september (Labor Day) is de brug in de ochtend geopend voor voetgangers.
#4 - 22-01-2007, 19:32 uur

Ruud2004

In 2004 zijn wij (kamperend) rond Lake Michigan getrokken.  Begonnen en eindigend in Chicago.

Chicago: zeker de nodige tijd voor uittrekken.  Geweldige stad, goed winkelen, wereld beroemd "Shed-aquarium"  Blijf wel uit de verkeerde wijken aan de zuidzijde (East-Chicago en gary)  Mooie (gratis) dierentuin in het Lincoln Park.

Holland: Leuk plaatsje aan Lake Michigan.  De naam zegt het al.

Niagara Falls: mag zeker niet ontbreken, spreekt voor zich.

Toronto: ook de nodige tijd voor uittrekken (CN-Tower, Kensington-market en China Town, waterfront)  Koop daar een dagkaart voor het OV.  Erg goedkoop (gehele gezin voor 7 CDN) en je kan alles goed bereiken met tram, bus en metro.

Algonquin Nat. park: Geweldig mooi natuur.  Huur een kano en peddel het park in om een kampeerplaatsje te zoeken

Bovenzijde Lake Michigan is eigenlijk een héél saai stuk. Behalve dan de "Berenfarm" in Newberry (Boven in Michigan)

Manitowoc: Bezoek aan het Maritiem museum daar is zeer de moeite waard.


Wij hebben 12 dgn over het rondje gedaan. Er voor en er na verbleven wij in de buurt van Chicago.

Suc6
#5 - 22-01-2007, 19:34 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Harrie

Ruud en Johan,

Bedankt voor jullie reacties. Hier heb ik zeker wat aan. Ik houd me aanbevolen voor meer tips ook over de andere meren.

Thx,

Harrie
#6 - 22-01-2007, 20:34 uur

PetraVS

Hoi Harrie, 

Hieronder reisverslagen en foto's van mij in dat gebied (mijn schoonvader woont in Muskegon in West- Michigan, mijn broer in Ottawa, waardoor we veel rond Lake Ontario te vinden zijn, deze zomer waren we ook bij Lake Superior in Minnesota):
http://michigan2004nl.blogspot.com/  -- Reis naar West-Michigan (inclusief Holland)

http://travel.webshots.com/album/362299957xivEvt?start=0  -- o.a. foto's Thousand Islands in Lake Ontario, Kingston is ook een erg leuk plaatsje, net als Guananoque en meer

http://midwest2006nl.blogspot.com/ --- reis naar Michigan, Wisconsin en Minnesota, afgelopen zomer

http://travel.webshots.com/album/554917991dBDMhC --- Foto's Michigan, Wisconsin, Minnesota afgelopen zomer

En nog wat foto's: http://outdoors.webshots.com/album/157524598buKmfc
#7 - 23-01-2007, 02:16 uur

Marianne

Gisteren zag ik in een boekhandel een Lannoo gids over The Great Lakes.
Er worden meerdere routes gegeven die elkaar kruisen, zodat je ook makkelijk routes kunt combineren.
Ik vind de Lannoo gidsen altijd heel plezierig omdat ze niet alleen stil staan bij de bezienswaardigheden, maar ook goede routes uitstippelen.

Heb even gegoogeld en vond onderstaande omschrijving:
In de gids over The Great Lakes vind je drie schitterende routes: ze leiden je door de meest fascinerende landschappen en langs de belangrijkste steden van het grensgebied tussen Noord-Amerika en Canada. Naast de romantische kusten en stranden aan het Lake Michigan, de bruisende Niagara-watervallen en de vele nationale parken wordt ook ruim aandacht besteed aan traditionele landelijke stadjes aan de Mississippi en de oevers van de meren. Wie zich liever laat meedrijven in levendige metropolen met een multiculturele scene en wie wil genieten van een schitterende architectuur, voelt zich zeker thuis in Chicago en Toronto.

Marianne
#8 - 18-02-2007, 10:30 uur

Harrie

Marianne, Petra,

Bedankt voor je tip. Ik heb het boek intussen gekocht. Er worden inderdaad interessante routes besproken.  2006-01

Daarnaast heb ik door de foto's van Petra een aardig beeld kunnen vormen van de omgeving.  2006-05

Grtz,

Harrie
#9 - 02-06-2007, 13:15 uur

mach4

Hoi, wel een interessante vraag, maar er zijn hier 5 grote lakes en dan nog een paar honderd kleine.
En een rondreis lijkt me zomers een heel goed idee, maar swinters vanwege de kou niet zo'n goed idee.
Groetjes Cor Linwood Michigan :afro:
#10 - 11-09-2009, 20:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15