Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Illinois, waar wonen?

Discussie gestart

lisamonasmile

Hallo,

Wij zijn van plan om naar Illinois te verhuizen.
Wie heeft tips, informatie etc ...
Wat is de mooiste en beste plek om naartoe te trekken binnen deze staat?

Dank je!
#1 - 15-12-2011, 14:28 uur

Yessica

Je vraag roept bij mij alleen maar meer vragen op  :)

Op basis van wat voor visum wil je vertrekken?
Zijn jullie getrouwd?
Waarom Illinois? Ben je hier wel bekend gezien je vraag?

'Zo maar even' naar Amerika vertrekken behoort helaas niet tot de mogelijkheden...
#2 - 16-12-2011, 11:23 uur



lisamonasmile

hallo Yessica,

inderdaad, sorry voor mijn ietwat koude vraag, ... en om meteen met de deur in huis te vallen, ...
hieronder wat meer uitleg:
ik wil graag met een J-1 visa vertrekken voor enkele maanden/jaren, uitwisselingsprogramma, samen met mijn partner.
we hebben illinois gekozen omdat de kans om daar terecht te kunnen groter was dan in de andere staten.
maaaaar, we zijn NIET getrouwd, ... kan mijn partner via mij (met mijn J-1 visa) een J-2 visa verkrijgen als we niet
getrouwd zijn?
en moet hij ook een bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen?
wie kan mij antwoorden?

groetjes aan iedereen en dank je wil

#3 - 02-01-2012, 20:05 uur

Pieter79

In het algemeen betekent niet getrouwd ook niet mee gaan op een visum.
Als je e.e.a. zeker wil weten (op z'n minst de meest actuele informatie) moet je op uscis.gov kijken.

Gr. Pieter
#4 - 03-01-2012, 00:35 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bleostic

Als je naar Illinois wilt, zul je moeten kiezen tussen stad en platteland. Ik woon zelf op 20 min. rijden van Peoria, een stad vergelijkbaar met Alkmaar wat betreft inwoner aantal. Chicago is een aanrader als je van de grote stad houd, ook een wat meer internationale sfeer daar. Mocht je het platteland kiezen, en dat is het merendeel van Illinois, dan is "the sky the limit". Denk daarbij dan wel aan het feit dat de meeste mensen op het platteland niet veel weten van wat er buiten de VS gebeurd. Mensen hier zijn over het algemeen aardiger en vriendelijker dan de gemiddelde Nederlander. Wat betreft criminaliteit kun je je het beste buiten de stad vestigen, een dorpje op 20 tot 30 min. afstand en de criminaliteit is bijna nul al geld dit niet voor Chicago. Over het algemeen zul je je willen vestigen in een subburb van een stad(je) lijkt mij.
#5 - 04-01-2012, 21:51 uur
"A bad man is worse when he pretends to be a saint."

lisamonasmile

Hallo,

Dank je wel voor het duidelijke antwoord!
Ondertussen heb ik ook alle nodige antwoorden verkregen ivm de visa's J-1 en J-2. Via de Belgische ambassade, meteen klaar en duidelijk antwoord, ... (Ik ben Belgische, ...)
Dus, Bleostic, als ik het goed begrijp dan kies ik beter voor het platteland, net buiten de grote stad?
Voor mij maakt het in principe niet veel uit waar ik woon maar de gedachte om op het platteland te wonen spreekt me enorm aan.
Voorlopig kan ik echter geen concrete plannen gaan maken want ik moet eerst wachten tot wanneer mij een streek (stad, dorp) toegewezen wordt.
Er waren duidelijk veel meer werkplaatsen beschikbaar in Illinois dan in de overige staten, vandaar mijn keuze voor Illinois. Maar het zou heel goed kunnen dat ik eind januari een telefoontje krijg met de vraag of ik bv in California zou willen werken (wat natuurlijk TOP zou zijn).

Heb jij makkelijk woonruimte gevonden Bleostic? En hoe ben jij in Illinois verzeild geraakt?

Groetjes en een fijn weekend allemaal (straks)
#6 - 05-01-2012, 11:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15