Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mijn eigen camper wegbrengen

Discussie gestart

Hans B

Komende zomer ga ik met de camper weer een ander hoekje opzoeken.
Mijn eerste stuk gaat van Syracuse (NY) naar de Badlands (SD).
Als punten die ik wil aandoen heb ik op het programma:
Niagara Falls, Detroit Henry Ford museum, tussen Lake Michigan en Lake Huron de Mackinac Bridge, Lake Superior Pictured Rocks en via Duluth (MN) en Bismarck (ND) naar de Badlands.
Ik weet dat het niet de meest aansprekende route is, maar zo worden de 49e en 50e staat aan mijn lijstje toegevoegd.

Zijn er op niet al te grote afstand links of rechts van deze route nog mooie of bijzondere dingen die ik niet zou mogen missen.

NB. Chicago ben ik al 2x geweest, daarom niet 'onderlangs'.
#1 - 15-03-2014, 11:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Hey Hans,
Rondom Lake Michigan is genoeg te beleven, dus wordt vast ook een mooie reis! Wij hebben in 2010 "een rondje gedaan", dus misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Enkele hoogtepunten:
Amish county in de buurt van Elckhart
Natuurlijk Holland, Michigan
Route 22 door de Sleeping Bear Dunes
Pierce Stocking Drive en omgeving van Traverse Bay
Mackinaw Island (dus niet alleen de brug) (hebben wij helaas niet gedaan)
The Soo (Sault St. Marie) waar je gigantische sluizen hebt voor gigantische vrachtschepen. Toen wij er waren voer net een Gronings schip er doorheen
Tahquamenon Falls State Park
Pictured Rocks is inderdaad mooi, zeker doen.
In Ishpeming zit een raar zaakje genaamd Da Yoopers
Het schiereiland Keweenaw is een heerlijke plek om wat langer te blijven. Je kunt in Copper Harbor lekker eten in het Harbor House.
De Porcupine Mountains zijn erg mooi
Na Duluth kun je nog wat noordelijker gaan naar Voyageurs National Park. Dat zou ik alleen doen als je het park vanaf het water gaat bekijken (bootje/kano huren?), want vanaf land kun je niet zoveel ontdekken daar.
Als je langs Minneapolis komt, ga je natuurlijk naar de Mall of America. Ik weet niet of je dochters meegaan, maar die zullen dat zeker waarderen  ;)

Het Dakota-deel hebben we in 2008 gezien, ook daar hebben we een reisverslag van. Hoogtepunten:
In North Dakota is het Theodore Roosevelt NP prachtig en Medora, vanwaar je er komt, is een gezellig plaatsje.
Beetje uit de route maar wel erg mooi: Makoshika State Park net over de grens in Montana
Bij Stanton is het Knife River Indian Villages interessant
Als je langs Murdo, SD komt, is het automuseum erg leuk
Wall is een leuk plaatsje en Wall Drug leuk om te bezoeken. Tevens goede uitvalsbasis voor de Badlands.
Weet niet of je al eens in Rapid City bent geweest? Hier zit Bear Country USA, een aanradertje.

Groet, Janneke
#2 - 15-03-2014, 11:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hoi Janneke,
dank je wel,
dat zijn al een heleboel mooie dingen.
Ik ga kijken wat er allemaal in te passen is.
#3 - 15-03-2014, 14:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

NMP

Hi Hans,
Alvast gefeliciteerd met nummer 49 en 50. Ik blijf dit jaar op 49 staan (nog naar Hawaii) want we gaan weer naar Canada.

Als je toch naar Detroit ga moet je echt ook naar Ann Arbor gaan, een minder dan een uurtje van Detroit. Een geweldig stad - en wij zijn helemaal geen stads mensen - Het is er altijd gezellig doordat er een grote universiteit is. Down Town erg veel bijz. leuke winkels - en ik hou ook niet van winkels - en als je er in de periode van 16-19 juli kan zijn is er de Art Fair en dit echt GEWELDIG.
Michigan is een erg mooie staat met aan de west kant mooie kwalitatief zeer goed state parks. Maar sla Holland Michigan gewoon over. Is zeker niet de moeite waard, echt niet doen is zonde van je tijd. De gouden tip is THE ART FAIR - doen !!!!
Groet
Marco
PS Laat me maar eens weten hoe het was
#4 - 18-03-2014, 21:59 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Yessica


Als je langs Minneapolis komt, ga je natuurlijk naar de Mall of America. Ik weet niet of je dochters meegaan, maar die zullen dat zeker waarderen  ;)


Ik zie net op het nieuws dat ze de Mall of America gaan...vergroten!  :o
Er komen een paar verdiepingen bij. Ik zou er dus zeker heen gaan nu het nog klein en knus is  :)
#5 - 19-03-2014, 02:24 uur



Hans B

Jaren terug ben ik in de Edmonton Mall geweest (ice hockey ring, waterpark)
Vorige maand nog in de Dubai (de skihelling gezien).
De attracties zijn wel leuk om even te zien.
Ik ben zelf een anti shopper, ik heb er helemaal niks mee. Helaas.
#6 - 19-03-2014, 08:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Hoi Marco,
We beginnen pas op 20 juli aan onze reis.
Voor de Art Fair zal ik dus te laat zijn.
#7 - 19-03-2014, 08:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Hans,

Als je op 20 juli aan je reis begint is er kans dat je in de Black Hills bent tijdens de Sturgis Bike Week: http://www.sturgismotorcyclerally.com/
Een inwoner van Sturgis vertelde me eens dat met meer dan 600.000 bezoekers (motorrijders) aan die bikeweek het inwonertal van South Dakota in die week zo ongeveer verdubbelt.
Op zich best een leuk evenement om mee te maken, maar reken wel op grote groepen motorrijders in de Black Hills en volle campgrounds en hotels.

Misschien ook leuk voor een tussenstop is het vliegtuigmuseum bij Ellsworth Air Force Base tussen Badlands en Rapid City.
Meer info ------> http://www.sdairandspacemuseum.com/


#8 - 19-03-2014, 11:08 uur

Hans B

Hallo Cees,
het is wel zo dat ik aardig wat vaart in mijn route heb.
20 Juli Fulton - Niagara Falls (falls in de avond)
21 Juli Niagara Falls (bootje, wandeling) en via Canada naar Detroit
22 juli Henry Ford museum, Greenville, Ford fabriek
23 juli Detroit - It.Ignace en/of Sault St.Marie
24 juli SSM - Munishing
25 Juli Pictured Rocks NP + boottocht
26 juli Munishing - Duluth
27 juli Duluth - Sterling of Bismarck
28 juli Bismarck - Pierre
29 juli Minute Man en Badlands - Wall
30 juli Crazy Horse (ochtend), Mt. Rushmore (middag/avond)
31 juli Lead/Deadwood (museum en mijn)
01 augustus Devils Tower, Medicine Wheel naar Billings.

Ik heb even op de site gekeken van Sturgis, daar geeft men aan dat het evenement van 04-10 augustus is, dan ben ik er al voorbij en zit ik in Yellowstone, ook niet verkeerd.

Voor Ellsworth zal ik kijken of het er tussen past.
Dank voor de tip.
#9 - 19-03-2014, 12:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Je zet er inderdaad flink de sokken in.   ;)
Hoewel veel motorrijders de week voorafgaande aan de bikeweek de Black Hills binnen beginnen te druppelen ziet het er in jouw schema inderdaad naar uit dat je de grootste drukte net gaat mislopen.

Have fun. 

#10 - 19-03-2014, 12:24 uur

Hans B

Het eerste deel is inderdaad even flink doorstampen en ik zou ook niet weten welke spektakulaire dingen er ontbreken.
Uiteindelijk is het de bedoeling in Tucson te eindigen.
Pas vanaf het bereiken van de Badlands wordt het wat interessanter.
#11 - 19-03-2014, 14:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Hans schrijft: ik zou ook niet weten welke spektakulaire dingen er ontbreken.
Zo moet je nooit denken. In minder toeristische gebieden kom je vaak de meest verrassende en mooie dingen tegen.

Als je de eerder beschreven route door North Dakota rijdt heeft Jez zo ongeveer alles al opgenoemd wat daar te zien is.
Je zou nog een tour kunnen doen door het Capitol van Pierre. Zelfde idee als de capitols in andere staten, maar dan kleiner en knusser. Best leuk.

Als je vanaf Minneapolis een wat zuidelijker route volgt kom je door Sioux Falls.  Mooi centrumpark met watervallen. Leuk voor een stop van een paar uurtjes.
Info Sioux Falls -----> http://visitsiouxfalls.com/visitors/things-to-do/falls-park/
En in Mitchell kun je het Cornpalace (stukje plattelandsfolklore) gaan bezichtigen: http://www.cornpalace.org/Information/visit-the-corn-palace.php

#12 - 19-03-2014, 15:40 uur

jhbechthum

Heb je al gekeken op www.roadsideamerica.com?

Wij hebben afgelopen jaar diverse leuke plaatsen gezien op (of net naast) de route waar je anders aan voorbij gaat, en nu een leuke herinnering aan hebt.

Johan.
#13 - 19-03-2014, 17:56 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Wop

Hey Hans,
Wall is een leuk plaatsje en Wall Drug leuk om te bezoeken. Tevens goede uitvalsbasis voor de Badlands.
Weet niet of je al eens in Rapid City bent geweest? Hier zit Bear Country USA, een aanradertje.

Groet, Janneke

Ik vond Wall niet zo bijzonder, meer een tourist trap..

Maar ben wel geinteresseerd in Bear Country... , weet jij of je hier ook met een camper in kan?
#14 - 19-03-2014, 22:14 uur

Jez

Ik vond Wall niet zo bijzonder, meer een tourist trap..

Nee nee, je hebt niet goed opgelet: Da Yoopers is een Tourist Trap  ;D

Citaat
Maar ben wel geinteresseerd in Bear Country... , weet jij of je hier ook met een camper in kan?

Ik weet het niet zeker, maar als ik me goed herinner kun je als dat niet mag, met een soort tourbus mee. Ik kan het alleen niet terugvinden op hun website. Maar goed nieuws: Er is een groot deel waar je doorheen kunt wandelen. Dat is voor jouw meiden denk ik ook het leukste stuk, want daar is het veld met de baby beertjes, erg vermakelijk.
#15 - 19-03-2014, 22:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15