Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

mount rushmore en badlands

Discussie gestart

angelica

In juni gaan we met onze rondreis van yellowstone richting de badlands en mount rushmore.
Wie heeft er nog goede tips voor overnachting en wat we zeker moeten gaan zien??? Nu hebben we op onze reis staan:
vanuit yellowstone over cody naar devils tower --> ? overnachten , dan dagje badlands overnachten? dan via mount rushmore naar cheyenne (hier overnachten we) en dan terug naar denver. Ik ben benieuwd naar jullie reakties.

angelica
#1 - 06-03-2005, 15:48 uur

lulu

hey hey!
Wat leuk dat je die richting uitgaat...dat hoor je nl niet vaak. Ik heb in Minnesota gewoond en ben dus ook die richting uitgeweest. Voor overnachtingen moet je niet bij mij zijn, ik heb geen speciale tips voor leuke hotels, maar die vind je overal wel in de buurt daar.

Een aantal dingen die ik me nog kan herinneren zijn inderdaad Mount Rushmore en de Badlands. Andere dingen in het westen van South Dakota die de moeite waard zijn:
Black Hills - erg mooi, Deadwood (oud western stadje met legende Hitchcock, beetje toeristisch, maar wel erg leuk om te zien) en als je toch onderweg bent het sadje Wall, bekend om Wall Drug. Het verhaal staat vast ergens op internet, erg grappige geschiedenis. Wall is vooral erg toeristisch, maar ligt langs de interstate, dus makkelijk om even langs te gaan.

Als er later nog iets te binnen schiet laat ik het wel weten! Alvast een fijne vakantie en veel plezier met plannen!
#2 - 16-03-2005, 19:29 uur

angelica

heel erg bedankt voor je reaktie, heb de twee namen van de plaatsjes op mijn lijstje staan , tips zijn altijd welkom ;D ;D

groetjes,
angelica
#3 - 17-03-2005, 17:51 uur

Chiefram

Inderdaad heel erg bedankt voor de tip! Ik wist niet dat South Dakota zo mooi was.

Wij gaan hier (zodra het weer wat beter wordt) zeker naar toe, het liefst met de eigen auto. Het is 'slechts' 13 a 14 uur autorijden van hier uit.

 ;)

#4 - 17-03-2005, 20:08 uur

Hans B

Hoi Angelica,
als je van Yellowstone NP naar Mt.Rushmore NP rijdt kun je er over nadenken de volgende plaatsen te bezoeken.
Cody (Buffalo Bill museum) een must.
Thermopolis (grootste hotspring ter wereld) heerlijk.
Worland - Buffalo, prachtige route.
Devils Towel NM (grote bijzondere rotspiek in het landschap).
Vervolgens ben je in de Black Hills met tal van dingen om te bezoeken.
Vanuit de Black Hills naar Denver zou je via Scottsbluff NM en Fort Laramie NHS (niet verwarren met de plaats Laramie) kunnen.
groeten, Hans B.
#5 - 19-03-2005, 22:25 uur
« Laatst bewerkt op: 19-03-2005, 22:28 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

angelica

bedankt voor de tips Hans. We waren al van plan om via cody yellowstone uit te rijden en aldaar even rond te neuzen ook Devils tower had ik op het lijstje staan maar de overige plekken waren mij nog niet bekend. Ga ze zeker in het plan boekje schrijven.

angelica
#6 - 20-03-2005, 14:39 uur

markro

Hoi Angelica,

vorig jaar hebben wij het door jou genoemde gebied bezocht, daar is een reisverslag van en daar kan je misschien nog wat tips uithalen, zie: http://menramerika.web-log.nl .

Groet, Marco.
#7 - 29-04-2005, 12:39 uur
reisverslagen en foto's van onze reizen http://www.dutchmarco.com

Chiefram

Mooie site, bedankt!

Wij wonen zelf in Illinois, wat net zo vlak is als Nederland, en zijn van plan met de auto naar SD te rijden en precies te bezoeken wat jullie ook hebben gedaan. Nu hebben we een veel betere indruk van dat gebied gekregen en de drang om erheen te gaan is alleen maar sterk toegnomen!

BEDANKT voor deze zeer nuttige reisinformatie!

 ;)
#8 - 29-04-2005, 17:12 uur

Harrie

Angelica,

Heb je al voldoende antwoorden op je vraag gevonden en gehad? Ik ben verschillende keren in dit gebied geweest. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
Mvrgr,

Harrie
#9 - 05-05-2006, 23:45 uur

GoGriz

Wij zijn vorig jaar door S Dakota gereden op weg van Philadelphia naar Montana en hebben daar oa het Corn Palace in Mitchell bezocht (dat ligt nu wel aan de andere kant van South Dakota, en is eigenlijk niet echt de moeite). We zijn dan door de Badlands gereden (Er waren heel donkere onweerswolken daar, en we dachten daaar een tornado gezien te hebben ook).  We hebben overnacht in een Motel 6 in Rapid City, gewoon omdat dat de goedkoopste optie was.  Als je beslist in Rapid City te overnachten (lijkt mij de beste optie) moet je zeker niks reserveren.  Elk hotel/motel toont zijn prijzen voor de nacht op grote digitale lichtkranten, dus kan je gewoon de goedkoopste optie kiezen door langs de hotels te rijden :).  Mount rushmore is heel toeristisch, maar best wel de moeite.  De parking kost wel 8 of 10 dollar per wagen, en er is geen mogelijkheid om je auto ergens anders in de buurt te parkeren.  En dan is er natuurlijk Wall (drug), wat heel 'tacky' is maar eigenlijk echt wel een must is! Het is een soort cowboy mall waar je zeker een paar mooie foto's kan nemen.  Je zal trouwens op de I 90 regelmatig wagens zien met Wall drug bumper stickers ;)
#10 - 08-05-2006, 16:13 uur

bgroeneveld

Vroeger (misschien nu nog steeds) hing/hangt  er een uithangbord tegenover het Centraal Station in Amsterdam (voor de pakhuizen, op weg naar de Haarlemmerstraat): Wall Drug: 9 duizend nogwat kilometer. Heb een paar jaar geleden eindelijk Wall Drug bezocht tijdens een kort bezoek aan Mount Rushmore (inderdaad erg de moeite waard).

Over het Corn Palace moet ik nog steeds een verhaaltje schrijven voor het Agrarisch Dagblad!

#11 - 08-05-2006, 16:18 uur

Harrie

Ik heb Wall drug store meerdere keren bezocht. Echter we gaan erheen omdat we toch in de buurt zijn. Er voor om rijden zou ik niet doen. Is in mijn optiek een tourist trap. Waarvoor ik wel zou om rijden zijn de Badlands. Liggen bij Wall in de buurt. Uniek NP. Voor overnachting probeer de Cedar Pass Lodge in de Badlands. Ligt fantastisch en je kunt 's vanavonds vanuit je lodge nog de mooiste trips bij zonsondergang maken. Aanrader !!! Voor Mt. Rushmore en omgeving hebben we gekozen om in het Custer State Park State Game Lodge  te overnachten. Zit je midden in de natuur en alles is goed te bereiken. Ook een goede keuze is Legion Lake Lodge en Sylvan Lake Lodge (waren ten tijde van ons verblijf helaas volgeboekt). Kost een paar cent maar dan heb je ook wat. 2006-01
Thx,

Harrie
#12 - 09-05-2006, 14:41 uur

Traveller

Hoi!
Wij zijn vorig jaar ook in deze omgeving geweest: echt fantastisch.
We hebben overnacht in Hot Springs in een motel dat allemaal losse huisjes had, in kerststijl, echt heel grappig.
De badlands zijn prachtig, en ook de Devils Tower. (met de grappige Prairie dog towns). Als je van vissen houdt, kun je naar Devils Lake.
Ook de badlands van North Dakota zijn een bezoek meer dan waard! Wij hebben mountainsbikes gehuurd en per fiets een rondje door dit prachtige gebied gemaakt (enige conditie is wel vereist). Overnacht in het plaatsje Medora, een schattig 'western' style dorpje.
groetjes,
Ytsje
#13 - 15-05-2006, 12:38 uur

Wop

Hoe enthousiast!

Johan & Ik gaan in Oktober deze omgeving bezoeken, we kijken er dan ook naar uit!
#14 - 15-05-2006, 13:46 uur

Buba

Hello,

De Badlands is een prachtig NP.  Zeker de moeite.
Het was vorig jaar ons eerste NP tijdens onze reis en we werden al direct aan de kant gezet door een Ranger voor speeding (en later nog een tweede maal in Bryce Canyon).

De Black Hills vonden wij ook prachtig maar Mount Rushmore dan weer minder.
Je hebt hier enkele prachtige wegen die door de Black Hills gaan.
- Spearfish Canyon Scenic Byway
- Peter Norbeck Scenic Byway
  (http://www.harley-davidson.com/wcm/Content/Pages/Great_Roads/road_overview.jsp?locale=en_US&cwpws/req/road-id=2459&swfbywayID=2459)
Als je hiervan een juiste beschrijving wil, laat maar iets weten.
Ze staan oa beschreven in het National Geographic boek 'Guide to Scenic Highways and Byways'.
Wij zijn eveneens ook door het Custer State Park gereden welke in de Black Hills liggen en vonden dit eveneens bijzonder prachtig (wel afzonderlijk fee te betalen).


Het is ook interessant als je verschillende NP bezoekt om dan een National Parks Pass te kopen ($50).  More info: http://www.nps.gov.

mvg,

Buba
#15 - 15-05-2006, 16:40 uur
« Laatst bewerkt op: 15-05-2006, 18:45 uur door Wop »
Save a tree, eat a beaver!!!


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15