Hallo,
Wij hebben deze reis ook gedaaan, maar wel in 2x.
!e keer vanuit Chicago via Arches, Bryce, Zion, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Los Angeles.
2e keer vanuit Chicago, South Dakato, Yellowstone, Yosimeti, Lake tahoe, San Francisco.
Dit jaar gaan we weer: Chicago (Wakarusa), North Dakota, Yellowstone, Seattle, San Francisco.
Alle keren zo een 4 weken geweest. Maar Yellowstone/Yosimiti en Grand Canyon kan je volgens mij beter in 2 reizen doen vanwege de afstand. Je kan volgens mij beter noordelijk en zuidelijk beter in tweeen doen. Zeker als je nog wat wilt zien. Yellowstone 3 a 4 dagen, Yosimety, 2 dagen, Grand Canyon 2 dagen, etc.
Denk er wel aan dat in Yellowstone maar 1 camping is met full hook-up en het in mei nog best koud kan zijn (ligt vaak nog sneeuw.). Wij hebben deze vooraf gereserveerd. Verder niets vooraf geboekt, is goed te doen.
Als je naar Yellowstone gaat, vergeet dan Grand Teton niet, erg mooi. (ligt eronder dus rij je doorheen, maar kan je best een nacht blijven.)
Mocht je Yellowstone naar San Francisco kiezen, de kustweg (Highway 1) is een absolute aanrader maar als je Grand Canyon, via Yellowstone naar SF gaat is dat wellicht te veel.
Het is prachtige reis met camper, werkt verslavend, en gaan dit jaar voor 4e keer maar ik heb mensen gesproken die het al veel vaker hebben gedaan.
Succes met plannen.