Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisadvies Chicago- San Fransisco gevraagd

Discussie gestart

Baldeagle

Wij Reizen eind mei in 30 dagen per camper van Chicago naar San Fransisco.
Is het te doen om zowel Yellowstone als de parken zoals Bryce, Zion, GrandCanyon, Death Valley en Yosemite in deze rit mee te nemen of moet ik dit splitsen in evt. 2 reizen.
Wie geeft mij advies.
Alvast dank,
René 
#1 - 14-02-2011, 12:07 uur

Marianne

In 30 dagen kun je aardig wat doen. Het hangt er vooral van af hoeveel tijd je overal wilt doorbrengen. Het beste maak je een grove dag tot dag planning.
Ik neem aan dat je het eerste stuk vrij snel zult doen, dan zal er bijna 4 weken voor de rest overblijven.
In 2004 zijn wij vanuit Denver via South Dakota naar SF gereisd, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
In 2008 hebben we ook Yellwostone met een deel van het zuidwesten gecombineerd.

Het spreiden over 2 vakanties is ook niet zo gek, dan heb je meer tijd voor de parken. Maak de route dan zo dat je voor de 2e keer niet te veel overlap hebt. Bijvoorbeeld nu wat zuidelijker, en dan de voglende keer Yellowstone.

Marianne
#2 - 15-02-2011, 10:31 uur

Tet14

Zijn die 30 dagen incl. de vluchten? En wil je nog tijd besteden aan Chicago en San Francisco?
#3 - 20-02-2011, 14:53 uur

Baldeagle

Hallo Marianne en Tet14,
Bedankt voor jullie reakties.
Marianne, ik heb jullie reisverslag met belangstelling gelezen een mooie trip dat is zeker.
En Tet14, de reis is incl. de vlucht, dus er blijven 28 USA dagen over. Ik ken SF, dus ik wil daar niet meer dan één, hooguit 2 dagen doorbrengen. Chicago is alleen de aanvlieg en eerste overnachting plaats.
Vanuit Chicago moeten we eerst naar Wakarusa om en camper op te pikken.
Ik denk dat ik, na meerdere reisverslagen gelezen te hebben kies voor de "zuidelijke" route, dus Yellowstone dit keer laat voor wat het is en daar hopelijk een volgende trip heengaan.
Ik denk dat Yellowstone alleen al minimaal en dag of 4/5 waard is, of zit ik er ver naast?
Ik hou me overigens aanbevolen voor verdere suggesties.
Groet,
René
#4 - 20-02-2011, 15:43 uur

Jez

Waarom Chicago alleen als aanvliegstad? Chicago rocks! naar mijn idee (bijna) net zo leuk als New York en zeker de moeite van verkennen waard.
#5 - 20-02-2011, 18:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Yellowstone is inderdaad zeker 4/5 dagen waard.
Als je eind mei vertrekt is het juni in Yellowstone.
Volgens mij kun je daar dan al heel best terecht.
Op 2500m hoogte kan het weer wel heel veranderlijk zijn.
#6 - 21-02-2011, 13:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Danielle

Hallo,
Wij hebben deze reis ook gedaaan, maar wel in 2x.
!e keer vanuit Chicago via Arches, Bryce, Zion, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Los Angeles.
2e keer vanuit Chicago, South Dakato, Yellowstone, Yosimeti, Lake tahoe, San Francisco.
Dit jaar gaan we weer: Chicago (Wakarusa), North Dakota, Yellowstone, Seattle, San Francisco.
Alle keren zo een 4 weken geweest. Maar Yellowstone/Yosimiti en Grand Canyon kan je volgens mij beter in 2 reizen doen vanwege de afstand. Je kan volgens mij beter noordelijk en zuidelijk beter in tweeen doen. Zeker als je nog wat wilt zien. Yellowstone 3 a 4 dagen, Yosimety, 2 dagen, Grand Canyon 2 dagen, etc.
Denk er wel aan dat in Yellowstone maar 1 camping is met full hook-up en het in mei nog best koud kan zijn (ligt vaak nog sneeuw.). Wij hebben deze vooraf gereserveerd. Verder niets vooraf geboekt, is goed te doen.
Als je naar Yellowstone gaat, vergeet dan Grand Teton niet, erg mooi. (ligt eronder dus rij je doorheen, maar kan je best een nacht blijven.)
Mocht je Yellowstone naar San Francisco kiezen, de kustweg (Highway 1) is een absolute aanrader maar als je Grand Canyon, via Yellowstone naar SF gaat is dat wellicht te veel.
Het is prachtige reis met camper, werkt verslavend, en gaan dit jaar voor 4e keer maar ik heb mensen gesproken die het al veel vaker hebben gedaan.
Succes met plannen.
#7 - 28-02-2011, 12:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15