ik denk dat daar de fout voor vele eerste keer Amerika bezoekers is, het niet kunnen inschatten hoe groot Amerika is.
Helemaal mee eens Maurice.
Maar .... hebben we bij onze 1e Amerikareis niet allemaal diezelfde klassieke beginnersfout gemaakt ? Ik in ieder geval wel.
Onze 1e reis in de VS in 1990 was er ook een van het type "we zijn overal geweest maar hadden nergens tijd voor"
Over diezelfde reis zou ik nu minstens 2 en misschien wel 3 vakanties doen.
Maar goed. Van dat soort ervaringen leer je. Zoiets doe je maar één keer .......
Mid-Westen is geen makkelijke regio en helemaal zou ik het niet echt aanraden als het je eerste reis naar Amerika is.
Ik denk de indrukken die de Mid West bij je achter laat zal niet zo veel impact hebben als het Westen of Deep South.
Ook dit kan ik alleen maar beamen.
In die mid-west kun je best een mooie roadtrip maken, maar die regio is toch meer iets voor de gevorderde Amerika-reiziger.
Die afstanden zijn inderdaad mijn grootste zorg,
Google maps heb ik er ook als eerste bijgepakt maar blijft lastig inschatten als je daar nooit geweest bent.
Dat is ook zo en een planning maken is voor een beginner ook niet gemakkelijk, maar dit forum kan je daarmee helpen.
Met Google Maps kun je zelf in ieder geval wel heel simpel afstanden en reistijden berekenen.
Je zet de cursor op je vertrek plaats ---> rechter muisknop "routebeschrijving vanaf dit punt"
Dan de cursor naar de plaats waar je naar toe wil ----> rechter muisknop "routebeschrijving naar dit punt"
En dan zie je precies de route, de afstand en de reistijd.
Als je op die route per se via een bepaalde (mooie) weg wil rijden kun je de route "daar naar toe slepen"
Het enige waar je goed rekening mee moet houden is dat de reistijd exclusief stops en pauzes is.
Reken, zeker op langere ritten, dus maar gerust op een paar extra uren voor plas, rust, lunch en andere stops.
Bij het uitrekenen van zo'n reistijd zie je ook meteen hoeveel tijd je die dag nog over hebt voor andere activiteiten.
Voorbeeldje: Je wil van plaats A naar plaats B en je ziet dat de reistijd, inclusief de nodige stops, 6 uur is.
Je kunt dan al bedenken dat je diezelfde dag niet veel meer doet in plaats B
Als je wat meer wil zien van plaats B zul je daar in je reisplanning een extra dag voor moeten reserveren