Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis vanaf Chicago

Discussie gestart

Edith_Ha

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika op vakantie. In plaats van de populaire rondreizen in het Westen leek het ons juist leuk om voor de Midwest te kiezen. We hebben 3 weken en ons idee was om te vliegen op Chicago en in elk geval de Great Smoky mountains te bekijken (we houden van wandelen). Als ik het zo bekijk is het misschien verstandig om terug te vliegen via Atlanta in plaats van een rondje terug te maken naar Chicago. Heeft iemand misschien ervaringen met een soortgelijke route?
#1 - 28-02-2017, 18:54 uur

jhbechthum

in elk geval de Great Smoky mountains te bekijken (we houden van wandelen)

De Smokies kan ik zeker aanbevelen om te wandelen.
Van de Smokies naar Atlanta is goed te doen. Wat de route betreft is beter advies mogelijk als we globaal weten wat de bedoeling is.

Johan.
#2 - 28-02-2017, 19:05 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Big_mo

Is het jullie eerste keer in Chicago? Je kan daar al een week kwijt en als je iets verder naar het zuiden rijdt kan je in het mooie Garden of the Gods in Illinois wandelen. Daar naast hebben wij Starved Rock State park waar je ook een mooie dag rond kan brengen.

Maar als de Smokey's een perse zijn waarom doen jullie niet een deep south trip?
#3 - 28-02-2017, 21:09 uur

Edith_Ha

Dank voor jullie reacties alvast en de tips. Chicago leek me zo'n toffe stad om te bezoeken, vandaar dat ik dat in 1e instantie als uitgangspunt had genomen maar als ik het zo hoor is de deep South misschien een handigere reis. Het is 1e keer VS voor ons dus ik ben totaal onbekend en vrienden/familie hebben alleen maar ervaringen met precies de gebieden waar we niet heen willen. Ik ga dit weekend alles eens verder uitpluizen met behulp van jullie reacties, dank nogmaals! :-)
#4 - 01-03-2017, 08:38 uur

Cees A

"Toffe plaatsen" bezoeken is altijd leuk, maar kijk svp vooraf wel even op de kaart waar die toffe plaaten liggen.    ;)
Om e.e.a. in Europees perspectief te plaatsen: Zou je naar Eindhoven vliegen om Milaan te bezoeken ?
Ik denk het niet. Toch liggen Eindhoven en Milaan net zover uit elkaar (1000 km) als Chicago en Smoky Mnts.

Je nieuwe plan voor een roadtrip die zich beperkt tot de zuidelijke regio is m.i. al een stuk beter.
In die regio kun je, afhankelijk van je interesses, diverse mooie routes uitzetten
Als ik een voorzetje mag geven:
Je zou bijvoorbeeld naar Washington kunnen vliegen en dan via Shenandoah national park en een stukje Blue Ridge Parkway naar Smoky Mnts.
Daarna richting kust, naar Charleston en via de Outer Banks, Norfolk, Williamsburg en Richmond terug naar Washington.

Je hebt dan een afwisselende route met:
Natuur:   (Shenandoah en Smoky Mnts)
Historische stadjes:   (Charleston, Williamsburg en Richmond)
Kust:   (Outer Banks)
Grote stad:   (Washington)
#5 - 01-03-2017, 11:29 uur

Big_mo

@Cees A ik denk dat daar de fout voor vele eerste keer Amerika bezoekers is, het niet kunnen inschatten hoe groot Amerika is. Mijn nichtje wilde naar San Francisco met de auto vanuit Chicago tot ik zei dat is vanaf Amsterdam naar Istanbul met de auto..... Toen werd het snel iets anders!

@edith_ha
Ik adviseer je Google Maps of welke andere kaart dan ook eens open te gooien en eens te kijken waar je heen wilt gaan en vanaf waar om een beter idee te krijgen hoe ver alles uit elkaar ligt. Mid-Westen is geen makkelijke regio en helemaal zou ik het niet echt aanraden als het je eerste reis naar Amerika is. Ik denk de indrukken die de Mid West bij je achter laat zal niet zo veel impact hebben als het Westen of Deep South.

Succes met je voorbereidingen!
#6 - 01-03-2017, 22:46 uur

Edith_Ha

@Cees A en @Big_mo dank voor jullie reacties. Die afstanden zijn inderdaad mijn grootste zorg, Google maps heb ik er ook als eerste bijgepakt maar blijft lastig inschatten als je daar nooit geweest bent.
De tips neem ik mee, wordt echt op prijs gesteld :-)
#7 - 02-03-2017, 08:00 uur

Cees A

ik denk dat daar de fout voor vele eerste keer Amerika bezoekers is, het niet kunnen inschatten hoe groot Amerika is. 
Helemaal mee eens Maurice.
Maar .... hebben we bij onze 1e Amerikareis niet allemaal diezelfde klassieke beginnersfout gemaakt ?   Ik in ieder geval wel.
Onze 1e reis in de VS in 1990 was er ook een van het type    "we zijn overal geweest maar hadden nergens tijd voor"
Over diezelfde reis zou ik nu minstens 2 en misschien wel 3 vakanties doen.
Maar goed. Van dat soort ervaringen leer je. Zoiets doe je maar één keer .......

Mid-Westen is geen makkelijke regio en helemaal zou ik het niet echt aanraden als het je eerste reis naar Amerika is.
Ik denk de indrukken die de Mid West bij je achter laat zal niet zo veel impact hebben als het Westen of Deep South.   
Ook dit kan ik alleen maar beamen.
In die mid-west kun je best een mooie roadtrip maken, maar die regio is toch meer iets voor de gevorderde Amerika-reiziger.

Die afstanden zijn inderdaad mijn grootste zorg,
Google maps heb ik er ook als eerste bijgepakt maar blijft lastig inschatten als je daar nooit geweest bent.   
Dat is ook zo en een planning maken is voor een beginner ook niet gemakkelijk, maar dit forum kan je daarmee helpen.
Met Google Maps kun je zelf in ieder geval wel heel simpel afstanden en reistijden berekenen.
Je zet de cursor op je vertrek plaats ---> rechter muisknop "routebeschrijving vanaf dit punt"
Dan de cursor naar de plaats waar je naar toe wil ----> rechter muisknop "routebeschrijving naar dit punt"
En dan zie je precies de route, de afstand en de reistijd.
Als je op die route per se via een bepaalde (mooie) weg wil rijden kun je de route "daar naar toe slepen"
Het enige waar je goed rekening mee moet houden is dat de reistijd exclusief stops en pauzes is.
Reken, zeker op langere ritten, dus maar gerust op een paar extra uren voor plas, rust, lunch en andere stops.

Bij het uitrekenen van zo'n reistijd zie je ook meteen hoeveel tijd je die dag nog over hebt voor andere activiteiten.
Voorbeeldje: Je wil van plaats A naar plaats B en je ziet dat de reistijd, inclusief de nodige stops, 6 uur is.
Je kunt dan al bedenken dat je diezelfde dag niet veel meer doet in plaats B
Als je wat meer wil zien van plaats B zul je daar in je reisplanning een extra dag voor moeten reserveren
#8 - 02-03-2017, 09:23 uur

Big_mo

Mijn eerste reis was op bezoek bij mijn (toen nog vriendin) vrouw in 2008. Ik zat ik Suburbs van Chicago gelijk waar ik 2 jaar later kwam te wonen ;D We hebben veel in het weekend samen toen gedaan en enige grote trip dat we toen ook hebben gedaan was naar New York vliegen.

Wat ik over het algemeen aanbeveel met Google Maps is dat het je een idee geeft over de tijden om van punt A naar punt B te komen. Illinois is helaas een van de staten waar alle wegen open worden getrokken op het zelfde tijdstip, het voorjaar en de bouw er aan jaren duurt voor het afgerond is! Of te wel Google Maps kan dit niet inschatten natuurlijk. Waar je normaal 70mph kan rijden zit je opeens op 45mph op de snel weg. Dit vertraagd heel er.

Nog een voorbeeld is in Colorado op I70 waar je stil kan komen te staan omdat er vang netten aan de rotsen worden bevestigd. Wij kwamen terug uit Steamboat springs in 2013 om naar Denver te rijden. Wij kwamen in een file terecht omdat de netten aan de rots wanden werden vervangen met een helicopter die op de weg moest landen!
#9 - 03-03-2017, 02:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15