Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis west/midwest

Discussie gestart

prhg

ik ga vanaf 10 september naar de US en heb daar een C25 gehuurd. Ik vertrek vanuit denver en wil het volgende gaan bekijken via de volgende route:

denver
douglas
mount rushmore
yellowstone NP
grand teton
via salt lake city
mesa verde
gunnison
door rocky mountains
terug naar denver


te bekijken:
       Wiind cave NP
       mount rushmore
        needles highway
        devils tower
        crazy horse
        badlands
     beartooth highway
yellowstone NP
Gr teton NP
Canyon lands NP
mesa verde
Gunnison
Rocky mountains
peak to peak high way

Uiteindelijk vliegen we 9 oktober weer terug.

Mis ik nog wat  interessants op deze route??
#1 - 14-07-2010, 22:03 uur

Hans B

In grote lijnen staat je route er op.
Probeer een dagschema uit te schrijven.
Vaak blijf je ergens wat langer omdat het mooi is en moet je je op het eind van de reis haasten en mogelijk dingen overslaan.
Denk aan het weer en de hoogte waarop je zit Yellowstone (2000m of hoger) de passen in de Rockies ook.
Je hebt kans op sneeuw. Hou de voorspellingen in de gaten.
#2 - 14-07-2010, 22:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

prhg

ik heb al een planning per dag. ik zal hem binnenkort erop zetten.

is de needles highway eigenlijk te doen met een c25 camper?
#3 - 15-07-2010, 22:02 uur

Jez

Ik vraag het me af, want er zitten behoorlijk scherpe haarspelden in. Ik heb geen verstand van campers, dus weet niet hoe groot die van jou is.
Als ik het goed heb, mag je niet tot in Mesa Verde met een camper, maar moet je 'm aan het begin van het park parkeren. Maar dit kan ook voor alleen hook ups gelden; de webstie zal vast uitkomst bieden.
#4 - 15-07-2010, 22:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

prhg

De c25 is dus 25 feet = ca 8 meter.

Kan ik anders in de buurt van bv mount rushmore een motor huren. ?  Weet je misschien een verhuur bedrijf?
#5 - 15-07-2010, 22:10 uur

Jez

Ah, dat kan! Je zit daar in het mekka van de motoren: Sturgis! Daar vindt jaarlijks in augustus een giga event plaats, de Sturgis Motor Rally. Toen wij er in 2008 waren, hebben we diverse motorverhuurders gezien.
Een motor is zeker een aanrader in die omgeving, want het is er prachtig met schitterende motorroutes.

Misschien ook leuk om te doen: een helicoptervlucht boven Crazy Horse maken. Ik dacht dat het op de weg van Custer naar Crazy Horse was, dat wij dit hebben gedaan. Maar als je daar bent, kan het haast niet missen dat je er langs komt. Oh, in Custer zit trouwens een prima camping . Wij hebben er in een cabin geslapen, maar ze hebben er ook kampeerplekken. Hele ruime plek, aardige (Scandinavische) eigenaar (als hij het niet inmiddels verkocht heeft, want het staat te koop). En lekker centraal om de omgeving te herkennen.

Ik hoop dat je de tijd neemt om deze omgeving te verkennen, want ik vind het een echte aanrader! Mocht je meer over onze reis willen lezen, kan dan eens op mijn website bij het verslag van 2008. In 2007 waren we in en rond Gunnison, Mesa Verde is al wat langer geleden, in 2004.
#6 - 15-07-2010, 22:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

prhg

toch maar even de route er op zetten:

11 sept camper ophalen , inkopen doen en camping in denver zoeken
12 sept naar douglas
13 sept naar mount rushmore. Onderweg windcave NP en crazy horse monument bekijken
14 sept  mount rushmore
15 sept needles highway rijden
16 sept badlands
17 sept naar buffalo , onderweg naar devils tower
18 sept naar billings
19 sept naar mammoth hotsprings yellowstone , rijden via beartooth highway
20 sept yellowstone
21 sept yellowstone
22 sept yellowstone
23 sept naar colter bay
24 sept naar teton NP
25 sept naar salt lake city
26 sept canyon lands en mesa arch
27 sept green river overlook en  grand view point (wandelen)
28 sept naar cortez
29 sept naar mesa verde
30 sept naar gunnison
1 okt naar colorado via black canyon
2 okt naar granby via colorado scenic route
3 okt rust dag
4 okt rockies
5 okt wandeling maken
6 okt  naar denver via peak to peak highway
7 okt camper inleveren.

als jullie nog tips hebben voor bezienswaardigheden of andere adviezen dan hoor ik ze graag.


#7 - 15-07-2010, 22:22 uur

Jez

Als je naar de Badlands gaat, kijk dan of je tijd hebt voor Wall en de Wall Drugstore.
#8 - 15-07-2010, 22:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

prhg

ik zet hem in ieder geval op mijn lijstje. bedankt
#9 - 15-07-2010, 22:35 uur

prhg

Ah, dat kan! Je zit daar in het mekka van de motoren: Sturgis! Daar vindt jaarlijks in augustus een giga event plaats, de Sturgis Motor Rally. Toen wij er in 2008 waren, hebben we diverse motorverhuurders gezien.
Een motor is zeker een aanrader in die omgeving, want het is er prachtig met schitterende motorroutes.

Misschien ook leuk om te doen: een helicoptervlucht boven Crazy Horse maken. Ik dacht dat het op de weg van Custer naar Crazy Horse was, dat wij dit hebben gedaan. Maar als je daar bent, kan het haast niet missen dat je er langs komt. Oh, in Custer zit trouwens een prima camping . Wij hebben er in een cabin geslapen, maar ze hebben er ook kampeerplekken. Hele ruime plek, aardige (Scandinavische) eigenaar (als hij het niet inmiddels verkocht heeft, want het staat te koop). En lekker centraal om de omgeving te herkennen.

Ik hoop dat je de tijd neemt om deze omgeving te verkennen, want ik vind het een echte aanrader! Mocht je meer over onze reis willen lezen, kan dan eens op mijn website bij het verslag van 2008. In 2007 waren we in en rond Gunnison, Mesa Verde is al wat langer geleden, in 2004.

ik zal het verslag gaan lezen. Ook de camping zal ik onthouden.. bedankt
de route lijkt wel een beetje op degene die ik ook gepland heb.
#10 - 15-07-2010, 22:37 uur

prhg

heb je verslagen gelezen. Vooral bear country kende ik nog niet. Ik ga kijken of ik hier nog een gaatje voor heb.

bedankt
#11 - 17-07-2010, 21:41 uur

Marianne

Ik vind het een prachtige route!
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag voor het eerste stuk. Wij hebben overnacht in Sheridan, daar hebben we geweldig leuk en lekker gegeten. Misschin en idee in plaats van Buffalo?
Voor Yellowstone, Grand Teton en Mesa Verde zie ons 2008-verslag.

Marianne
#12 - 18-07-2010, 00:11 uur

prhg

is er ook een camping in sheridan?   en waar heb je precies gegeten?
#13 - 18-07-2010, 17:11 uur

prhg

is er ook een camping in sheridan?   en waar heb je precies gegeten?

naam van het restaurant gevonden in je reisverslag.
Nog niet alles gelezen, maar ga er zeker mee verder.
#14 - 18-07-2010, 19:19 uur

Marianne

Wij hebben in 2004  een aantal keren overnacht in een cabin op KOA campings, en ik weet dat er bij Sheridan ook een KOA was. Waarom we in Sheridan voor een hotel hebben gekozen weet ik niet meer. Waarschijnlijk zijn er wel meer campings in of vlakbij Sheridan.
Het restaurant stond inderdaad in het verslag genoemd, was ik vergeten te melden!

Marianne
#15 - 18-07-2010, 21:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15