Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

South Dakota / Wyoming in maart-april???

Discussie gestart

mo.nique

Hi all!

Nadat we vorig jaar

Chicago - Louisville - Nashville - Memphis - Dallas - Amarillo - Albuquerque - Monument Valley - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Yosimite - San Francisco

bezocht hebben en daar zo enorm van genoten hebben, willen we nu weer andere delen van de USA zien.

We beginnen weer in Chicago en het plan was om dan eerst richting South Dakota (Badlands, Mnt. Rushmore, WindCave), Wyoming en Utah (Bryce & Zion) te gaan en dan via Las Vegas te eindigen in Los Angeles.

We vliegen 19 maart, mijn man is schilder en we kunnen echt niet later in het seizoen op vakantie (dit is eigenlijk al te laat) en ik heb al begrepen dat we Yellowstone in deze periode wel kunnen vergeten :-( maar hoe zit het met de rest van de route (of tenminste het begin ervan)? Is het daar ook te koud voor??? Hoe dan ook... ik sta open voor suggesties!?

#1 - 07-10-2012, 21:14 uur
grtx. Monique
______________________________________________
maandag 19-3-2012 vlogen we voor het eerst naar the USA, 19-3-2013 gingen we voor de 2e keer en 17-3-2014 gaan we weer!!!

Jez

Kou zal misschien niet zozeer het probleem zijn (daar kun je je op kleden), maar wel sneeuw. Je wilt de bergen in, wat per definitie de kans op sneeuw aardig vergroot. Dat kan dus betekenen dat je niet overal kunt komen. In South Dakota bijvoorbeeld kan het tot in mei sneeuwen. Wat je zou kunnen doen is www.wunderground.com checken, voor historisch weer ter plaatse. Je kunt de kalender raadplegen en bladeren naar andere maanden/jaren, heel handig.

Mocht je meer zongarantie willen, zul je zuidelijker moeten gaan.
#2 - 07-10-2012, 23:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Old Faithful

Of kijk op http://www.weatherbase.com/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 08-10-2012, 00:26 uur
Groet,

Old Faithful

mo.nique

Thank you, ga ik vanavond even rustig doorbladeren. De kou op zich maakt ons ook niet zoveel uit, we zijn ook wel eens in de winter naar Noorwegen geweest (-25), het is inderdaad de sneeuw waar ik (in combinatie met de camper) bang voor ben. Heeft het zin om überhaupt die kant op te gaan als we toch niet naar Yellowstone kunnen? Of misschien toch deze route maar bewaren voor ooit als we wel in de zomer kunnen?
#4 - 08-10-2012, 09:13 uur
grtx. Monique
______________________________________________
maandag 19-3-2012 vlogen we voor het eerst naar the USA, 19-3-2013 gingen we voor de 2e keer en 17-3-2014 gaan we weer!!!

Hans B

Vanaf dat je de Black Hills nadert kom je in/op het Rocky Mountain plateau. Het hele gebied tot de Pacific Mountain Range ligt op 1500 of veel hoger. Uitzonderingen zijn natuurlijk Death Valley en wat andere plekjes, maar grotendeels rij je toch op 'grote hoogte' en zeker zo vroeg in het jaar kun je dan tegen winterse problemen aanlopen.
#5 - 08-10-2012, 14:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ned in MO

Sneeuw en motorhome is geen goede combo. Bijna alles is dan ook nog dicht incl campings. Mijn schoonouders hebben een KOA in de buurt van yellowstone en gaan midden april open maar veel is er dan nog niet te beleven.
Ik zou lekker naar het zuiden afzakken als je zo vroeg gaat.
#6 - 08-10-2012, 18:06 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15