Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Sturgis motorcycle rally 3-9 augustus 2009 : Black Hills e.o. mijden?

Discussie gestart

peter verhoeven

Hallo beste forumleden,

Onze camper rondreis eind juli 2009 vanuit Denver begint vorm te krijgen. Een verblijf van een dag of 4 in de Black Hills ( custer, Badlands, Mt rushmore e.o.) hebben we gepland in de eerste week van augustus.

Diverse Campgrounds in die omgeving maken nu al melding van de Sturgis motorcycle rally 3-9 augustus 2009.
Als niet motorrijder zei mij dat niets.
Een blik op de homepage van de organisatie maakt meteen duidelijk dat die week de omgeving van Sturgis het middelpunt van de aarde is voor de motorrijder.

Is het in die week echt zo hectisch in de omgeving van Stugis als de organisatie doet geloven?
Kan ik  met mijn camper maar beter uit de buurt blijven?

Wie heeft als niet motorgek ervaring met dit evenement?


Peter verhoeven
#1 - 24-10-2008, 20:08 uur

Jez

Er komen ca. 55.000 motorrijders naar Sturgis. Die moeten ook allemaal ergens slapen. Sturgis is maar een klein plaatsje, dus is het in de omringende plaatsen ook druk. Naar mijn idee profiteert de hele omgeving mee van de bikersweek. Bijna overal in de Black Hills kun je bijvoorbeeld Sturgis-kleding kopen (hier hangen nu ook een t-shirt en een jas in de kast).

Ik zou de Black Hills zeker niet mijden. Wij vonden het daar erg mooi en er is onwijs veel te doen voor toeristen. Als je daar een geweldige camping zoekt, dan kan ik je Custer Mountain cabins & campground in Custer aanbevelen. Een heerlijk rustig, groot terrein net buiten Custer. Je zit er lekker centraal om de Black Hills te verkennen.
#2 - 25-10-2008, 11:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

HenkM

Hallo,

ik hoop dat je nog niet weg bent.

Ik ben drie jaar geleden in de Black Hills geweest tijdens de motorweek in Stugis. Hoewel je overal motoren zag (dat begon al honderd(en) kilometers voor Sturgis), was een kampeerplek vinden geen enkel probleem. Dit was wel met auto en tent. Ik stond op een camping in de buurt van Custer. Zo'n camping in een State Park, dus weinig voorzieningen. Deze camping was bijna leeg. Ik weet alleen niet of campers welkom zijn op deze campings (dacht van wel).

Mijn indruk was dat (amerikaanse) motorrijders veel in motels en cabins overnachten minder in tenten. Campings worden dus minder belast door die motorrijders.

Verder kun je rustig met de camper de weg op rondom Sturgis. Amerikaanse motorrijders zijn, net als de automobilisten, over het algemeen rustige, voorzichtige weggebruikers, waar je geen last van zult hebben.
#3 - 23-07-2009, 22:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15