Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trail Ridge Road in de sneeuw in september?

Discussie gestart

hummertje

Ik zit hier nog wat oude verslagen en vragen door te kijken en ik kwam tot een mischien vervelend bericht voor ons.
Het gaat over de weg door het Rocky Mountain National Park.
We hadden in het schema gepland om de Trail Ridge road te nemen maar we komen er pas rond 19 september.
Nu zag ik in een antwoord van Loek dat de weg mischien al ondergesneeuwd kan zijn.
Helaas kom ik daar pas te laat achter maar moet ik me nu het reisplan al gaan veranderen of erop gokken dat hij nog los is?
Ik ga van Dever naar Loveland dus er is wel een andere weg maar waarschijlijk minder mooi.
Iemand suggesties hierover?
#1 - 02-05-2008, 22:22 uur

Jez

Wij waren vorig jaar op 19 september in de Rockies en toen lag er nog geen sneeuw. Het was toen nog heerlijk weer.  Dit jaar zijn we er zelfs een week later, rond 25 september, en ik hoop op hetzelfde weer als vorig jaar!
#2 - 02-05-2008, 22:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Het kan nog best open zijn, maar sneeuwruimen doen ze in princiepe maar tot Labor Day (begin September).  Na Labor Day wordt de weg niet meer sneeuwvrij gehouden.  Er zijn jaren dat het pas in October dichtsneeuwt, er zijn ook jaren geweest dat het meteen de eerste week van September dicht was.  In Colorado is niets zo veranderlijk als het weer.  Je kunt het allicht proberen, misschien heb je mazzel.  Zo niet dan ga je weer terug, het blijft een mooi ritje ook als je niet helemaal door kunt rijden.  Overigens van Denver naar Loveland hoef je niet over Trail Ridge Road, je hoeft niet eens de bergen in.  Loveland is een voorstadje van Denver.  Misschien ben je in de war met Loveland Pass?
#3 - 02-05-2008, 23:14 uur
« Laatst bewerkt op: 02-05-2008, 23:16 uur door Loek »

hummertje

@ JEZ  en Loek bedankt voor de reactie.
We komen straks uit Denver en gaan naar het Best Western Crossroads Inn in Loveland om vandaar door te trekken noordwaarts richting Rapid City.
Het leek ons een leuke weg om te rijden maar ik had er niet aan gedacht dat het weer daar veel sneller veranderd dan dat we hier gewend zijn.
Dus ik hoop dat we die weg nog kunnen nemen maar anders moet het helaas een andere weg worden.
We zijn er wat laat dit jaar dus kunnen we pech hebben,afwachten dan maar en de weersberichten en wegcondities in de gaten houden.
#4 - 03-05-2008, 09:41 uur

Hans B

Als je van Denver via Loveland naar Rapid City reist kom je niet over de Trail Ridge.
Je hoeft je geen zorgen te maken.

Hans
#5 - 19-05-2008, 14:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jacko

We zijn net terug van onze reis in Amerika. Wij wilden ook over de trail-ridge road. Helaas op 12-13 septmber was er zoveel sneeuw gevallen dat de weg dicht was. Ze waren wel bezig om de weg weer open te krijgen (helaas duurdere dit te lang voor ons). Volgens de rangers en bewoners is een afsluiting in September niet abnormaal, maar komt niet echt veel voor.
#6 - 01-10-2008, 14:50 uur

Loek

We zijn net terug van onze reis in Amerika. Wij wilden ook over de trail-ridge road. Helaas op 12-13 septmber was er zoveel sneeuw gevallen dat de weg dicht was. Ze waren wel bezig om de weg weer open te krijgen (helaas duurdere dit te lang voor ons). Volgens de rangers en bewoners is een afsluiting in September niet abnormaal, maar komt niet echt veel voor.

In de periode dat ik hier woon is Trail Ridge Road in 9 van de 10 gevallen half September al dicht.  De regel van CDOT (Colorado Department of Transportation) is dat ze geen sneeeuw meer verwijderen na Labor Day (eerste week van September).  Dus als er weinig of geen sneeuw valt kun je geluk hebben, maar er is op die hoogte al veel sneeuw gevallen dit jaar.  De ranger zou beter moeten weten, dat de weg met zoveel sneeuw dit jaar niet meer open gaat, tenzij hij zelf met een schep aan de gang gaat.  :P
#7 - 01-10-2008, 17:12 uur

Jacko


In de periode dat ik hier woon is Trail Ridge Road in 9 van de 10 gevallen half September al dicht.  De regel van CDOT (Colorado Department of Transportation) is dat ze geen sneeeuw meer verwijderen na Labor Day (eerste week van September).  Dus als er weinig of geen sneeuw valt kun je geluk hebben, maar er is op die hoogte al veel sneeuw gevallen dit jaar.  De ranger zou beter moeten weten, dat de weg met zoveel sneeuw dit jaar niet meer open gaat, tenzij hij zelf met een schep aan de gang gaat.  :P


Ik heb net even gekeken op de CDOT site, en de trail ridge road is weer open. Het lijkt er op dat ze toch hebben besloten om de weg weer sneeuw/ijs vrij te maken. Toen wij er waren werd er ook gemeld dat de weg tijdelijk dicht was. Maar ik woon er niet dus het fijne weet ik er natuurlijk ook niet van.
#8 - 01-10-2008, 19:22 uur

Loek

En op dit moment sneeuwt het hevig in RMNP, dus zal de weg morgen wel weer dicht zijn, maar ja het is nu al october...
 ::)
#9 - 03-10-2008, 00:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15