Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Grand Canyon naar Chicago

Discussie gestart

melief

Goedemiddag,

Ik wil volgend jaar juli een rondreis beëindiggen met een familiebezoek in Chicago. Eerst gaan we ruim twee weken naar de westkust, en dan willen we naar Chicago.
Het gaat om mijn man en mij en onze dan tweejarige dochter.

Twee opties:
1.Bij Grand Canyon het vrleigtuig naar Chicago pakken en bij Lake Geneva (waar mijn familie woont) verblijf boeken.
2. Vanaf de Grandcanyon gaan rijden met de Camper naar Lake Geneva een campingplek zoeken.

Wat zijn jullie tips en ervaringen? Het gaat om kosten en vakantie stress. En hoe is de omgeving waar we rijden? Hoe lang zou het rijden zijn? Is het niet liederlijk heet?
Ik hoor graag jullie bevindingen!

met vriendelijke groet,
#1 - 15-07-2010, 13:53 uur

Hans B

Hoewel ik zelf een camper bezit, zou ik in julie situatie kiezen voor een auto met motel.
De kleine kan rustig op de achterbank in de maxicosi.
Voor oudere kid is de beleving anders en hebben wij destijds (kids 10 en 8) gekozen voor een camper.
Uiteindelijk zijn we met het virus besmet geraakt en hebben we de camper nog steeds.
Indien je een een auto/camper gaat huren ergens bij de Grand Canyon en inlevert in Chicago zijn er dropoff kosten verschuldigd.
Ik zou kiezen om de auto in te leveren en te gaan vliegen en in Chicago opnieuw een auto te huren.
Vliegen vanaf de Grand Canyon zal niet gaan het dichtst in de buurt is Las Vegas of Phoenix.
#2 - 15-07-2010, 16:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Je zou kunnen kijken of je een vlucht op het westen kunt krijgen (LA, San Francisco, Vegas) met een tussenstop in Chicago. Dan kun je van die tussenstop een stopover maken.
#3 - 15-07-2010, 22:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

melief

Bedankt Voor jullie reactie!

@Hans B: Heb je ook al op het andere forum van het westen gesproken. Hmmmm. Hel leek mij zo handig om met een camper te gaan, en daarbij wil ik dat het een vakantie wordt, en niet alleen maar rijden. Een camper geeft mij meer het gevoel van vakantie. Ik heb ervaringen met een auto+motels en een camper en een camper gaf toch wat meer "we zijn op vakantie" gevoel. En al staan we op een grote RV parkeerplek, dan nog heb je je eigen huisje en mijn dochter haar eigen bedje.
Als ik vlieg naar Chicago, zullen we daar wel een auto huren. Dan zijn we mobiel.

Ik weet niet hoeveel de drop off kosten zijn. Dus de vraag is nog of ik een "rondje"maak van LA naar LA (of SF/SF) of dat ik van LA/SF naar phoenix/LV rij en daar het vliegtuig pak.

Gelukkig denk ik er al een jaar vantevoren aan!  >:D

@Jez; en ik maar denken dat ik netjes mijn item op het juiste forum moest plaatsen, maar je reageert gelukkig op alletwee mijn berichten.  :afro: Ik ga onderzoeken hoe het met die tickets zit. De pech is alleen dat je op het internet blijkbaar tot half juni kan boeken. Misschien toch een reisbureau bezoeken.
#4 - 16-07-2010, 09:34 uur

Hans B

Alles heeft z'n voor en z'n tegen. Er zijn op dit forum ook al veel discussies over geweest.
Ik begrijp je gevoel en wanneer je een camper wilt zal ik je niet tegenhouden.
Het lijkt mij met een kleintje van 2, die nog niets wil en/of moet en die gemakkelijk op de achterbank in de maxicosi kan, elke avond een motel met zwembad ook wel wat.
Natuurlijk is het heerlijk om iets van 'jezelf' te hebben (camper), dat ervaren wij ook iedere keer wanneer wij weer teruggaan.
Eenmaal in de camper weten we waar alles ligt en hoe alles werkt.
Je zou ook even naar een kostenplaatje kunnen kijken, voor 14 dagen is een auto met motel misschien wat voordeliger.

succes met je beslissing.
#5 - 16-07-2010, 16:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

De pech is alleen dat je op het internet blijkbaar tot half juni kan boeken. Misschien toch een reisbureau bezoeken.

Je kunt vliegtickets tot 330 dagen in de toekomst boeken (de 330e dag is de dag van de terugvlucht).
#6 - 17-07-2010, 09:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15