Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

weekend naar chicago

Discussie gestart

ned in MO

Wij moeten onze paspoorten verlengen en het dichtstbijzijnde is chicago voor ons, een dikke 500 mijl rijden :'(
Aangezien ik chicago alleen maar vanuit de lucht ken (en luchthaven) willen we er een paar dagen blijven.
Er zijn vast veel mensen die chicago kennen en mij kunnen vertellen wat ik absoluut moet gaan zien en doen.

Barst dus maar los 8) Ik ben er het weekend van 8 augustus
#1 - 10-07-2009, 16:45 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Mrjn

Sears Tower. Voor het uitzicht. Ik had ergens begrepen dat er nu ook een glazen vloer is. Altijd leuk.

En wat ik zelf geweldig vond, maar wel enorm kitsch, is de Untouchables bustour, waar je door gangsters in een bus langs allerlei bekende gangsterplekken gestuurd wordt.

En als je architectuur interessant vindt, een uitstapje naar voorstad Oak Park, voor de studio van Frank Lloyd Wright en een paar van zijn huizen. En daar is ook het geboortehuis van Hemingway.

#2 - 10-07-2009, 18:15 uur

Jasmino

Een boottocht over de rivier met de CAF is een must, net als een bezoek aan Milennium Park. De CAF staat voor Chicago Architecture Foundation, zij hebben een winkel aan MIchigan Avenue, en achter de winkel ligt een tentoonstelling over de stad waarbij de stad op kleine schaal is nagemaakt. Erg mooi!

In de binnenstad zijn erg veel mooie gebouwen, je kunt het niet missen. Dat boottochtje geeft je een goed idee van de stad. Let wel op dat je de goede neemt, de andere tours geven veel minder informatie.
Verder vonden wij een bezoek aan Shedd Aquarium ook erg de moeite waard. Wij hebben kort geleden 6 dagen in de stad doorgebracht, misschien kun je in ons reisverslag nog tips vinden? Je vind het hier: http://jasmino-zuidoostusa.blogspot.com/
Kijk vanaf dag 17, oftewel 7 juni. Wij vonden het trouwens een geweldige stad, goede keus om er een paar dagen door te brengen!
#3 - 12-07-2009, 09:02 uur
Groetjes, Jacqueline


Lees ook mijn weblog.
Op mijn log vind je in de sidebar ook een link naar onze reisverhalen en (vakantie)foto's.

sweatbox

Een vriend van me heeft alle bekende plekken uit de Blues Brothers bezocht. Hij is kennelijk niet de enige geweest.
#4 - 12-07-2009, 10:01 uur

Loek

Field Museum of Natural History, Navy Pier, Adler Planetarium verder is een ritje met de EL wel leuk.  En als je daar toch bent moet je voor me kijken of en nog iets van Meigs Field over is.  Dit vliegveld bekend uit Miscrosoft's Flight Simulator is in 2003 op nogal controversiele gesloten wijze door de machtswellustig burgemeester Richard Daley van Chicago.  
#5 - 12-07-2009, 20:56 uur
« Laatst bewerkt op: 12-07-2009, 21:00 uur door Loek »

ned in MO

Bedankt tot dusver, Meer ideeen zijn altijd welkom natuurlijk. Aangezien mijn ouders er zijn heb ik mijn vader ook al opdracht gegeven om te zoeken. Die vindt dat leuk om te doen
#6 - 13-07-2009, 03:51 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

texel2001

Ik heb gepland eten bij Dicks last resort :)

http://chicago.dickslastresort.com/index.php
#7 - 22-07-2009, 01:08 uur

Jez

Even Chicago een boost geven! We zijn namelijk net terug; wat een leuke stad! Ik vind dat je 'm best met NY mag vergelijken. Als we de kans krijgen, gaan we zeker nog eens.

We hebben een hop-tour genomen, natuurlijk de Willis-Tower (voorheen Sears-tower) beklommen en op de glazen vloer boven de stad gestaan. Met de watertaxi naar Navy Pier, door Millennium park geslenterd. Helaas te laat voor het fotografie-museum. We hadden een hotel vlakbij het vliegveld, ivm onze terugvlucht. Voor 4,- parkeren en voor 2,25 pp de EL naar downtown genomen, ideaal. We waren er tot half 8 's avonds en het was toen al donker; geen moment onveilig gevoeld.

Aanrader!!!
#8 - 02-10-2010, 01:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Annique & Maarten

@ Jez; kun je wat specifieker zijn over je hotel? Wij maken in 2011 een stop-over in Chicago en zoeken nog een verblijf voor twee nachten.
Wat is de EL?
#9 - 14-10-2010, 12:43 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

Hans B

The 'L'[2] (sometimes called "L", El, EL, or L) is the rapid transit system serving the city of Chicago and some of its surrounding suburbs.
#10 - 14-10-2010, 14:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

@ Jez; kun je wat specifieker zijn over je hotel? Wij maken in 2011 een stop-over in Chicago en zoeken nog een verblijf voor twee nachten.
Wat is de EL?

We zaten in de Days Inn in Elkgrove Village. Geen geweldig hotel, maar schoon, ruim en voor een hele goede prijs: 2 nachten voor totaal €80,-! Wel het raam dichthouden, want hij ligt op de aanvliegroute van O'Hare en dat hoor je met het raam open.
Mocht je willen parkeren en met de EL gaan (da's de trein/metro, de blue line gaat naar Downtown voor 2,25 pp enkeltje), dan kan dat op Harlem Ave, vlak aan de I-90.
Als ik ons reisverslag klaar heb, zal ik het melden, mocht je tips willen.
#11 - 14-10-2010, 21:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

Chicago, de meest ondergewaardeerde stad -voor een citytrip- van Amerika!
De prachtige architectuur, de ligging aan Lake Michigan, geweldig!

Regel kaartjes voor Oprah Winfrey, nu het nog kan :-)

Ik vond Millenium Park erg leuk, vooral 's avonds! We hebben ook een river cruise gedaan, ook een aanrader, evenals een skyline tour over Lake Michigan.
Een bezoekje aan Frank Lloyd Wright's huis maakte meer indruk dan ikvan tevoren had gedacht.

Zoals hier al werd omschreven is het leuk een rondje te maken met de 'El', zeker omdat ie soms maar 10 cm langs gebouwen rijdt. (In de film Wanted met Angelina Jolie en Morgan Freeman krijg je daar een goed beeld van.) Erg leuk! Of gewoon een beetje slenteren langs de Magnificant Mile, alhoewel, als je al in Amerika woont maakt dat misschien wat minder indruk.
Ik vond het een erg geslaagde citytrip, prachtige stad.

Wij verbleven in het Hardrock Hotel (ook te zien in Wanted, het gebouw met de gouden toren) en ik was erg blij met die keus. Zeer centrale ligging, prachtig uitzicht, fijn hotel.
#12 - 14-10-2010, 23:23 uur



Nelleke

We overnachten ergens vlakbij airport (Comfort Suites O"Hara), en we landen rond 14.30 uur , is het daar vanaf haalbaar naar bv Sears Towers te gaan, een sightseeing tour te doen?. Volgens GE is het een half uur (met een auto) en zou er geen buslijnmetro in de buurt zijn. Dus met een taxi maar wat kan ik dan verwachten aan tijd/kosten? Iemand enig idee?
#13 - 04-11-2010, 16:11 uur
Nelleke



Jez

Hoi Nelleke,

Er gaat wel degelijk openbaar vervoer, namelijk de Blue Line van de EL. Heeft jouw hotel een shuttleservice naar het vliegveld? Ga dan vanaf O'Hare. Anders kun je ook gebruik maken van een park & ride; er zijn parkeerplaatsen op Rosemont, Cumberland en Harlem. Wij hadden de auto geparkeerd op Harlem, voor $4,- per 12 uur (!) en een kaartje voor de trein kostte vanaf daar $2,25 per persoon, enkele reis. We hebben er een half uurtje over gedaan.
#14 - 04-11-2010, 21:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15