Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie gaat er naar Noord Dakota dit jaar of is er geweest.

Discussie gestart

J-P

Hallo,

ik ga dit jaar Noord Dakota ontdekken.

Nu is mijn vraag: wie gaat naar Noord Dakota? Of wie is er al geweest? Wil graag ervaringen lezen. En tips zijn altijd welkom!! Ikzelf ga 5 September 2008 en ga naar Fargo (logeer bij een vriendin van me).
Heeft iemand bijvoorbeeld de Ghost Towns bezocht?
#1 - 02-07-2008, 03:31 uur
« Laatst bewerkt op: 02-07-2008, 03:35 uur door J-P »

Jez

Wij gaan ook in september, 18 t/m 20, en gaan voornamelijk naar Theodore Roosevelt NP en Lake Sakakawea. Het is de 1e keer dus ik bven net zo benieuwd als jij!
#2 - 02-07-2008, 20:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Ik ben er vorig jaar geweest.  We hebben echter dit bezoek beperkt tot Th Roosevelt National Park. Het is een eind doorrijden als je enkel dit park in ND wilt bezoeken. Het park op zich is een mooi stukje natuur. Ik denk alleen niet dat ik er nog een keer specifiek heen zal rijden als ik in de buurt verder niets te zoeken heb.
#3 - 02-07-2008, 22:38 uur

Verelle

Wij zijn in 2006 naar Theodore Roosevelt geweest, vlak tegen dit nationale park ligt het plaatsje Medora, super toeristisch, echter ik denk dat tegen de tijd dat jullie heen gaan dit al grotendeels gesloten zal zijn. De dag na Labour Day gingen alle winkels dicht. Rare gewaarwording omdat op zondag het nog hardstikke druk was in Medora, maar de dag erna het gehucht was uitgestorven. In de winter zijn er slechts 80 bewoners. Alles gaat dicht behalve het benzinestation. Het park is prachtig, we hebben er nog paard gereden, echter de stallen sluiten ook na Labour Day. We hebben een dag op de camping in Medora gestaan, ongelovelijk onbeschofte eigenaren. Ik doe niet vaak mijn beklag, maar dit was ongelovelijk. Adviseer in ieder geval niet deze camping te gebruiken, maar de camping in het nationale park.

Het park is opgedeeld in drie delen:
- Painted Canyon
- North Unit
- South Unit

Persoonlijk sprak ons de South Unit ons het meeste aan, dit kwam ook omdat hier de wilde paarden voorkomen. Op een gegeven moment waren ze in onze site, en ook hadden we 's morgens ook een kudde bisons buiten onze motorhome staan. Fantastische ervaring.

 

We zijn ook bij Lake Sakajawea geweest, vrienden van ons wonen in Hazen. We hebben een zondag met hun gezeild met hun boot op het meer. Het is een kunstmatig meer en aan het einde van de zomer wordt het behoorlijk leeg gepompt en wordt het water gebruikt door de boeren in de wijde omgeving. We zijn ook in Fargo geweest, daarover heb ik al eens op het forum geschreven.

Betekenis Sakajawea = Boat Launcher
Andere spelling van het meer is ook Sacagawea het geen Bird Woman betekend. Sakajawea was een belangrijk persoon in de historie van de indianen. Ze was tien jaar oud toen ze werd ontvoerd door Hidatsa Indianen, toen ze wat ouder was is ze verkocht aan een Frans Canadese pelsjager, ze trouwden en kregen een kind. Kort daarna werd haar echtgenoot ingehuurd door Lewis & Clark. Zijn vrouw en kind gingen mee op expeditie, zij leidde de expeditie door het ruige terrein. Ik heb een boek over haar, maar heb nog geen gelegenheid gehad om het te lezen.
#4 - 02-07-2008, 22:50 uur
In april terug naar Amerika

recyclist

Hallo J.P.,
Ik ben bang dat Fargo niet meer dan en verzorgingscentrum voor de agrarische regio is.
Niet ver er vandaan, te bezoeken: Devil's Lake (just google). Wel veel muggen hetgeen de chamber of commerce google niet meedeelt. Wat noordelijker an de Canadese grens: Peace Garden. Even Canada in om het (mentaliteists)vrschil te proeven.
Bismarck e. o.: Heritage Center, Washburn (Lewis & Clerk), Lincoln State Park.
Naar het zuiden loopt de Amerian Native Scenic Byway, maar die is alleen in ND interessant.
Mooiste, maar ver van Fargo (what's in a name?): het Roosevelt Park. Mooie trails in dit kleurenrijke NP. Maah Daah Hey Trail, te wandelen of fietsen. Fietshuur in Medra.
Dieren te bezichtigen: buffalo's, prairiedogs en wilde paarden. Enkele mooie campings in het park. In Medora wordt een musical opgevoerd. Logeer je daar, dan probeert men je - als koppelverkoop - kamers te verhuren en de kaartjes voor de musical te verkopen .
Die is trouwens professioneel, goed spel en muziek, decors geweldig. Wel een beetje gelikt!
Dan is er nog de Enchanted Highway ten z.o. van Dickinson. Gigntische kunst waarbij de afmetingen wel imponeren maar de kunstzinnige waarde minimaal is. Kwestie van smaak.
#5 - 03-07-2008, 01:48 uur

recyclist

En Ghost Towns?
Er is er bv eentje een weinig ten oosten van Bismarck genaamd Buckstop maar die is eenzaam en verlaten, ook door de enige wezens die er zouden moeten zijn: de kaartverkopers die tevens het hek voor je open doen. Dus of het loont om helemaal daarginder te gaan vanuit Fargo?
#6 - 04-07-2008, 09:01 uur

J-P

Ik dank u zeer voor uw reacties.  ;)

Mja zit een beetje vast aan Fargo aangezien ik bij een Amerikaanse vriendin van me logeer en ik geen rijbewijs heb. .
We gaan een weekend naar Canada (Winnipeg geloof ik) en een weekend naar de Twin cities. We zouden met haar familie naar "The Roosevelt National Park" gaan maar dit is niet meer haalbaar gezien de benzine prijs daar (ze hebben nog auto's met een v8....stelletje rednecks!!.......just kidding)

Qua Ghost towns heb ik het al gevonden! Er zijn er genoeg te vinden in de buurt van Fargo. (check http://www.ghostsofnorthdakota.com/ )  Ik ga zeker wat van deze towns checken!
#7 - 05-07-2008, 06:18 uur

recyclist

Benzineprijs en ghost towns.

Over een paar jaar zijn die dure V8's allemaal ghost cars zodat er een nieuwe attractie bij is. Want de Amerikanen storten zich massaal op de kleine autootjes (= voor ons ruime middenklasser)
Dus gewoon even zuinig zijn op die vriendin ;)
Rec.
#8 - 05-07-2008, 08:54 uur

PetraVS

J-P -- wij hebben net het (zuid)westelijke gedeelte gezien.  We vonden de zuidelijke unit van Theodore Roosevelt Park erg mooi.  Reisverslag is hier te lezen (ook South Dakota, Montana en Wyoming).
#9 - 12-07-2008, 04:29 uur

J-P

J-P -- wij hebben net het (zuid)westelijke gedeelte gezien.  We vonden de zuidelijke unit van Theodore Roosevelt Park erg mooi.  Reisverslag is hier te lezen (ook South Dakota, Montana en Wyoming).

Dank je wel, ga het meteen checken!   >:D
#10 - 12-07-2008, 05:37 uur

J-P

Heb je verslag gelezen en deze is echt gaaf!!! Heb enorm genoten!!! Dank je wel!  >:D
#11 - 12-07-2008, 06:09 uur

J-P

Naja...North Dakota is niet echt in trek begrijp ik hahaha


Ik moet zeggen dat het echt gaaf is!!! Maar je moet echt zelf op onderzoek gaan.....veel informatie is er niet te vinden over North Dakota. Wie via een reisboekje reist in North Dakota gaat een zeer saaie reis tegemoet en zal waarschijnlijk alleen maar vlaktes zien!!! En dat is zonde want er is zeer veel te zien!!!  Al met met al is het leuker dan Florida......mits je een echte reiziger bent hahaha
#12 - 04-11-2008, 02:29 uur

Sjaai

Hai JP,

Het afgelopen jaar ben ik 2x in Dickinson ND geweest. Voor een paar dagen, mijn man moest er zijn voor het werk dus overdag moest ik mij in de buurt zien te vermaken... Pff, als ik heel eerlijk ben vond ik het de eerste keer wel leuk, want toen ben ik naar het Roosevelt NP geweest. Maar de tweede keer liep ik echt met m'n ziel onder m'n arm. Geloof me, de volgende keer dat mijn man in ND moet zijn voor werk... blijf ik lekker thuis!

Janet
#13 - 01-01-2009, 01:16 uur

J-P

Fargo was wel leuk...ok ik zal er geen maanden blijven
#14 - 06-04-2009, 01:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15