Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mall Of America

Discussie gestart

usa4all

Mall of America (ook MOA, MoA, of de Megamall) is een interregionaal winkelcentrum gelegen in Bloomington (Minnesota) dicht bij de Twin Cities (Minneapolis-St. Paul). De winkels liggen aan vier lange passages boven elkaar (begane grond en drie verdiepingen). Vanwege de ovaalvorm van het winkelcentrum is het mogelijk is geheel rond te lopen en weer uit te komen bij de winkel waar u gestart bent met shoppen...

Meer lezen: Mall of America
#1 - 24-12-2015, 23:28 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

Pieter79

Gisteren nog geweest, ook bij de IKEA dat er naast ligt. Heel veilig voel ik me er niet na al die bedreigingen van de laatste tijd; beiden zaken (MOA & IKEA) hebben signs waarop staat dat ze vuurwapens verbieden in hun gebouwen (wist ik van te voren niet, heb mijn vuurwapen toen maar in de auto laten liggen). Ik zal er niet meer heen gaan totdat ze die policy opheffen. Of als ik toch iets nodig heb ga ik het online bestellen.

Gr. Pieter
#2 - 28-12-2015, 16:23 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

NMP

Hi Pieter,

Je meent dit toch niet dat je met een vuurwapen rond loopt in een shoppingmall ??
Gr.
Marco
#3 - 28-12-2015, 21:45 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Pieter79

Als ik out-of-town ga (Minneapolis is meer dan 2 uur van waar wij wonen) dan heb ik altijd wel 1 of 2 vuurwapens bij me, vaak eentje in de auto en de andere onder mijn t-shirt / trui. Er zijn zo'n 11,5 miljoen Amerikanen (of permanent residents) met een CCW permit. In sommige staten heb je dit niet eens nodig, dus iedereen die een wapen mag bezitten mag er mee over straat. Een feit is dat gangbangers en criminelen ook met vuurwapens rond lopen, en die dat bordje bij de ingang niets interesseerd. Vandaar ook dat ik die winkels liever mijd, aangezien dat ook een uitnodiging kan zijn voor criminelen aangezien ze daar geen tegenstand verwachten.

Ik hoop nooit iets van een shooting mee te hoeven maken, maar als dat zo zou zijn dan hoop ik zelf een vuurwapen op zak te hebben.

Gr. Pieter
#4 - 29-12-2015, 03:03 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

NMP

Hi Pieter,

Welke vervelende persoonlijke ervaring heb je meegemaakt in  Minnesota, of andere staat in The USA, dat je de beslissing heb genomen om wapens te gaan kopen en dragen ? Als je 2 uur van Minneapolis woont zit je volgens mij niet in een crime gebied? Of was het meer van: niet omdat het moet maar omdat het kan ??

Gr.
Marco
#5 - 29-12-2015, 19:26 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Pieter79

Inderdaad, crime is hier erg laag; je kunt je deuren open laten of de sleutels in je truck laten zitten en over 2 jaar staat ie er nog. Ik heb twee vervelende ervaringen gehad als tourist. Eentje was in Atlantic City, NJ en de andere in Dallas, TX. Nooit echt iets overkomen maar Atlantic City was erg vervelend en ik dacht dat er iets met me zou gebeuren (ging hotel uit om aan andere kant van straat een frisdrank uit automaat te halen, en toen scheelde het niet veel of ik werd beroofd. Gelukkig had ik de beurs in het hotel laten liggen, en maar 2 dollar bij me voor de frisdrank.

Verder hebben veel vrienden en collega's ook geweren en pistolen en vind ik het leuk af en toe naar de outdoor gun range te gaan, of schieten we wel eens op doelen in iemands achtertuin. De meeste mensen hier hebben vuurwapens, maar niet een vergunning om het bij zich te dragen.

Ik doe het omdat het kan, omdat ik verantwoordelijk er mee omga, en het een feit is dat criminelen met vuurwapens rondlopen. Ik ben niet bang uitgevallen (heb lengte en bouw mee om het zomaar te zeggen), maar ben gewoon voorstander ervan dat gewone burgers ook wapens mogen dragen. Ik ben weleens aangehouden voor te snel rijden, en ben dan respectvol naar de agent toe dus maak me geen zorgen om door hun neergeschoten te worden.

Verder is het ook goed dat je je hier in je eigen huis met een vuurwapen kunt verdedigen, in Nederland ben je overgeleverd aan de mentale staat van de crimineel.

Gr. Pieter
#6 - 30-12-2015, 05:13 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver



Verder is het ook goed dat je je hier in je eigen huis met een vuurwapen kunt verdedigen, in Nederland ben je overgeleverd aan de mentale staat van de crimineel.

Gr. Pieter
Klopt! En als je je huis en haard wél succesvol verdedigd, dán ben je overgeleverd aan de mentale staat van de rechters hier!
#7 - 30-12-2015, 09:41 uur
The USA....What else?

Yessica

Weet je wat ik raar vind? In Nederland is vaak de klacht dat de politie pas iets kan doen als er wat gebeurd is (bij een bedreiging kunnen ze bv niks doen, wordt het slachtoffer later vermoord, ja, dán kan de politie er pas achteraan), maar als Pieter een pistool bij zich heeft moet ie dus kennelijk (als ik tussen de regels door lees) eerst afwachten tot er echt wat gebeurt met hem voordat ie 'recht of reden' heeft om dit wapen te dragen.
#8 - 30-12-2015, 17:32 uur



Pieter79

Weet je wat ik raar vind? In Nederland is vaak de klacht dat de politie pas iets kan doen als er wat gebeurd is (bij een bedreiging kunnen ze bv niks doen, wordt het slachtoffer later vermoord, ja, dán kan de politie er pas achteraan), maar als Pieter een pistool bij zich heeft moet ie dus kennelijk (als ik tussen de regels door lees) eerst afwachten tot er echt wat gebeurt met hem voordat ie 'recht of reden' heeft om dit wapen te dragen.

Huh??! Ik snap niet wat je bedoeld met "eerst afwachten tot er echt wat gebeurt"?

Je mag een vuurwapen dragen als je een CCW hebt hier in de States. Praktisch iedereen kan een wapen in huis hebben, maar bij je dragen dus alleen met een permit. Elke staat heeft zijn eigen regels hiervoor...
#9 - 31-12-2015, 04:13 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Ik heb me denk ik onhandig uitgedrukt of je hebt me niet goed begrepen Pieter 😊 Lees het nog maar eens.
Ik sta helemaal achter het feit dat jij je wapen bij je wil hebben.
Mijn reactie sloeg ook niet op jou terug, maar op de vraag die jij kreeg welke vervelende ervaringen je dan hebt meegemaakt. Daar denk ik tussen de regels door te kunnen lezen dat men vindt dat er kennelijk eerst een vervelende ervaring moet zijn geweest om het 'recht' te hebben (let op de aanhalingstekens!) je wapen bij je te mogen hebben. Maar mischien lees ik wel dat wel verkeerd en is dat niet wat er bedoeld werd. Zeker niet mijn mening dus! Ik heb er geen problemen mee.
#10 - 31-12-2015, 07:36 uur



bgroeneveld

Daar gaan we weer: een burger met een pistool zou het winkelen in de Mall of America veiliger maken. Het blijft vechten tegen de bierkaai, want immers: op de tv en in films winnen de 'goeden' het altijd van de 'kwaden' en "dus" zou dat in het echt ook zo zijn.

Ik moet er niet aan denken dat de MoA overvallen zou worden. Maar ik denk niet dat burgers met wapens iets kunnen doen behalve dan zorgen dat er nog meer slachtoffers vallen. Neem alleen maar het probleem dat als het SWAT team de Mall binnenrent, ze waarschijnlijk niet de tijd zullen nemen om vast te stellen wie een boef en wie een niet-boef is. Aals je een vuurwapen in je hand hebt schieten ze eerst en vragen dan later wat je deed.

En voor mensen die het interesseert hoe het er in het echt zou toegaan: Jordan Klepper, een medewerker van de Daily Show, heeft twee filmpjes gemaakt waarin hij onder meer mee mag doen met een training voor ervaren politiemensen. Resultaat: hij wordt zelf elke keer doodgeschoten en schiet ook een onschuldige burger dood.

Filmpjes staan hier:

http://www.cc.com/video-clips/xqleli/the-daily-show-with-trevor-noah-jordan-klepper--good-guy-with-a-gun-pt--1

En deel twee:

http://www.cc.com/video-clips/w2bq3a/the-daily-show-with-trevor-noah-jordan-klepper--good-guy-with-a-gun-pt--2

Maar zoals gezegd, ik denk niet dat iemand die van zijn gelijk overtuigd is en denkt dat hij of zij de held kan spelen met zijn/haar pistool op zijn/haar heup hierdoor van gedachten zal veranderen. Alleen weer een argument voor de rest van ons dat het leven niet een film/tv show is. Met echt bloed.
#11 - 31-12-2015, 16:38 uur
« Laatst bewerkt op: 31-12-2015, 16:40 uur door bgroeneveld »

Pieter79

Ik heb me denk ik onhandig uitgedrukt of je hebt me niet goed begrepen Pieter 😊 Lees het nog maar eens.
Ik sta helemaal achter het feit dat jij je wapen bij je wil hebben.
Mijn reactie sloeg ook niet op jou terug, maar op de vraag die jij kreeg welke vervelende ervaringen je dan hebt meegemaakt. Daar denk ik tussen de regels door te kunnen lezen dat men vindt dat er kennelijk eerst een vervelende ervaring moet zijn geweest om het 'recht' te hebben (let op de aanhalingstekens!) je wapen bij je te mogen hebben. Maar mischien lees ik wel dat wel verkeerd en is dat niet wat er bedoeld werd. Zeker niet mijn mening dus! Ik heb er geen problemen mee.

Ok, nu begrijp ik het :) Met een man in de Navy dacht ik al dat je voorstander bent op het recht van het dragen van wapens.

In het algemeen; ik ben voorstander ervan dat iedereen voor zichzelf uitmaakt of hij of zij een vuurwapen bij zich wil (kunnen) dragen. Een heel andere discussie is eigenaar van vuurwapens zijn en die thuis hebben liggen. Ik kan me niet voorstellen dat daar ooit een verbod op komt.

Gr. Pieter
#12 - 31-12-2015, 16:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Maar zoals gezegd, ik denk niet dat iemand die van zijn gelijk overtuigd is en denkt dat hij of zij de held kan spelen met zijn/haar pistool op zijn/haar heup hierdoor van gedachten zal veranderen. Alleen weer een argument voor de rest van ons dat het leven niet een film/tv show is. Met echt bloed.

Ik ben niet overtuigd van mijn gelijk en leg dit niemand op, maar maak zelf een weloverwogen keuze om van deze vrijheid gebruik te maken. Mijn vrouw bijvoorbeeld kan of wil niet omgaan met vuurwapens en maakt dus een keuze om dit niet te doen.

Er zijn zeer veel gevallen waar CCW houders iemand hebben kunnen aanhouden of een crimineel hebben kunnen uitschakelen. Van de overgrote meerderheid van gevallen hoor je nooit iets aangezien het vaak voldoende is om alleen maar je wapen te trekken en de crimineel zich dan overgeeft.

Hier ook enkele links om die zaken te belichten:
http://www.wnd.com/2015/03/man-with-concealed-carry-stops-slaughter/
http://concealednation.org/2015/06/video-concealed-carrier-stops-mass-shooting-in-georgia-store-saving-lives/
http://www.washingtontimes.com/news/2015/jul/14/murder-rates-drop-as-concealed-carry-permits-soar-/?page=all

Verder is de violent crime rate flink omlaag gegaan nu dat niet alleen criminelen (die zich toch al niets van regels aantrekken) met wapens over straat gaan:
http://3.bp.blogspot.com/-qt6tZSCceI0/Ty7OcFpjzII/AAAAAAAAABI/XsdMrtvP9vM/s1600/concealed-carry-laws-versus-crime-rate.png

Gr. Pieter



#13 - 31-12-2015, 17:16 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Wop

Kunnen we in dit topic bij het oorspronkelijke topic blijven?  Tx  :afro:
#14 - 03-01-2016, 13:51 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15