V.w.b. het reizen op de bonnefooi ben ik het niet met Chris eens.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik een echte bonnefooireiziger ben en Chris niet.
Reizen op de bonnefooi is namelijk een "way of life". Het ligt je of het ligt je niet
Er zijn legio mensen die slecht gaan slapen als niet alles minstens 6 maanden van tevoren is gepland, geregeld, geboekt en vastgelegd.
Voor hen is reizen op de bonnefooi geen aanrader ..................
Ik ben dus wel zo'n bonnefooireiziger. V.w.b. Amerika al meer dan 25 jaar.
Ik boek helemaal niks van tevoren en heb nog nooit in de auto hoeven slapen.
O, nee, wacht even. De eerste overnachting in de buurt van het vliegveld van aankomst boek ik wel.
Als je je verre houdt van (dure en vaak primitieve) parkaccommodaties of hot-spot-stadscentra is vooraf boeken ook niet nodig.
De prijzen die ik betaal zijn meestal lager, soms zelfs veel lager, dan de prijzen op boekingssites.
Vroeger kwam ik soms in plaatsen waar toevallig een congres was of iets dergelijks en dan betaalde je de hoofdprijs. That's all in the game.
Tegenwoordig maakt informatie via internet het mogelijk dit soort plaatsen zoveel mogelijk te mijden.
Als ik na afloop van mijn reizen mijn gemiddelde overnachtingsprijs vergelijk met wat anderen betalen dan blijf ik daar ver onder.
Voor die prijs slaap ik dan niet, zoals sommigen misschien denken, in "vlooiententen", maar in de betere middenklassehotels.
Er zijn ook mensen die zweren bij boeken via websites als PriceLine of Hotwire.
In feite doen die ondernemingen hetzelfde als wat ik doe als bonnefooireiziger. We vullen hotelkamers die anders leeg waren gebleven.
Ik kan me overigens goed voorstellen dat een gezin met 3 dreinende kinderen op de achterbank meer zekerheid wenst over een overnachtingsplaats.
Maar wij reizen altijd met z'n 2en...............
O ja, voor diegenen die het "hoogseizoen" argument in stelling willen brengen wil ik nog even opmerken dat mijn vrouw in het onderwijs werkt.
Vertel mij dus niks over hoogseizoen .............................
Tip voor bonnefooireizigers: in het folderrek bij de ingang van ieder Denny's restaurant vind je de groene couponboekjes van Hotelcoupons.com
In die boekjes vind je veel coupons en aanbiedingen voor hotelkamers.
Blader on-line eens door zo'n boekje.
Bv deze van de North-East regio:
https://issuu.com/tmg-composing/docs/northeast?mode=window&viewMode=doublePageAndere regio's:
https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/