Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Acadia NP

Discussie gestart

Jez

Is er al eens iemand in Acadia National Park, Maine, geweest?
Hoe is het daar en kun je er makkelijk een (betaalbaar) motel vinden?
Graag info!
#1 - 10-01-2005, 22:14 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 22:14 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MartinB

Ik was in oktober 2003 in Acadia NP. Persoonlijk vond ik het een beetje tegenvallen. De kleuren waren al een beetje 'over-the-top' en het was er erg druk (ik was er op 'n zaterdag, foute dag). Omdat het zaterdag was heb ik - een week van tevoren! - een kamer bij Motel6 in Augusta geboekt, ca. twee uur rijden van Acadia. Dichterbij was alles vol of duur.

Groet,
Martin
#2 - 12-02-2005, 17:34 uur
Groet,
Martin

Jez

Oeps, wij komen er waarschijnlijk ook op zaterdag...............
Het is dan wel half september, dus wie weet zit het met die kleuren dan goed. Ik heb begrepen dat de Indian Summer zo noordelijk wat vroeger valt dan bijv. in Virginia?

Jez
#3 - 12-02-2005, 20:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MartinB

Ik begrijp wat je bedoelt met Indian Summer, maar ik ben bang dat je - zoals zovelen - twee begrippen door elkaar haalt. Indian Summer is een een periode van warmte nadat de koude al was ingetreden, meestal eind september, begin oktober en staat op zich los van de mooie herfstkleuren. Wat jij bedoelt heet Fall Foliage, ook wel The Changing of the Leaves genoemd en dat kleurenfeest begint in het noorden inderdaad vroeger dan in Virginia. Er is helaas geen exacte datum te geven waarop het begint; dat hangt af van factoren als nachtvorst, wind, dagtemperatuur etc. Maar half september moet je m.i. goed zitten in Maine.

Groet,
Martin
#4 - 13-02-2005, 13:32 uur
Groet,
Martin

Jez

Oh, dank jewel, ik dacht inderdaad dat de Indian Summer naast die warme dagen ook op de herfstverkleuring sloeg!

Mag ik vragen waar je die vakantie allemaal bent geweest? Wij zijn van plan om een flinke rondreis te maken: "rechtsom" van Virginia naar Maine, tot Acadia en "linksom" weer terug naar Virginia. Misschien heb je nog leuke tips voor ons?

Groetjes, Jez
#5 - 13-02-2005, 21:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MartinB

Die vakantie ben ik begonnen in Washington DC. Daarna Baltimore en via de 'overkant' van Maryland naar Philadelphia. Vandaar zo'n beetje de hele kust van New Jersey langs gereden, tot New York. Daar 'n paar dagen geweest en vervolgens New England in. Vanaf Bridgeport, CT min of meer recht omhoog naar Burlington, VT. Bovenlangs Lake Champlain, door de Adirondacks naar Niagara Falls. Terug naar Albany en vervolgens Vermont, New Hampshire, Maine (Arcadia) en Massachusetts, eindigend in Boston.
Dat allemaal in drie weken tijd.
Niet te missen wegen in NH zijn m.i. Hwy 302 van Littleton naar Glen en SR 112, Kancamagus Highway van Conway naar Lincoln. Als de bladeren de juiste kleuren hebben zijn dat schitterende wegen, waar je ogen tekort komt.

Groet,
Martin
#6 - 14-02-2005, 19:44 uur
Groet,
Martin

Jez

Nou, dat lijkt een beetje op onze route, alleen maken wij een "heel rondje". We beginnen in Virginia, net onder Washington, via Maryland en Delaware naar Philadelphia. Dan door New Jersey, New York en Connecticut naar Massachusetts. Weer terug naar Connecticut, door Rhode Island en New Hampshire naar Maine. Van Maine richting de Niagara Falls, door New Hampshire en Vermont. Dan weer naar Pennsylvania en door West-Virginia terug naar ons beginpunt. We willen dit in 2 weken doen en vliegen dan nog door naar LA.

Ik heb de SR112 inderdaad in de route opgenomen, ipv Hwy 302.
Andere hoogtepunten zijn denk ik Shenandoah NP en de Blue Ridge Pkwy, White Mountains, Adirondacks met het plaatsje North Pole, de Niagara Falls en Acadia NP.

Wat vond je nou van de oostkust? Ik ben tot nu toe alleen in het westen geweest (Californië, Arizona, Utah, Nevada, Colorado) en dat vind ik al helemaal geweldig. Ik ben dus benieuwd naar deze kant van Amerika!

Groetjes, Jez
#7 - 14-02-2005, 20:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MartinB

Tja, de oostkust is anders dan het westen. De oostkust heeft meer historie; zeker ten zuiden van Washington stuit je op veel zaken die met de Burgeroorlog te maken hadden. Het is er allemaal wat 'ouder' dan in het westen. Verder is de oostkust in een zeker opzicht dichter bevolkt. Je passeert onderweg meer dorpen en steden dan in het westen. Qua natuur is het er veel groener. Van noord naar zuid is het er erg bosrijk. Maar wat je er niet zult vinden zijn de 'natuurwonderen' zoals de Grand Canyon, Bryce, Zion e.d. Het is er kortom op een andere manier net zo mooi als in het westen.
Je schrijft dat je o.a. Shenandoah NP en de Blue Ridge Parkway (BRP) in de route hebt opgenomen en dan nog naar New Engeland rijdt en dat allemaal in twee weken. Ik was zelf een aantal jaren gelden alleen al aan Shenandoah en de BRP een volle week kwijt. Je moet bedenken dat de Skyline Drive en de BRP ook een normale doorgaande route zijn. Voorts is het een behoorlijk bochtig traject, dus echt doorrijden is er niet bij.

Groet,
Martin
#8 - 05-03-2005, 14:03 uur
Groet,
Martin

Jez

Ja, ik besef dat ik veel in 2 weken gepropt heb.
Maar we gaan op de bonnefooi, dus we kunnen de route onderweg aanpassen/inkorten. We zullen zien!

Groet, Jez
#9 - 07-03-2005, 00:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

In de laatste uitgave van het tijdschrift AmericA staat een heel artikel over Acadia NP
#10 - 09-03-2005, 18:12 uur
« Laatst bewerkt op: 09-03-2005, 18:12 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Hee, dat ken ik niet. Is dat gewoon bij de boekhandel verkrijgbaar? Ik ken wel een tijdschrift "Amerika" maar dat bestaat niet meer (dacht ik).
Ik ga morgen even kijken!
#11 - 09-03-2005, 22:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Nou, in 2005 hebben we Acadia niet gehaald, oa vanwege het slechte weer. Maar nu hebben we weer de mogelijkheid er naartoe te gaan. Ik twijfel echter of Acadia iets toevoegt aan onze reis. Bovendien, op de dag dat we daar naartoe kunnen, moeten we van Bar Harbor naar Moncton, Canada reizen, dus hebben we ook niet alle tijd van de wereld.

De reden dat ik twijfel is omdat we een paar dagen naar Newfoundland, Canada gaan en naar Prince Edward Island, Canada. En we reizen vanaf Bar Harbor langs de kust naar Canada. Ik denk dat Acadia veel lijkt op de natuur op deze eilanden. Maar misschien heb ik het mis, dus kan iemand me overtuigen dat we ècht Acadia niet over mogen slaan?
#12 - 12-06-2009, 00:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Anyone?
#13 - 28-06-2009, 22:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mirjam

Hoi Jez,

Ik ben in oktober 2007 geweest en heb een fantastische dag gehad. Ik vond het een prachtig park en wij hadden nog redelijk veel geluk met de foliage. We hebben geluncht bij the Jordan Pond House in het restaurant gedeelte. Een absolute aanrader. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Arcadia het meest bezochte NP is van Amerika.

Of ik je hiermee kan overtuigen, weet ik niet. Succes met de beslissing.

Groetjes, Mirjam
#14 - 29-06-2009, 04:56 uur

sweatbox

Voor het uitzicht is een bezoek aan Mount Cadillac wel een aanrader. Hoe Acadia NP te vergelijken is met Canada weet ik niet. Arcadia NP is wel een van de weinige stukken langs de kust van Maine die niet bebouwd zijn, voor zover ik heb gezien.
#15 - 29-06-2009, 07:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15