Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Adirondack park

Discussie gestart

Nisandros

Dag,

Op de route van Niagara Falls (of Toronto) naar Boston wil ik Adirondack en later de White Mountains graag bezoeken. Ik zit te denken aan 2 overnachtingsplaatsen.
Ik ben op zoek naar must sees en goede (scenic) routes om deze berggebieden te bezichtigen. Al speurend vind ik het volgende:

Adirondack: Olympic Trail (scenic) loopt van Watertown - Tupper Lake-  Lake Placid - Keeseville. Volgens mij kan ik dan ook Whiteface mountain en North Pole meepakken. Is dit een mooie route en zijn er nog trails/viewingpoints of een andere scenic route die ik zou moet doen?

White mountains: daar lijkt me de kancagmus highway (scenic) erg mooi. Ook Franconia Notch Park en Mount Washington lijken me de moeite waard.

Alvast dank.
#1 - 08-12-2009, 16:35 uur

Mrjn

Overnacht in ieder geval niet in Lake Placid. Erg duur en drie keer nix. Op de route vind je waarschijnlijk leukere en goedkopere plekken om te overnachten.
#2 - 08-12-2009, 20:17 uur

Jez

Whiteface Mountain (en de route er naartoe) is erg mooi. North Pole is een pretpark, dat niet altijd open is. Wel leuk om even een kwartiertje te kijken.
De Kancamagus is een aanrader, vooral als je het geluk hebt er in de herfst te zijn. Ik zou zelf kiezen tussen Mount Washington en de Whiteface; 2 bergen beklimmen lijkt me een beetje veel van het goede.
#3 - 08-12-2009, 23:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Nisandros

Dank voor jullie reacties. We gaan in de zomer maar ik neem aan dat de routes dan ook de moeite waard zijn.
Heb je overigens kans om wildlife bijvoorbeeld beren tegen te komen in deze gebieden?

We zijn niet van plan bergen te voet echt te beklimmen. Wel met de auto oprijden.
Een niet al te moelijke mooie wandeling lopen met een afstand van 0 - 5 km lijkt me wel leuk.
Dit hebben we in Yosemite afgelopen jaar ook gedaan.
#4 - 09-12-2009, 18:09 uur

Jez

"Beklimmen" moet je ook niet te letterlijk nemen: ik bedoel met de auto beklimmen. Je kunt met een lift door de Whiteface Mountain naar de top en als je wilt met een trap weer naar beneden. Beren zou ik hier niet zo snel verwachten. We zijn hier wel eens een moose tegengekomen, hoewel sommigen (ikzelf) van mening zijn dat moose niet bestaan......
#5 - 09-12-2009, 20:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

We zijn hier wel eens een moose tegengekomen, hoewel sommigen (ikzelf) van mening zijn dat moose niet bestaan......

What she said. Moose = tourist trap!  ;D
#6 - 10-12-2009, 21:16 uur

thieske

Ik weet niet hoe ver die bergen van elkaar liggen, wat de "categorie" is en hoe hoog ze zijn. In France rijd ik ieder jaar de Tourmalet, De Aubisque en Cirque du Gavarnie op  op een dag. Is goed te doen en dat zijn toch wel erg stevige bergen, niet hoog maar wel enorm stijl  en technische beklimmingen en afdalingen. Ik denk dat het een kwestie van persoonlijke ervaring is of dat je twee bergen kunt oprijden op een dag of niet.
#7 - 13-12-2009, 10:02 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Nisandros

Dag,

Ken iemand nog een leuke niet al te moeilijke trail  in Adirondack Park die op onze route ligt?
het is ook wel even lekker om de beentjes een keer te kunnen strekken. :D

#8 - 21-12-2009, 15:31 uur

Jez

Je kunt met een lift naar de top van Whiteface Mountain gaan, maar je kunt ook de trap nemen.......... omhoog en/of naar beneden.
#9 - 21-12-2009, 21:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15