Allereerst van harte met het a.s. huwelijk! Goede datum ook; mijn man & ik hebben elkaar op 16 augustus ontmoet en zijn op 13 augustus getrouwd (respectievelijk 18 en 11 jaar geleden.........)
Ik ben het met Babarage eens. Quebec is leuk, maar niet om er voor om te rijden. Kun je ook een weekendje naar Parijs gaan, en da's dan weer leuker.
Voor Boston heb je nu te weinig tijd ingepland. Als je naar Yale gaat, ga dan ook naar Harvard in Cambridge (tegen Boston aan).
Ik zou vanaf Boston eerst naar Bar Harbor rijden en dan door New Hampshire, Vermont en de Adirondacks richting Niagara Falls. Cape Ann, net boven Boston, is ook erg leuk. Minder toeristisch dan Cape Cod.
In New Hampshire is het plaatsje Conway erg leuk en de route over de Kancamagus Highway een must do. Helaas ben je nog te vroeg voor de schitterende herfstkleuren, maar het zal er toch prachtig zijn.
In Vermont raad ik de Whiteface Mountain aan, over de Veteran Highway. Bovenaan de berg kun je met een lift dwars door de berg voor het laatste stukje. Je komt dan langs het plaatsje North pole, en jawel: daar woont Santa! Dit is een pretpark, als je er niet in gaat dan wel leuk om even te gluren.
Mocht je in de buurt komen, dan zijn de Catskills in NY State ook een aanrader. Woodstock is leuk, het park prachtig. Als je van motoren houdt, dan kun je daar in de buurt (-ish) de workshop van OCC bezoeken. Toen wij er vorig jaar april waren, was er net een tv-opname met de 2 zoons.
Omdat een stukje snelweg af en toe ook wel fijn is, kun je vanaf zeg maar Utica naar Niagara Falls de snelweg nemen. Is wel een tolweg, maar niet duur. Halverwege deze I-90 kun je dan afslaan naar het Fingerlake gebied.
Vanaf de Niagara Falls is het 1e deel door Pennsylvania niet zo boeiend, maar de zuidwest hoek is prachtig. Je hebt daar bijvoorbeeld het Flight 93-monument (als er inmiddels een monument is, tenminste, maar wel een indrukwekkende plek), Ohiopyle State Park, waar je Fallingwater van Frank Lloyd Wright kunt bewonderen en verder prachtige natuur. Vandaar zou je via Washington DC naar Philadelphia kunnen rijden, beide aanraders.
Hmm, ben alleen bang dat je met deze tips echt tijd te kort gaat komen........ Sorry!
Wij zijn al een paar keer aan de oostkant geweest, hebben alle staten van Maine tot en met West Virginia bezocht, dus misschien heb je iets aan onze
reisverslagen .
Veel plezier!